După un an 2022 în care marca SEAT a înregistrat un declin de 41% al vânzărilor, constructorul din Martorell și-a revenit, încet încet, anul trecut. În intervalul ianuarie-decembrie 2023, vânzările au crescut cu 24%, la 288.437 de unități.
Chiar și așa, viitorul companiei a fost incert în toată această perioadă, în contextul în care Grupul Volkswagen a favorizat, oarecum, brand-ul Cupra.
Dar, Seat nu se dă bătut cu una cu două, tocmai de aceea, în urmă cu câteva zile, șeful companiei a declarat că producătorul spaniol pregătește facelift-uri pentru modelele Ibiza, Arona, Ateca și Leon.
În cadrul unei conferințe de presă, care a avut loc ulterior, același Wayne Griffiths a mai spus că viitorul mărcii din Martorell este asigurat până în 2035, momentul în care intră în vigoare interzicerea vânzărilor de mașini noi pe benzină și diesel în UE.
Până atunci, Seat va continua "să lanseze mașini hibride plug-in îmbunătățite și mașini eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil," a declarat șeful companiei, Wayne Griffiths.
În tot acest timp, Seat va analiza și posibilitatea unui "viitor electric".
În acest moment, susține Griffiths, un Seat pur electric nu ar fi profitabil. Cel mai bun moment pentru introducerea unui astfel de model va fi atunci când vor exista platforme electrice accesibile, a concluzionat el.
Clar nu “tine” la jobul lui, nu știe să fie politic, să declare și el că alții (chiar dacă habar n-au cum se va face), că vor fi 100% electrici la Paște… Paștele Cailor ;)))