Winfried Wahland, şeful mărcii Skoda, a confirmat lansarea unui SUV mare în 2016. Modelul va fi bazat pe cea mai lungă versiune a platformei MQB a concernului Volkswagen şi va fi încadrat sub Touareg.
Segmentul SUV este locul în care Skoda trebuie să devină mai puternică, o să aducem produse noi. Vor fi noutăţi pe acest segment, care cred că vor fi apreciate şi în ţara voastră.
Jozef Kaban
Şeful de design al mărcii Skoda
Skoda pregăteşte lansarea unui SUV mare, anunţă englezii de la Autocar citând şeful mărcii din Mlada Boleslav.
Noul SUV de la Skoda va fi bazat pe platforma MQB a concernului Volkswagen şi va avea un frate pe nume Volkswagen CrossBlue. Acesta din urmă va fi lansat în 2015 şi va fi încadrat între Tiguan şi Touareg, în timp ce SUV-ul de la Skoda va fi cel mai mare model din gama cehilor. Surse din cadrul mărcii din Cehia anunţă o lungime de aproximativ 4.6 metri, iar modelul va fi disponibil atât în versiuni cu cinci locuri, cât şi în versiuni cu şapte locuri. Configuraţia modelului va permite versiuni cu tracţiune faţă şi versiuni cu tracţiune integrală.
SUV-ul de la Skoda va rivaliza modele precum Kia Sorento şi Hyundai Santa Fe, spun cei de la Autocar citând surse din cadrul mărcii din Cehia.
După cum explică Frank Welsch, directorul tehnic al Skoda, noul SUV este "conceptul potrivit pentru Skoda, deoarece se potriveşte cu valorile noastre de marcă". Motorizările de top vor avea o
cilindree de 2.0 litri, în timp ce motorizarea de bază va fi un TDI de 1.6 litri, spune directorul tehnic al mărcii. În prezent, modelul este în lucru la studioul de design al mărcii din Cehia, inginerii pregătind şi ei partea tehnică în acelaşi timp.
Esential
4.6
metri este lungimea estimată a viitorului SUV Skoda.
Josef Kaban, designerul şef al mărcii Skoda, promite un aspect mai provocator şi îndrăzneţ pentru viitorul SUV al constructorului ceh. După lansarea acestui SUV, Skoda va lansa încă un asemenea model în gama sa, care va avea dimensiuni comparabile cu cele ale lui Yeti şi va adopta un aspect "mai tradiţional" de SUV, explică englezii de la Autocar.
Via Autocar
Paseo, Hyundai Coupe sau Fiat Coupe/Opel Calibra care sa-i lase pe toti ceilalti complet descoperiti.
Si ca sa ajung la idee: de conceptul Tudor s-a uitat complet vad, de a aduce un pic de pasiune, de emotie vizuala...nici pomeneala. Toooot astept un coupe compact-mediu accesibil si cat de cat practic, mai "de familie": 4-5 locuri si un portbagaj de 350-400 litri. Se pare ca a murit segmentul, e deja una cu pamantul, iar doritori ca mine cred ca au ramas prea putini pt ca producatorii sa faca si ceva profit din respectivele volume, deci total neinteresant. Hai cu SUV-urile :((
Si nu ma trimiteti va rog la A5 sau seria 2/4, pt ca eu vreau de volum, nu premium. Bineinteles ca, in lipsa alternativelor, acolo ma voi duce, catre ceva premium, insa nu nou, din pacate.
Implicarea in motorsport atat cu Skoda, cast si cu VW, lansarea de modele in absolut toate segmentele, castigarea unor premii in tari care ele insele reprezinta puteri ale industriei auto, masini in habitaclul carora calitatea materialelor este la nivelul a ceea ce concurenta ofera doar in clase superioare, toate astea fac ca acel "das auto" sa nu fie o vorba in vant.
Conduc zi de zi o japoneza de care sunt tare multumit. Insa in fata performatelor celor de la VAG nu pot decat sa-mi scot palaria!
prezenta unui astfel de model este inoportuna. Atat timp cat criza mondiala isi va mai tarai hoitu' nu vom vedea masini pasionante pentru buzunarul familistului. NU, vom vedea doar masini "utilitare" (incluzand aici configuratia clasica cu 4 locuri) si platforme modulare care sa se preteze pana la un punct anumitor caroserii si trenuri de rulare. Astfel de coupe-uri rezonabile, financiar, sunt ineficiente pentru constructor si inutile pentru client. Cati dintre noi (pusi in fata achizitiei unui automobil) am pune in lista "de Craciun" un astfel de model? Vesticii cu atat mai putin, succesul break-urilor si a mini/SUV-urilor le vad semnale clare a faptului ca banii sunt dramuiti anii astia doar pentru "mai multa masina". Si ne mai mira preturile imense pentru masinute gen Micra!?
on-topic: SUV-ul mare de la Skoda....aceeasi marie cu alta palarie. Cel mai probabil o generatie mai batrana de SUV din familia VAG. Redesenata usor si cu un bord tip Skoda si gata. Si sa nu uit, "suport pix" in standard!
sapt trecuta pe 12 decembrie a aparut programul complet de modele skoda
-Yeti II (pe platforma lui Up sau pe platforma de Polo)
-Sherpa (un Yeti mai mare pe platforma MQB)
-Snowman (un SUV de clasa medie)
-Octavia coupe
-Superb II
- noua fabia
e scumpa revista, 5,90 lei :)
PS - poate nu au drepturi de copyright
Da! Auto Build este una dintre cele mai corecte si obiective publicatii auto!
Comparative:
1. VW Golf 1.4 TSI ACT, BMW 116 ED, Toyota Auris Hybrid = VW
2. Skoda Fabia vs Renault Clio = Skoda
3. Opel Mokka, Skoda Yeti si Nissan Qashqai = Skoda
4. Ford Focus ST, Mercedes A 250 Sport, BMW 125i, VW Golf GTI = VW
5. VW Golf Variant, Skoda Octavia Combi, Opel Astra Sports Tourer, Ford Focus Turnier, Kia cee’d_sw = VW
6. Mercedes Clasa A vs Audi A3, BMW Seria 1, VW Golf = VW
7. Seat Leon, VW Golf, Ford Focus, Kia Cee’d, Opel Astra = VW
8. VW Polo 1.2 TSI Highline Attraction, Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium, Renault Clio Energy TCe 90 Dynamique, Opel Corsa 1.4i Elegance = VW
9. Skoda Yeti 2.0 TDI 4×4, Opel Mokka 1.7 CDTI 4×4, Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD, Mini Countryman Cooper SD All4 = Skoda
10. Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance vs Peugeot 4008 1.8 HDI Allure = Skoda
11. VW Golf 1.2 TSI, BMW 114i, Ford Focus 1.0 EcoBoost = VW
12. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion, BMW X1 xDrive 18d, Audi Q3 2.0 TDI Quattro, Honda CR-V 2.2i-DTEC 4WD = VW
Si as mai putea continua cu "obiectivitatea" si "informarea" acestei reviste.