Șeful Stellanits atenționează cu privire la riscul închiderii unor fabrici din Europa, din cauza concurenței din China

de Silvian Irimia
Marti, 15.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, directorul executiv Stellantis a declarat că decizia Uniunii Europene de a impune taxe vamale asupra vehiculelor electrice fabricate în China este de așteptat să accelereze închiderea uzinelor din Europa.

Acesta a avertizat că aceste tarife ar putea determina producătorii auto chinezi să înființeze uzine în Europa, ceea ce ar agrava problema supracapacității pentru producătorii locali. Pe măsură ce tarifele intră în vigoare, guvernele europene încearcă să atragă producători auto asiatici.

Înființarea de uzine de producție în Europa ar permite acestor companii să evite tarifele impuse de UE asupra vehiculelor electrice importate, cu condiția respectării anumitor cerințe.

Această schimbare, însă, reprezintă o nouă provocare pentru producătorii europeni, care deja se confruntă cu diferite probleme. Prin urmare, noile fabrici de la producătorii auto chinezi ar putea intensifica concurența, ceea ce ar pune și mai multă presiune pe industriile locale.

La Salonul Auto de la Paris, Tavares a descris tarifele ca fiind un instrument eficient de comunicare, deși a recunoscut că acestea au consecințe neintenționate. Acesta a menționat exemplul gigantului chinez BYD, care și-a stabilit prima uzină de asamblare europeană în Ungaria.

În mijlocul unei dispute cu Stellantis privind nivelurile sale scăzute de producție în Italia, guvernul de la Roma a anunțat că poartă discuții cu producători auto asiatici despre posibile investiții.

Printre companiile implicate în aceste discuții se numără Dongfeng și Chery Auto din China.

Comisia Europeană se pregătește să impună taxe compensatorii de până la 35.3% pe vehiculele electrice importate din China, pe lângă tariful existent de 10% al Uniunii Europene pentru mașinile străine. În ciuda opoziției Germaniei și a altor patru state membre, Comisia a obținut sprijinul necesar.

via Reuters

Comentarii (10)

  • O afacere buna...
    Decat sa ii lase pe chinezi sa produca si sa polueze la ei in tara si europenii sa cumpere produsul final cu vreo 10-20000 euro mai putin, asa vin chinezii aici, mai taie niste paduri, mai preiau niste fabrici europene, mai aduc niste chinezi si produc in Europa ca sa vanda cu 10-20000 euro mai scump si sa faca mai mult profit.
    Logic???
    Doar pentru aia cu BMW-uri poate.
    Ne-au mai facut una europenii dupa taxele impuse Rusiei si afacerea "pandemia".
    6 5
  • Trilulilu
    Asta se întâmplă când pui botul la propaganda Yankeilor și te pui rău cu furnizorii de energie și materii prime ieftine. Nu mai zic că lași baltă piețe de miliarde împreună cu alte investiții de tot atâtea miliarde sperând să pice conducerea "dușmanului". Asta e. Sper ca lumea să vadă că adevăratul dușman se află în propria curte, nu peste graniță.
    8 4
  • Stellanuts*
    1 0
  • Trebuie sa intelegem ca nu sunt chinezii problema. Eu cred ca ei sunt mai degraba solutia.
    Problema este uniunea europeana!
    Ei iau decizii proaste si apoi noi suportam consecintele.
    7 3
  • Încă unii cărora le pute concurența când nu îi avantajează. Cum sa vină chinezii în Europa sa facă mașini mai bune și/sau mai ieftine decât Stellantis??
    5 6
  • BYD a vândut în Europa în 2022 15.644 unități, în 2023 15.951 unități, chinezii vor face greșeala sa creadă ca Europa este ca China și dacă vor face fabrici aici vor vinde cu milioanele . Anul acesta este mai prost ca 2023 pentru chinezi ( pentru toți ), în condițiile în care noile tarife vor intra din noiembrie în vigoare, iar promovarea este super agresivă pe toate canalele, toți youtuberii, toate publicațiile, dar niciunul nu si-a cumpărat minunile chinezești, cine are altă părere sa vină cu cifre concrete pe Europa, nu pe lângă subiect, mărcile chinezești zburda în China, nu în altă parte .

    Tavares sa nu mai vândă Jeep-uri la supra preț, sa investească așa cum a promis în toate mărcile grupului și nu vor fi falimentati de chinezi, nici în Europa, nici în SUA, japonezilor și coreenilor le-a luat decenii, cu produse superioare .
    7 2
  • @dan_grc
    Anul asta e atat de prost pentru toti, mai ales pentru VAG, BMW, Mercedes.
    Daca nu fac produse competitive, cred ca vor da faliment.
    Stii ce au in comun cei 3? Cea mai mare piata a lot este....CHINA.
    Si cum chinezii vor trece in masa la cumparat produse chinezesti care devin din ce in ce mai bune si superioare, germanii vor incepe sa aiba probleme.
    Tot asa auzisem povesti si despre Tesla, ca nu are sanse in Germania cu gigafactory si surpriza s-a produs: cea mai vanduta masina din lume in 2023 a fost Model Y!
    Deci nu e dupa cum isi doresc unii, piata zice altceva.
    Ia cauta sa vezi cum au evoluat actiunile pentru BMW anul asta.
    Si-au cam pierdut increderea investitorii.
    3 5
  • https://mobilityportal.eu/sales-record-chinese-evs-in-europe/
    Unii zic ca au vanzari record, altii ne zic ca nu prea vand.
    Eu nu stiu pe cine sa cred...un posesor de BMW, sau niste jurnalisti? :))
    Dane, cand mai strangi niste banuti sa iti permiti o masina si nu sa mergi cu un cotet, ne mai spui si noua cum sta treaba cu chinezii. Deocamdata germanii au profitat de piata din china sa faca vanzari, dar cred ca li s-au cam stricat treburile.
    Sa mai taie din ele ca prea se laudau cu vanzari record pe spatele chinezilor.
    Ar cam fi timpul sa mai si dea afara oameni si sa mai taie din profit.
    Si cand dau afara stii ce se intampla? Iti zic eu: scade calitatea si mai mult. Daca erau in top la recall, sa vezi de acum ce va ingramaditi la stat la coada la service.
    2 5
  • Așa, unul câte unul, sa păreți mulți, vino nene cu cifrele chinezilor în Europa, chinezii vând de rup la ei, în Europa și SUA sunt la coadă.

    Bmw nu concurează cu mărcile chinezești de 30-40k dolari, acolo pedalează chinezii cel mai mult, deci nu mai behăi la Lună, VW da, Stellantis cu jumătate din mărci da, acolo poți sa behăi .
    6 1
  • Seriff
    Stellantis face niste mizerii de masini scumpe si cu motoare mici si penibile, garantie 2 ani si tot asa, Hyundai, Kia, Ssangyong, Suzuki le-au dat cu vanzarile in cap in ultimii 4 ani, acum abia s-au trezit? Pai cand un Opel Astra costa 24000 euro cu motor 1.2 , logic ca orice om normal la cap isi ia Hyundai I30, Suzuki Vitara,sau orice altceva la banii aia.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru