Grupul Stellantis are în componența sa nu mai puțin de 14 mărci auto diferite. Deși anul trecut Stellantis s-a dovedit a fi cea mai profitabilă marcă auto din lume, se pare că situația din acest an nu mai este la fel de bună. În prima jumătate a acestui an, veniturile operaționale ale Grupului Stellantis au scăzut cu 40% față de aceeași perioadă din 2023.
Mai mult, profitul net a scăzut cu 48%, iar venitul net a fost pe minus cu 14% de la începutul lui 2024 până în ultima zi din iunie.
Cu privire la situația piețelor, Stellantis a avut parte de scăderi de 6% în Europa și în America de Sud. Pe piața nord-americană, scăderea a fost și mai mare, de 18% față de același interval din 2023.
Ca urmare a acestei situații, Carlos Tavares, șeful Stellantis, amenință că va lua o decizie radicală dacă se va ivi situația. Într-un interviu acordat publicației Reuters, Tavares a amenințat cu desființarea mărcilor care nu sunt profitabile. În acest sens, el a făcut o declarație scurtă și la obiect: „Dacă acestea nu fac bani, le vom desființa.
Nu ne putem permite să avem mărci care nu fac bani”, a declarat Tavares.Deși Tavares nu a menționat explicit care sunt mărcile care ar putea fi desființate, se crede că cele cu risc mare de a fi oprite sunt Maserati, Lancia și DS. Recent, ar fi apărut zvonuri că Maserati ar putea fi vândut.
Cele mai vulnerabile mărci sunt cele mici și care au o gamă foarte mică de modele. Printre mărcile vulnerabile se numără inclusiv Alfa Romeo, Chrysler și Dodge. Celelalte mărci majore din cadrul Stellantis scapă de această amenințare. Acestea sunt: Opel/Vauxhall, Fiat, Peugeot, Citroen, Jeep și Ram.
via Motor1
Stellantis este un grup mare cu prea multe mărci, cu toate păcatele grupului VAG, ar trebui sa învețe de la ei cum să faci profitabile toate mărcile, iar cele care nu se potrivesc sa fie vândute.
Eu în locul lui Tavares as vinde Maserati și Alfa la Bmw :) .
daca sub banala marca MG, europeana si fara cine stie ce sclipire, vinde chinezul pe rupte masini chinezesti 100%, foarte reusite de altfel, mai ales electricele, pai ar bubui vanzarile de masini conceptie China sub o marca de prestigiu precum Maserati sau Alfa.
plus ca la nivel de competente, cel putin la electrice, China da deja clasa tuturor, stiu, e mai greu pentru unii sa accepte realitatea, dar cam asta e situatia in prezent.
Iar în materie de istorie și cultură auto ești sub zero, sa spui ca mărci ca Alfa sau Maserati sa ajungă la chinezi, comparația cu MG nu are nicio legătură.
Nu este obligatoriu, ideea este sa nu ajungă la chinezi .
Tu salivezi la un Maserati dar te faci de ras în cartier ca n-are siglă BMW.