Recent, Alfa Romeo a lansat noul Milano, primul model cu zero emisii al mărcii. Cu această ocazie, presa internațională a vorbit cu șeful Stellantis, grupul sub umbrela căruia se află marca italiană, despre viitorul acestui brand.
Potrivit lui Carlos Tavares, în ciuda tuturor presiunilor, marca Alfa Romeo este una dintre "bijuteriile" Grupului și nu va fi vândută, mai ales giganților chinezi, cum s-a întamplat cu Volvo și MG. Tavares susține că a primit diverse oferte, dar le-a refuzat imediat.
"Cei care aduc producătorii chinezi de automobile în Italia sunt pe aceeași lungime de undă cu cei care au vândut Volvo către Geely și MG către un alt producător auto chinez (SAIC). Prietenii mei, acest lucru nu se va întâmpla cu Stellantis, acest lucru nu se va întâmpla cu Alfa Romeo," sunt cuvintele lui Carlos Tavares.
În ceea ce privește zvonurilor potrivit cărora Stellantis ar intenționa să părăsească Italia, Tavares susține că sunt false. Mai mult, Grupul va investi mai bine de 5 miliarde de euro în această țară, inclusiv într-o nouă uzină de baterii.
Dacă ne oprim puțin asupra modelelor din portofoliul Stellantis, producția lui Fiat Panda a fost extinsă până în 2030.
Totodată, noua generație a SUV-ului Stelvio va debuta în a doua jumătate a lui 2025, iar cu noua Giulia vom face cunoștință în 2026.via Carscoops
Să nu uităm totuși că grupul Stellantis are foarte multe relații cu chinezii.
Ce i-ar interesa pe chinezi ar fi probabil ceva patente și accesul la ceva tehnologie pentru motoare. Restul este vorbă goală. Când Rimac poate deveni proprietarul lui Bugatti, și poate produce mașini comparabile dpdv al performanței, cumpărarea unui brand ce stă la reanimare de ani de zile mi se pare o prostie.