În contextul în care mărcile chineze de automobile încep să se înmulțească în Europa, industria auto de pe Bătrânul Continent începe să sufere din cauza acestui fenomen. Din acest motiv, Luca de Meo, șeful Grupului Renault și președintele ACEA îndeamnă la o nouă politică industrială care să protejeze Europa de mărcile venite din afară, cum ar fi Tesla și mărcile chineze.
Într-un interviu acordat presei franceze, preluat de către cei de la Profit.ro, de Meo le-a transmis mai multor politicieni din Uniunea Europeană că „Europa se află în fața unor provocări majore”, iar alienarea industriei auto europene va duce la o „balanță comercială în deficit structural” pentru Europa.
Luca de Meo avertizează și asupra faptului că renunțarea la motoarele termice începând din 2035 ar putea însemna scăderea competitivității industriei auto europene. „Motorul cu ardere internă a funcționat timp de un secol ca o barieră de protecție pentru noi, europenii”, a declarat acesta.
„Acum, chinezii sunt cei care controlează 75% din producția globală de baterii!”Același de Meo a mai adăugat și faptul că Europa duce lipsă de o „viziune holistică” în ceea ce privește reglementarea industriei auto. El atenționează asupra faptului că „Statele Unite își stimulează industria, în timp ce chinezii o organizează prin planificare.”
Mai mult, șeful Grupului Renault a mai adăugat și faptul că, în ultimii 20 de ani, mașinile au devenit mai grele cu 60% și mai scumpe cu 50%, ceea ce a dus la creșterea vârstei medii a parcului auto de la 7 ani la 12 ani.
Din aceste motive, Luca de Meo îndeamnă la o nouă politică industrială care să lupte „împotriva proliferării anarhice a dictaturilor diferitelor autorități”. Soluția propusă de președintele ACEA este un „ghișeu unic pentru reglementări privind mobilitatea și automobilul”, precum și un „cadru stabil de reguli și de standardizare în toată Europa.”
La final, Luca de Meo mai adaugă faptul că sectoarele miniere, chimice, energetice, industriilor prelucrătoare, de infrastructură, autoritățile naționale și locale trebuie să aibă un rol mai important pe lanțul valoric.
„Adaug aceste propuneri la dezbatere pentru că aceste provocări se ridică în fața tuturor: politicieni, constructori, părți interesate, cetățeni.
Pentru a aduce un răspuns comun, să nu mai vedem industria de automobile ca fiind problema și atunci ea va face parte din soluție”, a declarat în încheiere de Meo.via Profit
Trebuiau sa ramana la 1.5 diesel, 2.0 diesel, alea motoare, nu drujbele alea pe care le fac acum.
Din nefericire sursa acestor probleme sunt chiar corporatiile care si-au mutat calabalacul in ciaina ajutand-o, prin mantinela, sa-si dezvolte industriile. Ca ar fi fost fraieri orezarii sa stea cu mana'n D.O.S. si sa fie decat sclavi. Iaca, pozna, au ajuns chinezii sa fie omu'cel rau si sa se vaite unu' altu' si ca vrea politici protectioniste pe motiv de provocari.
Si pentru a fi marsavi pana la capat o baga pe aia cu partile interesate....politicieni, constructori si, mai ales, cetateni. Ultima, veriga cea mai sensibiloasa si mai...proasta. Atat de proasta si ingnoranta ca sigura ei solutie e...neschimbarea. Sa mergem inainte zicem...ca "inainte" era mai bine.
O dată cu sosirea chinezilor si a americanilor, s a văzut în cifrele de vânzări ale europenilor cat de buni sunt...
Daca o mașină europeana e buna si are un preț corect, se va vinde singură...
Prin aceste legi încearcă să ne limiteze aria de alegere a unei mașini, mai exact sa ne bage pe gat mașinile lor slabe si scumpe...
Aici vorbesc despre majoritatea constructorilor europeni...
Dacă în trecut compania la care lucrez achiziționa echipamente în principiu construite în Germania, Austria, Elveția, Italia… echipamente de zeci de milioane anual, acuma 80% este din China la 60% din preț. Chinezii au fabrici și în afara Chinei, au service rapid, sunt flexibili și se dezvoltă continuu.
Ne place sau nu, fără protecție o să avem o mare problemă.
Fără un job, degeaba vin produse ieftine, tot trebuie bani pentru a le cumpăra.
Chestia interesantă este că dacă nu mai avem putere de cumpărare, China își sapă groapa.
Nu-i o chestie simplă în a găsii soluții.
Este cam haos!!!
Testul urmator spune destule in acest sens.
Precizez ca nu sunt fan masini electrice.
https://piataauto.md/Stiri/2024/02/Norvegienii-au-testat-autonomia-a-23-masini-electrice-conditii-iarna-zapada-si-vant-epuizarea-bateriei-iar-un-model-chinezesc-a-iesit-invingator/
că înainte era mai bine.
Are perfecta dreptate Luca de Meo, trebuie protejata industria europeana. Voi astia care spuneti ca vreti chinezarii in locul europenelor, ca europenii trebuie sa dea faliment sunteti niste imbecili. In 10 ani max o sa murim de foame in Europa, sunt zeci de milioane de locuri de munca in industria auto din Europa, care va destabiliza intreaga economie, indiferent de domeniul in care activezi o sa ai de suferit.
Iar asta vine cu cel puțin dublarea sistemului de transport și producție electricitate.