Unul din motivele pentru care mașinile electrice cântăresc mai mult decât cele cu motoare termice este din cauza bateriilor. Chiar dacă mai mulți producători încearcă să dezvolte baterii mai ușoare, fără să compromită autonomia mașinilor, acestea se dovedesc a fi în continuare prea grele. Acest lucru este o problemă și din punct de vedere ecologic, din cauza utilizării de materii prime rare, cum ar fi litiul.
În cadrul unui eveniment special, Carlos Tavares, șeful Stellantis, a declarat că vrea ca bateriile viitoarelor mașini electrice să aibă o greutate redusă la jumătate față de cele din prezent. Șeful grupului multinațional argumentează că o mașină electrică ce oferă o autonomie de 400 de kilometri are nevoie de circa 500 de kilograme de materii prime în plus față de o mașină cu motor convențional.
„Din punctul de vedere al protejării mediului nu cred că are sens”, a declarat Tavares. „Eu cred că pe parcursul deceniului viitor vom putea reduce greutatea acumulatorilor cu 50% și vom reduce, astfel, 50% din utilizarea de materii prime suplimentare”, a mai adăugat acesta.
Carlos Tavares nu a precizat un mod concret prin care Stellantis va reuși să reducă din greutatea bateriilor.
Până la începutul lui 2030, cele mai multe mărci din cadrul grupului multinațional vor avea doar game de modele electrice.via Carscoops
Comentarii (4)