Viitorul industriei auto este unul relativ incert. Majoritatea producătorilor de volum se orientează acum către mașini electrice, care să le înlocuiască pe cele cu motoare cu ardere internă, ce urmează să fie interzise în următorii 10 – 15 ani, în funcție de regiune. Cu toate acestea, tranziția către aceste mașini cu zero emisii nu este la fel de rapidă pe cât se așteptau producătorii. Încetinirea tranziției este cauzată și de reducerea sau eliminarea subvențiilor din partea statului pentru aceste mașini.
Unul din producătorii care se află într-o situație dificilă este Stellantis. Pe piața nord-americană, mai mulți dealeri ai grupului multinațional au dat vina pe Carlos Tavares, șeful Stellantis, pentru situația vânzărilor de pe această piață. Acești dealeri susțin că, din această cauză, grupul se îndreaptă către un dezastru. Între timp, în Europa, Stellantis încearcă să vândă mai multe modele electrice, însă cererea pentru acestea rămâne sub așteptări. Acest lucru este exemplificat de recenta oprire temporară a producției versiunii electrice a lui Fiat 500.
De asemenea, în perioada ianuarie – iulie, cota de piață a mașinilor electrice în toată Europa a scăzut de la 14.3% până la 13.8%, conform Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. În același timp, Stellantis va trebui să respecte și noile ținte de emisii de CO2 stabilite pentru 2025 dacă nu vrea să plătească amenzi de miliarde de euro sau să micșoreze producția cu câteva milioane de mașini.
Din cauza acestor provocări, Carlos Tavares a îndemnat ca Stellantis să atingă mai repede o paritate de costuri între mașinile electrice și cele termice.
„Industria auto se află într-un fel de mod de supraviețuire: ne aflăm dincolo de frică”, a declarat Tavares. „Nu putem să ne plângem, nu putem ezita, trebuie să ne concentrăm eforturile pentru a supraviețui. Pentru a supraviețui, trebuie să obținem paritate de costuri între mașinile electrice și cele termice, însă aici începe un alt capitol. Noi operăm într-o regiune geografică animată de haos și este dificil să facem previziuni. Guvernele au decis să reducă stimulentele de cumpărare, iar asta ține în spate piața.”
Recent, mai mulți producători europeni în frunte cu ACEA, au anunțat că vor ca noile ținte de emisii de CO2 pentru 2025 să fie amânate pentru 2027. Carlos Tavares se opune acestei amânări. Cu privire la această temă, el a declarat: „Mașinile mele sunt pregătite, oamenii mei sunt pregătiți, iar fabricile noastre sunt pregătite. De ce să amânăm? Încălzirea globală nu mai este cumva o problemă? În acest moment, jumătate din Portugalia arde”, a adăugat șeful Stellantis în încheiere.
via Motor1
Impactul electricelor în privința reducerii efectelor încălzirii globale este aproape zero, atâta timp cât doar industria auto este supusă reformelor drastice, deci vremea oricum își va vedea de treaba ei, când lumea se face ca luptă cu poluarea și se preface ca ecologia este vitală .
E bine ca el isi ia partea/salariul ala baban de zeci de milioane pe an, insa de aproximativ 15 ani a facut fix nimic.
In conditiile in care actualul grup Stellantis are o paleta foarte pestrita de marci, in loc sa fi mizat pe identitatea de marca a fiecarui producator si cu asta sa marseze in prezent, s-a ales un mare fas de acest grup.
Si mare pacat de marcile ce sunt sub umbrela Stellantis. Unde e Lancia ? Unde e Maserati ? Unde e Alfa Romeo ? Unde e Fiat ? In buda ! Fabrici inchise, productie oprita.
Pe partea cealalata, grupul PSA a ajuns o gluma. Peugeot e cum e, Citroen vai si amar, brandul DS (gandit de acest geniu Tavares) e fix pix - nistre Citroen-uri cu butoane in forma de romb. Iar Opel ? Un fel de Peugeot cu alta sigla. Aceste brand-uri cu traditie ar fi trebuit sa mearga pe drumul sau in cadrul grupului. Cu istoria din spate si cu identitatea de marca. Degeaba ai platforme comune, daca nu ai viziune.
Noroc cu Jeep si RAM ca vad bine in State si aduc bani pentru Stellantis, pentru ca in rest, toate marcile europene enumerate mai sus au ajuns unde au ajuns, din cauza acestui "mare vizionar" si mai nou "sfatuitor" numit Tavares.
Hai sa ne uitam in contra-partida la Renault. Unde fiecare brand si-a sedimentat bine calea. Adica ai Dacia pe parte de produse de buget. Ai Renault ceva mai sus. Ai Nissan care e axat pe SUV-uri (iar in partea asiatica restul de modele pt piata locala). Ai Infiniti ca brand de lux. Si mai este apendicele Mitsubishi, care face si el ce poate.
Dar totul este clar si bine definit !
Nu trebuie sa fii un comunist invidios ca sa iti dai seama ca cel care primeste bonusuri mari si dupa aceea se plange ca este pe moarte, e un plangacios incompetent.
Vorba aia "ori suntem golani, ori nu mai suntem". Intinde-te cat ti-e plapuma si nu te mai plange.
Precum se înghesuiau românii la haine second hand aduse din occident în timp ce votau cu Vadim Tudor și Iliescu, așa și Dănuț se înghesuie la BMW-uri nedorite de vestici in timp ce spurcă capitalistul de la Stellantis și bonusurile lui.
Nu este mult de comentat, Automotive de mulți ani este o subventie (ex otelul fabricat in Europa are o subvenție de vreo 150€/tona) pentru ca asigura multe locuri de munca, n-am cifre, dar nu cred ca-i omoară cu salariul. Odată căzuta aceasta industrie, suferă toți pana la cel care vinde guma Turbo la buticul.
Cu electricele sa nu bata tobele mult, termicele sunt extrem de scumpe astăzi.