Începând de anul viitor, toți producătorii de automobile vor trebui să respecte noi ținte de emisii de CO2, mai stricte față de cele din acest an. Uniunea Europeană va impune o nouă țintă limită cu privire la nivelul mediu de emisii de CO2, de 94 de grame/km pentru 2025. În prezent, această limită este de 116 g/km.
Din cauza noilor ținte de emisii, cei mai mulți producători sunt îngrijorați de faptul că nu le vor putea atinge. Cei care nu respectă noile ținte riscă amenzi de ordinul miliardelor de euro. Această îngrijorare a fost exprimată și de către Luca de Meo, șeful Grupului Renault. El a avertizat că industria auto europeană ar putea fi amendată cu până la 15 miliarde de euro dacă nu vor fi atinse noile ținte de emisii.
„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să oprească producția a peste 2.5 milioane de vehicule”, a declarat de Meo pentru un post de radio francez.
„Viteza creșterii de mașini electrice este jumătate din ceea ce avem nevoie pentru a atinge obiectivele care ne-ar permite să nu plătim amenzi”, a mai adăugat șeful Grupului Renault.Mai mult, șeful grupului francez a precizat că producătorii se chiunie deja cu adaptarea la noile limite de emisii pentru 2025 și îndeamnă la mai multă flexibilitate din partea autorităților.
„Toată lumea vorbește despre 2035, în 10 ani, dar noi ar trebui să vorbim despre 2025 fiindcă noi deja ne chinuim. Avem nevoie de puțină flexibilitate. Să impui termene limită și amenzi fără să faci ca aceste lucruri să fie mai flexibile este foarte, foarte periculos”, a spus Luca de Meo.
Producătorii care depășesc limitele de emisii de CO2 riscă o amendă de 95 de euro pentru fiecare gram/km peste limită. Aceasta este apoi înmulțită cu numărul de vehicule vândute.
Urmeaza si altii, mai ales germani.
Sa mai faca aliante ilegale!
E sub 10% pentru producătorii de volum.
Opriți producția, vrem sa coborâm.
Falimentarea industriei auto europene, fabrici închise, acolo se îndreaptă lucrurile .
Pana una-alta, DACIA face CONCEDIERI la PITESTI, desi Dacia e practic DEA MAI VANDUTA MASINA DIN EUROPA
Una este sa te adaptezi în funcție de piață, cerere, ofertă, trenduri, alta este sa te trezești ca ești obligat sa faci ceva ce piața nu absoarbe atât de mult, adică electrice, dacă un constructor vindea 1 milion de mașini, acum este nevoit sa vândă maxim jumătate, în caz fericit, pentru ca asta este piața electricelor ? Asta e japca, nu economie, nu competiție, pentru o industrie responsabila de un sfert din poluare, restul mai așteaptă, nu-i urgență.
Industria auto europeana a luat miliarde subvenții, dar a creat locuri de muncă, devenind o forță mondială, acum nebunia electrică a luat zeci de miliarde, dar șterge locuri de muncă, iar industria europeana ajunge vai de capul ei, observi diferența ? Evident ca nu .
AM, dacă nu moderați acele formulări, atunci îmi rezerv dreptul sa le folosesc și eu pe viitor, așa este corect .
Reformulez: fmm de ipocrit și hai sictir la singular, doar tu, fără pisică.
In cazul de față e culmea tupeului să aduci argumentul economiei de piață, când fabricile europene nici nu ar exista dacă nu ar fi pompat guvernele sute de miliarde în ele, de-a lungul timpului. Te și contrazici, de altfel.
Și producătorii chinezi creează locuri de muncă. De ce la europeni a fost ok, timp de decenii, sa ținem în spate milioane de angajați în industria asta, dar la chinezi nu e ok? Și Ceaușescu ținea fabrici, uzine și mine deși nu aveau performanță economică.
S-au dus vremurile în care taxele țin în spate angajații din anumite domenii, de exemplu auto.
Producătorii europeni sa facă bine sa concureze și sa se adapteze la noile cerințe de mediu. Dacă nu, un milion de angajați își vor cauta alt loc de muncă, și sute de milioane de europeni vor cumpăra mașini care nu poluează, produse în China, mai ieftine decât cele europene.
Numai că acești bani nu au fost folosiți pentru investiții si inovație, banii s au scurs pe te miri ce...
Asta in timp ce chinezii si coreenii, care acum vin cu preturi imbatabile, prin comparație chiar si cu Dacia, au muncit si au investit.
Acum se vad roadele celor serioși...
P.S : dețin o mașină europeană, Peugeot 308 mai exact, emisii CO2 98 g/km...
Comunism e sa creezi locuri de munca pe spatele altora. Industria auto Europeană nu s-a construit respectând regilor pieței ci luând taxe de la unii care câștigă mai mult și pompându-le in fundul celor care nu aveau alte locuri de munca, dar aveau drept de vot.
Puteti mentiona macar cateva pachete de subventii din sutele de miliarde pe care le trambitati? Nu puneti la socoteala programe gen Rabla ca sunt mai mult in beneficiul cumparatorilor.
De cealalta parte puteti face o estiamre cat incaseaza statul din productia si vanzarea de masini, intretinere, impozite, asigurari, reparatii, taxe de drum, taxa si accize in combustibil (>50% din pretul la pompa).
Puteti demonstra concret ca subventiile sunt mai mari decat incasarile?
https://hansard.parliament.uk/commons/2021-07-06/debates/21070641000008/StellantisInvestmentVauxhallEllesmerePort
https://www.gov.uk/government/news/500-million-loan-guarantee-supports-jaguar-land-rovers-electric-vehicle-plans
500 milioane de căciulă. Și astea sunt doar cele mai recente, și doar cele făcute public.
Dacă încasează mai mult sau mai puțin decât plătește e irelevant in contextul asta: economia de piață etc etc, vezi posturile lui Dan.
99.9% din companii plătesc taxe fără să primească ajutor de la stat. Și se descurcă prin concurență, inovații și investiții proprii.
Realitatea e că producătorii europeni au fost și încă sunt ținuți în brațe de guverne pentru liniștea lor politică.
De aceea atât VW în Germania cât și Stellantis în UK amenință cu închiderea fabricilor, după ce au încasat multe miliarde de la guverne. Pentru că știu că închiderea fabricilor nu e suportabil dpdv politic și guvernele nu vor lăsa să se întâmple asta.
Cu alte cuvinte: toți contribuabilii țin în spate angajații din industria auto, ca să nu voteze cu supărare.
Economie de piață, cum ne explică superior Dănuț.
Sumele alea sunt garantari de imprumuturi sau niste firfirei.
Programele Rabla pentru electrice aveau bugete mai mari decat asa-zisele subventii din partea Almighty UK.
Astept in continuare exemple concrete de zeci de miliarde pompate in industria auto de oriunde inafara de China.
In rest, așteaptă, că nu stai în ploaie.
Sau caută singur, din 1900 toamna încoace.
Și dacă tot cauți, vezi ca și în SUA e la fel.
https://www.reuters.com/article/business/factbox-us-states-woo-automakers-with-17-billion-in-subsidies-since-1976-idUSKBN1AK2BI/
Cât? 17 miliarde??
Suma asta se aduna din taxele pe combustibil in cateva luni intr-o tara precum SUA.
In Romania creditele Prima Casa sunt garantate de stat.
Pentru firme sunt diferite scheme de garantare a creditelor. Start-up nation a fost chiar un program cu fonduri guvernamentale nerambursabile.
Deci scheme de ajutor sunt grupa mare.
Whataboutism
https://www.britannica.com/topic/whataboutism
Te aștept când treci de la grupa mare la clasa pregătitoare.
Hai, ca am treabă. Pe data viitoare.
Dacă lumea cere termice și totul merge strună, de ce e nevoie de subvențiile astea? Nu se descurcau și fără ajutoare de stat sau cum?
Piața auto a murit în 2007 și a fost resuscitată cu noul green deal. Statele au pompat gârle de bani într-o industrie strategică, iar rolul green deal era tocmai acela de a obliga consumatorul să-și schimbe tigaia dintr-un motiv sau altul după o perioadă scurtă de timp.
În statele puternic electrificate a apărut efectul secundar al clientului pierdut, care trage de tigaia diesel din 2000. Nu toți sunt oi, iar acum aceeași interpreți ai șlagărului Greta desfundă chiuveta trebuie să spargă mitul viitorului electric de dragul... prezentului. :)))))))