Rolls Royce este pe ultima sută de metri în ceea ce privește dezvoltarea noului Cullinan, primul său SUV din istorie, pe care constructorul preferă însă să-l numească un vehicul cu o gardă la sol mai înaltă.
Data debutului mondial a fost fixată în 2018, iar livrările sunt programate să înceapă în primăvara lui 2019. Ne asigură de asta chiar Torsten Mueller-Otvos, președintele Rolls Royce, care susține că SUV-ul va fi construit pe platforma din aluminiu a noului Phantom, dezvăluit și el recent. Nu va fi o platformă preluată de la BMW, așa cum anticipau unii.
Tocmai această platformă complet nouă îi va ajuta pe englezi să diferențieze mașina de vehicule similare. „Nu folosim o platformă de producție în masă, fabricată în volume mari. Asta ar limita mult designul mașinii și ar submina major elementul de exclusivitate. Nici un client din acest segment nu vrea un Audi Q7 camuflat. Toți vor un Rolls Royce pur”, a declarat Torsten Mueller-Otvos, lansând astfel un atac la rivalul Bentley Bentayga, care ascunde sub caroserie componentele celui mai mare SUV Audi.De altfel, platforma MLB a actualului Bentayga este folosităși e Porsche Cayenne și Lamborghini Urus pentru a reduce costurile dezvoltării.
Oficialul Rolls Royce nu a oferit alte detalii despre SUV, dar acesta va fi cel mai probabil propulsat de același motor V12 de 6.75 de litri, cu 563 de cai putere și 900 de Nm. Este motorul noii generații Phantom. La pachet cu acesta va veni și suspensia nouă, autonivelantă, care face sute de calcule pe secundă pentru a se adapta la ținuta de drum.
via automotivenews (înreg.)
@Tc1900 Da...Ghost este bazat pe platforma tehnica a limuzinei BMW Seria 7. Dar nu au nici 1 % elemente comune. Sunt total diferite.
Fostul dusman istoric din ultima suta de ani si fosta cea mai importanta colonie au fraiele industriei auto britanice...
PS am vazut azi parcat un Maserati Levante intre masini obisnuite... masina are un design superb (hot couture) si dimensiuni care par uriase... inclusiv ampatamentul... dimensiunile acestuia din urma impreuna cu garda la sol care pare joasa ma fac sa cred ca doar tractiunea integrala i-ar da un plus in teren accentuat comparativ cu o Dacia Logan de ex... (dar pana la urma scopul acestor masini este sa poti urca o bordura si sa mergi iarna la munte fara riscuri de a ramane inzapezit... iar pt asta te multumesti cu minusurile legate de centrul de greutate, stabilitate, drag, consum, masa etc.)
Nu există expresia hot couture!
hot couture...e un parfum ala parca nu ? :))
Da Bentley e un Q7 camuflat, da este urat pana la cer, insa ceea ce conteaza este ca umple vistieria VAG. Pana la urma totul tine de bani, de profituri, de cifre in Excel. Mai lasati teoriile legate de puritatea marcii, de verticalitatea ei. Banu conteaza! Pana la urma acest tip de masina se cumpara in ziua de azi doar ca sa te dai mare, ca sa stii ca esti bazat. De fapt nu au nici o utilitate pentru ca nimeni nu iese de pe asfalt cu pretiosul lui SUV.
Sper sa vad un RR cel putin la fel de mare ca un Escalade. Opulenta tata !
asa-i... m-am grabit... era haute couture
Rolls Royce SUV va fi pe platforma BMW X7