Deşi noul Leon a mai salvat puţin din evoluţia brandului, SEAT este departe de a deveni profitabil. Chiar dacă vechiul său şef, James Muir, anticipa un 2013 încheiat cu profit, evoluţia vânzărilor contrazice predicţiile.
Juergen Stackmann, actualul CEO Seat nu se sperie însă de ratarea obiectivului şi crede în piaţa europeană. Într-un interviu acordat publicaţiei Automobilwoche, Stackmann declară că are ca scop profitabilitatea, fără a neglija însă reducerea costurilor şi lărgirea gamei de produse.
În primele luni ale lui 2013, vânzările globale Seat au crescut cu 11 procente. Spaniolii au totalizat astfel 324.500 de clienţi care le-au călcat pragul showroom-urilor.
Stackmann continuă să creadă în piaţa din Europa, deşi aceasta a continuat să scadă în ultimii cinci ani. „80% din maşinile noastre sunt vândute pe Bătrânul Continent, deci suntem dependenţi de evoluţia acestei pieţe. Chiar şi aşa există semne că ţările în care vindem cel mai mult încep să îşi revină. În plus, piaţa noastră mamă s-a stabilizat. În ciuda previziunilor sumbre, noi credem în Europa”, şi-a arătat optimismul şeful Seat.Oficialul spaniolilor vede potenţial pe piaţa din Germania, unde cota de piaţă este de 3%, în Austria, unde cota este de 5%, şi în Marea Britanie (2%). Există însă foarte multe pieţe unde cota brandului iberic scade sub 1%, motiv pentru care Stackmann crede că e în continuare nevoie de o concentrare asupra Europei şi nu o extindere pe pieţele emergente, strategie prevăzută pentru anii următori.
concluzii:
1. Seat va fi tinut in viata, chiar si in perfuzii.
2. Noua gama low-cost e mai confirmata ca niciodata.
parerea mea
oricum, datele sunt inexacte. inca nu se stiu vanzarile finale ale lui 2013, ca pentru luna decembrie nu s-au publicat.