Șeful Renault: vrem o politică industrială care să apere Europa de companiile chinezești

de Tiberiu Safta
Joi, 01.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Luca de Meo, șeful Grupului Renault și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, a îndemnat la o nouă politică industrială în Europa. El a avertizat că industria auto europeană este pusă în pericol de companiile venite din China, dar și de Tesla.

În contextul în care mărcile chineze de automobile încep să se înmulțească în Europa, industria auto de pe Bătrânul Continent începe să sufere din cauza acestui fenomen. Din acest motiv, Luca de Meo, șeful Grupului Renault și președintele ACEA îndeamnă la o nouă politică industrială care să protejeze Europa de mărcile venite din afară, cum ar fi Tesla și mărcile chineze.

Într-un interviu acordat presei franceze, preluat de către cei de la Profit.ro, de Meo le-a transmis mai multor politicieni din Uniunea Europeană că „Europa se află în fața unor provocări majore”, iar alienarea industriei auto europene va duce la o „balanță comercială în deficit structural” pentru Europa.

Luca de Meo avertizează și asupra faptului că renunțarea la motoarele termice începând din 2035 ar putea însemna scăderea competitivității industriei auto europene. „Motorul cu ardere internă a funcționat timp de un secol ca o barieră de protecție pentru noi, europenii”, a declarat acesta.

„Acum, chinezii sunt cei care controlează 75% din producția globală de baterii!”

Același de Meo a mai adăugat și faptul că Europa duce lipsă de o „viziune holistică” în ceea ce privește reglementarea industriei auto. El atenționează asupra faptului că „Statele Unite își stimulează industria, în timp ce chinezii o organizează prin planificare.”

Mai mult, șeful Grupului Renault a mai adăugat și faptul că, în ultimii 20 de ani, mașinile au devenit mai grele cu 60% și mai scumpe cu 50%, ceea ce a dus la creșterea vârstei medii a parcului auto de la 7 ani la 12 ani.

Din aceste motive, Luca de Meo îndeamnă la o nouă politică industrială care să lupte „împotriva proliferării anarhice a dictaturilor diferitelor autorități”. Soluția propusă de președintele ACEA este un „ghișeu unic pentru reglementări privind mobilitatea și automobilul”, precum și un „cadru stabil de reguli și de standardizare în toată Europa.”

La final, Luca de Meo mai adaugă faptul că sectoarele miniere, chimice, energetice, industriilor prelucrătoare, de infrastructură, autoritățile naționale și locale trebuie să aibă un rol mai important pe lanțul valoric.

„Adaug aceste propuneri la dezbatere pentru că aceste provocări se ridică în fața tuturor: politicieni, constructori, părți interesate, cetățeni.

Pentru a aduce un răspuns comun, să nu mai vedem industria de automobile ca fiind problema și atunci ea va face parte din soluție”, a declarat în încheiere de Meo.

via Profit

Comentarii (14)

  • Marius
    De ce să interzică concurența ? Numai așa putem avea parte de progres...
    12 7
  • Seriff
    Renault merge dupa politica VAG, motoare mici, masini scumpe, electrice si dupa hopa plang ca le iau chinezii painea.
    Trebuiau sa ramana la 1.5 diesel, 2.0 diesel, alea motoare, nu drujbele alea pe care le fac acum.
    18 10
  • Banditos
    Mda, vremuri interesante traim.

    Din nefericire sursa acestor probleme sunt chiar corporatiile care si-au mutat calabalacul in ciaina ajutand-o, prin mantinela, sa-si dezvolte industriile. Ca ar fi fost fraieri orezarii sa stea cu mana'n D.O.S. si sa fie decat sclavi. Iaca, pozna, au ajuns chinezii sa fie omu'cel rau si sa se vaite unu' altu' si ca vrea politici protectioniste pe motiv de provocari.

    Si pentru a fi marsavi pana la capat o baga pe aia cu partile interesate....politicieni, constructori si, mai ales, cetateni. Ultima, veriga cea mai sensibiloasa si mai...proasta. Atat de proasta si ingnoranta ca sigura ei solutie e...neschimbarea. Sa mergem inainte zicem...ca "inainte" era mai bine.
    14 2
  • China nu are doar 70% din producția globală de baterii, ci și mare parte din zăcămintele necesare unei baterii, deci prin forțarea electrificarii, Europa va fi super dependenta de aceste resurse, așadar cum se va apăra Europa de companiile chinezești ? Se bat cap in cap aceste lucruri, nebunilor, de aceea partidele extremiste au astăzi procente de neconceput chiar și acum zece ani , politicienii clasici, de la prea mult bine, tot votează și impun lucruri, cu toate ca din ce in ce mai mulți sunt afectați, apoi se miră ca " extremismul creste și este periculos, trebuie sa oprim asta" , lumea va vota din răzbunare, pentru ca nu este luată în seamă.
    12 2
  • Al Bundy
    E inadmisibil ce declara acest boss al unui constructor depășit de concurență - protecționism in fata concurenței dar nu pentru a i avantaja pe clienți ci pentru a le proteja lor banii...
    O dată cu sosirea chinezilor si a americanilor, s a văzut în cifrele de vânzări ale europenilor cat de buni sunt...
    Daca o mașină europeana e buna si are un preț corect, se va vinde singură...
    Prin aceste legi încearcă să ne limiteze aria de alegere a unei mașini, mai exact sa ne bage pe gat mașinile lor slabe si scumpe...
    Aici vorbesc despre majoritatea constructorilor europeni...
    6 1
  • Nu-s fan Renault, Peugeot… etc. dar, nimeni nu poate concura cu China in aproape nici un domeniu.
    Dacă în trecut compania la care lucrez achiziționa echipamente în principiu construite în Germania, Austria, Elveția, Italia… echipamente de zeci de milioane anual, acuma 80% este din China la 60% din preț. Chinezii au fabrici și în afara Chinei, au service rapid, sunt flexibili și se dezvoltă continuu.
    Ne place sau nu, fără protecție o să avem o mare problemă.
    Fără un job, degeaba vin produse ieftine, tot trebuie bani pentru a le cumpăra.
    Chestia interesantă este că dacă nu mai avem putere de cumpărare, China își sapă groapa.
    Nu-i o chestie simplă în a găsii soluții.
    Este cam haos!!!
    11 3
  • Catalin
    Ne place sau nu, China se dezvolta si se pare ca este cu un pas inaintea celorlalti.
    Testul urmator spune destule in acest sens.
    Precizez ca nu sunt fan masini electrice.

    https://piataauto.md/Stiri/2024/02/Norvegienii-au-testat-autonomia-a-23-masini-electrice-conditii-iarna-zapada-si-vant-epuizarea-bateriei-iar-un-model-chinezesc-a-iesit-invingator/
    10 2
  • Hai, obligati-ne mai repede sa cumparam electrice, pentru ca, va place sau nu, cel mai bun raport calitate-pret vine din....China! Acum sa va vad, voi, astia care va dati aere de salvatori eco, pentru ca electrificarea, chiar si fortata, va scoate bani din buzunar si abia acum ati inteles ca e groasa rau treaba! Va adaptati si renuntati la profiturile nesimtite sau ....dispareti! Ca asa e in economia asta de piata de o tot propovaduiti ! Cum China isi poate construi singura bateriile pentru ca are toate resursele necesare iar voi veti fi, daca nu cumva sunteti deja, dependenti de materiile prime si de produse finite de acolo, pentru ca profit fara gandire, iata ca acum incepeti sa va treziti! Prea tarziu!!
    6 3
  • Un pas inainte
    Inainte tovarasi,
    că înainte era mai bine.
    5 6
  • Cătălin
    Când erai la Seat, tot chinezii te supărau, stimabile? Sa fiu al dreaku și tot un BYD as cumpara
    4 6
  • Incep sa cred in teorii conspirationiste, ca sunteti platiti de chinezi ca sa le tineti partea!

    Are perfecta dreptate Luca de Meo, trebuie protejata industria europeana. Voi astia care spuneti ca vreti chinezarii in locul europenelor, ca europenii trebuie sa dea faliment sunteti niste imbecili. In 10 ani max o sa murim de foame in Europa, sunt zeci de milioane de locuri de munca in industria auto din Europa, care va destabiliza intreaga economie, indiferent de domeniul in care activezi o sa ai de suferit.
    1 1
  • @Je, locurile de muncă în industria auto vor fi luate de cele în energie: stații și service la stații de încărcare, instalare și service panouri fotovoltaice - doar în domeniile astea e de muncă 15-20 de ani până le instalăm peste tot. Foarte mult de muncă dacă te gândești că lângă fiecare mașină trebuie să fie o stație de încărcare.

    Iar asta vine cu cel puțin dublarea sistemului de transport și producție electricitate.
    1 0
  • Trilulilu
    Bre nea Je, UE împreună cu frățicii de peste ocean, au pregătit din 2014 țara de la Nord de noi să bată Rusia. Cum planul n-a mers, acum Europa are gaze de cel puțin 3 ori mai scumpe, la fel cu toate celelalte (metale etc). Din cauza costurilor f mari de producție, mii de firme trag obloanele prin Europa, iar UK incjde unltimul combinat de producere a metalului. Cu astfel de măsuri, orice protecție acordată producătorilor europeni este o utopie care doar secătuie bugetele naționale pt ca inși ca nea caisă să-și ia milioanele ca bonis.
    0 1
  • Marius
    Nu mai avem drumuri pentru cate masini sunt. Solutia pe termen lung este, vrem sau nu, transportul in comun. Sa faca autobuze de mai multe capacitati, confortabile si rapide, sa se extinda acoperirea liniilor de transport cu un sistem flexibil, inteligent, centrat pe calator si atunci se vor reduce si traficul si pericolul chinezesc si noxele.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru