Acesta a avertizat că aceste tarife ar putea determina producătorii auto chinezi să înființeze uzine în Europa, ceea ce ar agrava problema supracapacității pentru producătorii locali. Pe măsură ce tarifele intră în vigoare, guvernele europene încearcă să atragă producători auto asiatici.
Înființarea de uzine de producție în Europa ar permite acestor companii să evite tarifele impuse de UE asupra vehiculelor electrice importate, cu condiția respectării anumitor cerințe.
Această schimbare, însă, reprezintă o nouă provocare pentru producătorii europeni, care deja se confruntă cu diferite probleme. Prin urmare, noile fabrici de la producătorii auto chinezi ar putea intensifica concurența, ceea ce ar pune și mai multă presiune pe industriile locale.
La Salonul Auto de la Paris, Tavares a descris tarifele ca fiind un instrument eficient de comunicare, deși a recunoscut că acestea au consecințe neintenționate. Acesta a menționat exemplul gigantului chinez BYD, care și-a stabilit prima uzină de asamblare europeană în Ungaria.
În mijlocul unei dispute cu Stellantis privind nivelurile sale scăzute de producție în Italia, guvernul de la Roma a anunțat că poartă discuții cu producători auto asiatici despre posibile investiții.
Printre companiile implicate în aceste discuții se numără Dongfeng și Chery Auto din China.Comisia Europeană se pregătește să impună taxe compensatorii de până la 35.3% pe vehiculele electrice importate din China, pe lângă tariful existent de 10% al Uniunii Europene pentru mașinile străine. În ciuda opoziției Germaniei și a altor patru state membre, Comisia a obținut sprijinul necesar.
via Reuters
Decat sa ii lase pe chinezi sa produca si sa polueze la ei in tara si europenii sa cumpere produsul final cu vreo 10-20000 euro mai putin, asa vin chinezii aici, mai taie niste paduri, mai preiau niste fabrici europene, mai aduc niste chinezi si produc in Europa ca sa vanda cu 10-20000 euro mai scump si sa faca mai mult profit.
Logic???
Doar pentru aia cu BMW-uri poate.
Ne-au mai facut una europenii dupa taxele impuse Rusiei si afacerea "pandemia".
Problema este uniunea europeana!
Ei iau decizii proaste si apoi noi suportam consecintele.
Tavares sa nu mai vândă Jeep-uri la supra preț, sa investească așa cum a promis în toate mărcile grupului și nu vor fi falimentati de chinezi, nici în Europa, nici în SUA, japonezilor și coreenilor le-a luat decenii, cu produse superioare .
Daca nu fac produse competitive, cred ca vor da faliment.
Stii ce au in comun cei 3? Cea mai mare piata a lot este....CHINA.
Si cum chinezii vor trece in masa la cumparat produse chinezesti care devin din ce in ce mai bune si superioare, germanii vor incepe sa aiba probleme.
Tot asa auzisem povesti si despre Tesla, ca nu are sanse in Germania cu gigafactory si surpriza s-a produs: cea mai vanduta masina din lume in 2023 a fost Model Y!
Deci nu e dupa cum isi doresc unii, piata zice altceva.
Ia cauta sa vezi cum au evoluat actiunile pentru BMW anul asta.
Si-au cam pierdut increderea investitorii.
Unii zic ca au vanzari record, altii ne zic ca nu prea vand.
Eu nu stiu pe cine sa cred...un posesor de BMW, sau niste jurnalisti? :))
Dane, cand mai strangi niste banuti sa iti permiti o masina si nu sa mergi cu un cotet, ne mai spui si noua cum sta treaba cu chinezii. Deocamdata germanii au profitat de piata din china sa faca vanzari, dar cred ca li s-au cam stricat treburile.
Sa mai taie din ele ca prea se laudau cu vanzari record pe spatele chinezilor.
Ar cam fi timpul sa mai si dea afara oameni si sa mai taie din profit.
Si cand dau afara stii ce se intampla? Iti zic eu: scade calitatea si mai mult. Daca erau in top la recall, sa vezi de acum ce va ingramaditi la stat la coada la service.
Bmw nu concurează cu mărcile chinezești de 30-40k dolari, acolo pedalează chinezii cel mai mult, deci nu mai behăi la Lună, VW da, Stellantis cu jumătate din mărci da, acolo poți sa behăi .