Șeful Stellantis amenință cu desființarea mărcilor care nu sunt profitabile

de Tiberiu Safta
Vineri, 26.07.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, șeful Stellantis, a amenințat cu desființarea mai multor mărci din cadrul grupului multinațional, dacă acestea nu sunt profitabile. Printre mărcile cu risc mare de a fi desființate se numără Maserati, Lancia și DS.

Grupul Stellantis are în componența sa nu mai puțin de 14 mărci auto diferite. Deși anul trecut Stellantis s-a dovedit a fi cea mai profitabilă marcă auto din lume, se pare că situația din acest an nu mai este la fel de bună. În prima jumătate a acestui an, veniturile operaționale ale Grupului Stellantis au scăzut cu 40% față de aceeași perioadă din 2023.

Mai mult, profitul net a scăzut cu 48%, iar venitul net a fost pe minus cu 14% de la începutul lui 2024 până în ultima zi din iunie.

Cu privire la situația piețelor, Stellantis a avut parte de scăderi de 6% în Europa și în America de Sud. Pe piața nord-americană, scăderea a fost și mai mare, de 18% față de același interval din 2023.

Ca urmare a acestei situații, Carlos Tavares, șeful Stellantis, amenință că va lua o decizie radicală dacă se va ivi situația. Într-un interviu acordat publicației Reuters, Tavares a amenințat cu desființarea mărcilor care nu sunt profitabile. În acest sens, el a făcut o declarație scurtă și la obiect: „Dacă acestea nu fac bani, le vom desființa.

Nu ne putem permite să avem mărci care nu fac bani”, a declarat Tavares.

Deși Tavares nu a menționat explicit care sunt mărcile care ar putea fi desființate, se crede că cele cu risc mare de a fi oprite sunt Maserati, Lancia și DS. Recent, ar fi apărut zvonuri că Maserati ar putea fi vândut.

Cele mai vulnerabile mărci sunt cele mici și care au o gamă foarte mică de modele. Printre mărcile vulnerabile se numără inclusiv Alfa Romeo, Chrysler și Dodge. Celelalte mărci majore din cadrul Stellantis scapă de această amenințare. Acestea sunt: Opel/Vauxhall, Fiat, Peugeot, Citroen, Jeep și Ram.

via Motor1

Comentarii (12)

  • Amenință pe cine ? Americanii sunt și așa foarte nemulțumiți pentru ca mărcile lor au fost lăsate la urmă în privința investițiilor, excepție Jeep și Ram, care încă sunt vaci de muls, dar nu la infinit, se pare ca investițiile au curs înspre mărcile franțuzești cu precădere, nici italienii n-au primit firimituri, asta pentru ca acest grup este condus de europeni, având majoritate .

    Stellantis este un grup mare cu prea multe mărci, cu toate păcatele grupului VAG, ar trebui sa învețe de la ei cum să faci profitabile toate mărcile, iar cele care nu se potrivesc sa fie vândute.

    Eu în locul lui Tavares as vinde Maserati și Alfa la Bmw :) .
    14 5
  • @dan_grc
    de ce? ca sa le cocalarizeze si pe alea? nu, mai bine catre chinezi.

    daca sub banala marca MG, europeana si fara cine stie ce sclipire, vinde chinezul pe rupte masini chinezesti 100%, foarte reusite de altfel, mai ales electricele, pai ar bubui vanzarile de masini conceptie China sub o marca de prestigiu precum Maserati sau Alfa.

    plus ca la nivel de competente, cel putin la electrice, China da deja clasa tuturor, stiu, e mai greu pentru unii sa accepte realitatea, dar cam asta e situatia in prezent.
    11 10
  • Tu oricum n-ai nicio limită la nesimțire, există cocalari cu mai mult bun simț ca tine, intri la un articol cu Bmw sub două denumiri, vezi ca nu te bagă nimeni în seama, hop apari și cu al treilea nume, mestecând același lucru maro, ai nevoie de o echipa de psihiatri, nu unul singur .

    Iar în materie de istorie și cultură auto ești sub zero, sa spui ca mărci ca Alfa sau Maserati sa ajungă la chinezi, comparația cu MG nu are nicio legătură.
    10 9
  • Daca BMW nu a cumparat Jaguar, nu vad de ce si-ar dori Alfa Romeo si/sau Maserati. Cu ani in urma VAG si-a dorit Alfa Romeo, nu BMW...
    6 1
  • Catalin
    Să-mi stea pisoiul in coada și alta nu. Pai bai Tavares, tocmai cu Lancia bai nene bai? Ani de zile au rămas pe fundul lacului, ai băgat banii în renașterea mărcii cu un Peugeot, acum doua trei zile mare știre că testați versiunea Rally și acum îi amenințați cu ștreangul? Da o la chinezi că o fac ei profitabilă
    7 4
  • @dany

    Nu este obligatoriu, ideea este sa nu ajungă la chinezi .
    7 7
  • @dan_grc
    habar n-ai ce vorbesti. italia e plina de masini chinezesti, pe langa MG, exista dR-uri la fiecare colt de strada. oamenii acolo n-au greturi legat de provenienta marcii, desi sunt foarte nationalisti si tin la marcile lor. daca ar inflori sub management chinez, sunt sigur ca nimeni din italia n-ar avea de ce sa iubeasca alfa sau maserati mai putin.
    8 7
  • MG n-a avut niciodată greutatea și istoria acestor mărci italiene, de aceea n-a dorit-o nimeni și a ajuns la chinezi, ești pe lângă ca de obicei, sa crezi ca italienii ar accepta ca Maserati sa ajungă la chinezi. Nu vrei și Ferrari ?
    12 6
  • E păcat de DS, au niște interioare extraordinare. DS4 e o bijuterie.
    9 3
  • @dan_grc
    Tu salivezi la un Maserati dar te faci de ras în cartier ca n-are siglă BMW.
    6 8
  • Moonman
    Acum Don Carlost Tavares s-a răzgândit, nu mai vrea Lancia în raliuri, nu nai vrea renașterea Chrysler.
    12 0
  • Nu e o idee buna sa listeze la bursa brandurile Maserati si Alfa Romeo? Poate asa cresc investiile.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru