Odată cu startul tranziției către mașini cu zero emisii, cei mai mulți producători de automobile au început să se concentreze mai mult asupra dezvoltării de modele electrice sau pe bază de hidrogen. De altfel, aproape toți producătorii majori, dacă nu chiar toți, și-au făcut publice planurile de tranziție către game de modele cu zero emisii în detrimentul mașinilor cu motoare clasice până la finalul deceniului actual.
Planurile producătorilor sunt în concordanță cu cele ale Uniunii Europene de a interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice începând din 2035. Asta până când, recent, mai multe guverne europene, cu Germania în frunte, s-au declarat nemulțumite de acest plan și încearcă să convingă oficialii Comisiei Europene să păstreze aceste motoare. Evident, cu condiția ca ele să fie alimentate cu combustibili sintetici.
Chiar și în urma acestui eveniment oarecum neașteptat din partea constructorilor, unii șefi ai unor mărci importante sunt de părere că mașinile cu zero emisii reprezintă viitorul.
Unul dintre acești oameni este și Luca de Meo, șeful Grupului Renault. Într-un interviu acordat publicației Politico, de Meo spune că toate mărcile europene au încetat dezvoltarea motoarelor termice noi."Nu cred că mai este cineva care dezvoltă un motor termic complet nou în Europa", a declarat acesta. "Știți, nimeni nu mai dezvoltă un motor termic de la zero în Europa. Toți banii se duc pe tehnologie electrică sau pe hidrogen", a mai adăugat șeful grupului francez.
Mai mult, Luca de Meo mai spune despre combustibilii sintetici că sunt "un fel de soluție de nișă", dar recunoaște că și acestea reprezintă "o oportunitate".
Renault va renunța la motoarele termice în 2030.
via Politico
ideea e ca acel combustibil sintetic va alimenta tot vechiul motor cu ardere interna, care inseamna acelasi randament mic comparativ cu motorul electric si aceeasi poluare cu noxe si aceleasi probleme legate de intretinere si fiabilitate.
singurul avantaj la care s-ar putea gandi astazi un client (mai ales unul care circula mult pe distante lungi in extraurban) ar fi cel al alimentarii rapide fata de incarcarea unei baterii.
daaar, pana in 2030-2035 fara dubiu ca se vor inregistra progrese si la partea de viteza de incarcare a bateriilor iar numarul punctelor de incarcare va fi incomparabil mai mare fata de ce exista in prezent, odata cu upgradarea concomitenta a capacitatii retelelor de transport a energiei.
Niciodata nu se va putea implmenta sa fie toate masinile electrice, s-ar bloca tot, ar fi efectiv imposibil, e nasol acum, se bat oamenii pe prize prin supermarketuri, in conditiile in care abia se vand cateva masini cu baterii.
Astea sunt visele unor spalati pe creier, niciodata in viata asta nu vor exista doar masini full electrice.
Revenind la articol: pai si ce facem cu aliantele, ce facem cu combustibilii sintetici, pentru ce atata galagie cand se poate si altfel??? Adica cu electrice nu se poate, dar sa faci de la 0 motoare pentru combustibili sintetici si sa refaci rafinarii pentru asta se poate investi??? Ups, cred ca gandesc prea mult. Sa ramanem la diesel cu DPF anulat si software ilegal, ca e mult mai ok.
Unul din motive este multiplele modalitați de a genera energie electrică şi preţurile la maşini dar şi la electricitate va fi, pe termen mediu şi lung, mereu în scădere.
Cu alte cuvinte, dacă la benzină, motorină la cerere fixă, OPEC poate să crească preţul când vrea, doar din scăderea producţiei !!!!
La maşinile electrice pe baterii, practic sunt atâtea modalitați de a genera curent electric încât nimeni nu poate abuza de piaţă şi preţ !
Episodul cu războiul din Ucraina este total excepţional, dar în general, preţurile la energie electrică sunt pe un tren descendent.
Energia electrică se poate produce facil şi prin panouri solare, eoliene on shore, eoliene off shore, hidrocentrale, carbune, gaz, petrol, biomasă gaz, biomasă lemnoasă, nuclear,...
Aşa că viitorul este 100% electric. Nu numai în domeniul auto dar şi a încălzirii, răcirii clădirilor !
A aparatelor de gătit !!
Toate marile restaurante de renume, renunţă complet la gaz, folosind doar plite cu inducţie !
(Deja air fryere, cuptoarele de pizza, deep fryerele, cuptoarele de bucătărie sunt toate electrice)
Nu tu importuri de la arabi, de la ruşi, şi chiar de la super bogaţii norvegieni...
toată energia şi o produce fiecare ţară singură, rămân mai mulţi bani în România, în Europa !
Iar ca sănătate, ştim toţi dezastrul maşinilor termice, fog-ul de la poluare, bolile de plămâni şi cronice,.... dar până şi aragazul s-a demonstrat că nu este sănătos şi în SUA este un val de a renunţa la gaz în zona de gătit, bucătărie.
Ca sănătate, tren descendent, prostia nu se tratează.
1- energia electrică să fie din surse 100% eco;
2- distanța de deplasare cu o încărcare completă min. 1000km;
3- timpul de încărcare sau schimb al bateriilor (asta ar presupune o standardizare);
oricât ar dorii visătorii și extremiștii eco, viața își va spune cuvântul.
Ar fi indicat să adoptăm soluțiile care să reducă cat mai mult poluarea și consumul, până vor exista soluții viabile de a se trece 100/100 la transport cu eco-electricitate.
Prostuții plini de coșuri vor interpreta că este vorba despre combustibili sintetici.
Carburant neutru in privinta emisiilor de CO2 este o nouă șopârlă negociată cu reglementatorul prost. Combustibilii fosili comercializați cu preț inclus pentru instalația de sechestrare CO2 sunt neutri. :)))))
Hasta la viza! :)))))))))))
O maşină full electrică, BEV.
Nu ştiu ce visaţi, că nu duce reţeaua electrică, dar Tesla instalează zeci de staţii de încărcare de 350 kw a piece în fiecare săptămână, în lume !
Dpdv a energiei electrice sunt deja aprobate spre racordare foarte multe proiecte eoliene şi solare !
Asta ca ultimă ştire
"Grupul IULIUS a montat panouri fotovoltaice pe toate proprietăţile din portofoliu, care vor produce 5.500 MWh anual"
Dar toate firmele mari migrează masiv şi accelerat spre panouri fotovoltaice şi pompe de căldură.
În mod excepțional Tesla Y apare în primele 10 modele datorită clasei medii plus care alege o mașinuță de liniuțe, de rezervă, aspect complet irelevant pentru marotele pe care le mesteci de prost. Nu cumpără nimeni Tesla Y de dragul emisiilor sau pentru că-și pune Dascălu fotovoltaice, de parcă le pune pentru săracii cu spring care mai speră într-o mocăciune.
La apogeul industriei auto, golf reușea să atingă aproape 500 000 bucăți pe an, acum sunt simple întâmplări lunare... Săndel pentru săraci, Tesla Y pentru liniuțe, parc auto în UE 0,8% electrice.
Toate modelele Tesla de astăzi nu au treaba cu mașinile căutate de 90% din piața, este atât de simplu.
O sa vedem după luna August când datele pot fi comparate cu ceva relevant din 2022. Pana la mijlocul lui 2022 a fost varza pe vânzări. In prima parte a lui 2022 multe fabrici au lucrat la maxim 70% din capacitate in unele cazuri sub 30%.
On topic, sa ii zica cineva boss-ului de la Renault, ca in timp ce europeni investesc in electrice, Hyundai-Kia le da in cap cu termicele si vand de rup I30 cu 1.5 aspirat si Elantra cu 1.6 aspirat, sa nu mai zic de Tucson de 1.6 turbo 150 de cai, rupte vanzarile in doua, e bataie de pe ele.
Am întrebat-o și pe mami și a zis că nu bate vântul noaptea pentru că trage tati bolovanul la peșteră.
Am o părere despre mașini electrice, vreți să auziți?