Șeful Renault: producătorii auto pot fi amendați cu până la 15 miliarde de euro dacă ratează țintele de emisii din 2025

de Tiberiu Safta
Luni, 09.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Luca de Meo, șeful Grupului Renault, avertizează că producătorii de mașini vor putea fi amendați cu până la 15 miliarde de euro dacă ratează țintele de emisii impuse de Uniunea Europeană pentru 2025.

Începând de anul viitor, toți producătorii de automobile vor trebui să respecte noi ținte de emisii de CO2, mai stricte față de cele din acest an. Uniunea Europeană va impune o nouă țintă limită cu privire la nivelul mediu de emisii de CO2, de 94 de grame/km pentru 2025. În prezent, această limită este de 116 g/km.

Din cauza noilor ținte de emisii, cei mai mulți producători sunt îngrijorați de faptul că nu le vor putea atinge. Cei care nu respectă noile ținte riscă amenzi de ordinul miliardelor de euro. Această îngrijorare a fost exprimată și de către Luca de Meo, șeful Grupului Renault. El a avertizat că industria auto europeană ar putea fi amendată cu până la 15 miliarde de euro dacă nu vor fi atinse noile ținte de emisii.

„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să oprească producția a peste 2.5 milioane de vehicule”, a declarat de Meo pentru un post de radio francez.

„Viteza creșterii de mașini electrice este jumătate din ceea ce avem nevoie pentru a atinge obiectivele care ne-ar permite să nu plătim amenzi”, a mai adăugat șeful Grupului Renault.

Mai mult, șeful grupului francez a precizat că producătorii se chiunie deja cu adaptarea la noile limite de emisii pentru 2025 și îndeamnă la mai multă flexibilitate din partea autorităților.

„Toată lumea vorbește despre 2035, în 10 ani, dar noi ar trebui să vorbim despre 2025 fiindcă noi deja ne chinuim. Avem nevoie de puțină flexibilitate. Să impui termene limită și amenzi fără să faci ca aceste lucruri să fie mai flexibile este foarte, foarte periculos”, a spus Luca de Meo.

Producătorii care depășesc limitele de emisii de CO2 riscă o amendă de 95 de euro pentru fiecare gram/km peste limită. Aceasta este apoi înmulțită cu numărul de vehicule vândute.

via Automotive News Europe

Comentarii (35)

  • Pai VAG e deja obisnuit cu asta :))
    Urmeaza si altii, mai ales germani.
    Sa mai faca aliante ilegale!
    3 19
  • Am o singura concluzie: constructorii au un foarte mic profit pe mașina vândută, chiar daca pentru noi preturile sunt mari. As fi foarte curios sa știu cat este marja operațională pentru fiecare constructor in parte, nu cred ca depășește 10% (eventual Ferrari, Porsche sar bine de cifra asta)
    6 6
  • Ghinion. Hai cu reducerea emisiilor, dacă nu va plac amenzile.
    2 24
  • @xxx
    E sub 10% pentru producătorii de volum.
    2 14
  • https://fiatgroupworld.com/2024/04/07/ferrari-makes-even-more-money-in-2023/
    2 9
  • Nu mai există pe niciun continent astfel de aberații, cel puțin nu atât de devreme, când s-a votat asta, toți acești CEO unde erau ? Își numărau milioanele din cont.

    Opriți producția, vrem sa coborâm.
    21 2
  • Cel mai probabil vor reusi daca se va trece masiv la motoarele hybrid. Ceea ce spuneam asta iarna, hybridul va fi noul turbo. Daca ne uitam la motorul de 1.6 hybrid, cel de pe Jogger, are emisii de 105-108 g/km in vreme ce motorul de 1.0 turbo are 114 g/km la gpl si 130 benzina. Deci nu ar fi o limita de neatins.
    7 12
  • Situația va fi maro și cu hibride, pentru ca an de an trebuie sa scadă noxele, iar cota electricelor sa crească, doar ca electricele posibil sa crească mai puțin, sau deloc pt o perioadă mai scurta, sau mai lungă, deci soluția este oprirea parțială a producției pentru a ieși emisiile ? Asta va înseamna faliment pentru mulți, sau pentru unele marci care se bazează mai mult pe Europa, nu vor rezista doar cu hibride până în 2035 .

    Falimentarea industriei auto europene, fabrici închise, acolo se îndreaptă lucrurile .
    23 1
  • @dan_grc
    Așa, și? S-au închis și mine de cărbuni și n-a venit apocalipsa.
    3 26
  • @dan_grc
    Fabricile de adaptează sau dispar.
    2 22
  • dan_grc

    Pana una-alta, DACIA face CONCEDIERI la PITESTI, desi Dacia e practic DEA MAI VANDUTA MASINA DIN EUROPA
    2 0
  • Plâng comuniștii de grija fabricilor. Aoleu, unde mai lucrează tovarășii angajați?
    3 22
  • Ca de obicei, acum ai început araturile de toamnă pentru ca iar ești pe aratura, a cerut cineva subventionarea fabricilor auto, indiferent dacă vând sau nu ? Evident ca falimentele fac parte din economie, dar cine a cerut subvenții și pentru ce ? Unde este comunismul, in a vedea ce decide piața, sau la impunerea unui produs ce mai și trebuie subventionat, altfel nu e viabil economic ?

    Una este sa te adaptezi în funcție de piață, cerere, ofertă, trenduri, alta este sa te trezești ca ești obligat sa faci ceva ce piața nu absoarbe atât de mult, adică electrice, dacă un constructor vindea 1 milion de mașini, acum este nevoit sa vândă maxim jumătate, în caz fericit, pentru ca asta este piața electricelor ? Asta e japca, nu economie, nu competiție, pentru o industrie responsabila de un sfert din poluare, restul mai așteaptă, nu-i urgență.
    15 2
  • @prostovan electric
    Ai o gândire de puber cu trotinetă. Dacă scârțâie industria auto, instant mă-ta rămâne fără bani de net și te pierdem vreo 10 ani.
    17 3
  • Exact, s-au găsit sa ceara economie de piață după ce au supt sute de miliarde de la contribuabilii europeni.
    1 14
  • Fix genul acesta de " argumente " le asteptam, adică " fmm ", nici nu credeam ca poți mai mult .

    Industria auto europeana a luat miliarde subvenții, dar a creat locuri de muncă, devenind o forță mondială, acum nebunia electrică a luat zeci de miliarde, dar șterge locuri de muncă, iar industria europeana ajunge vai de capul ei, observi diferența ? Evident ca nu .

    AM, dacă nu moderați acele formulări, atunci îmi rezerv dreptul sa le folosesc și eu pe viitor, așa este corect .
    17 0
  • @dan_grc
    Le așteptați tu și cine? Pisica? Prietenul tău imaginar? Fmm, folosește și tu (voi) pe viitor. Hai sictir!
    1 14
  • Le așteptam am spus, nu " așteptăm ", care ar fi fost la plural, dar tu ești la singular, adică un prost, proștii care se cred deștepți sunt cei mai periculoși, chiar ai greșit persoana si-n privința gramaticii .
    12 0
  • @dan_grc
    A, scuze, așa e când pui diacritice când îți aduci aminte.
    Reformulez: fmm de ipocrit și hai sictir la singular, doar tu, fără pisică.
    2 12
  • Dane, tu faci pe deșteptul tot timpul, periculosule.

    In cazul de față e culmea tupeului să aduci argumentul economiei de piață, când fabricile europene nici nu ar exista dacă nu ar fi pompat guvernele sute de miliarde în ele, de-a lungul timpului. Te și contrazici, de altfel.
    Și producătorii chinezi creează locuri de muncă. De ce la europeni a fost ok, timp de decenii, sa ținem în spate milioane de angajați în industria asta, dar la chinezi nu e ok? Și Ceaușescu ținea fabrici, uzine și mine deși nu aveau performanță economică.

    S-au dus vremurile în care taxele țin în spate angajații din anumite domenii, de exemplu auto.

    Producătorii europeni sa facă bine sa concureze și sa se adapteze la noile cerințe de mediu. Dacă nu, un milion de angajați își vor cauta alt loc de muncă, și sute de milioane de europeni vor cumpăra mașini care nu poluează, produse în China, mai ieftine decât cele europene.
    3 11
  • Al Bundy
    Cum am scris intr un articol trecut, mare parte din producătorii europeni, îndeosebi cei la care statul deține acțiuni, au primit subvenții si ajutoare de stat de miliarde...
    Numai că acești bani nu au fost folosiți pentru investiții si inovație, banii s au scurs pe te miri ce...
    Asta in timp ce chinezii si coreenii, care acum vin cu preturi imbatabile, prin comparație chiar si cu Dacia, au muncit si au investit.
    Acum se vad roadele celor serioși...
    P.S : dețin o mașină europeană, Peugeot 308 mai exact, emisii CO2 98 g/km...
    6 2
  • "Unde este comunismul, in a vedea ce decide piața, sau la impunerea unui produs ce mai și trebuie subventionat, altfel nu e viabil economic ?"

    Comunism e sa creezi locuri de munca pe spatele altora. Industria auto Europeană nu s-a construit respectând regilor pieței ci luând taxe de la unii care câștigă mai mult și pompându-le in fundul celor care nu aveau alte locuri de munca, dar aveau drept de vot.
    2 13
  • Iar asta încă se întâmplă. Guvernul britanic ia o căruța de taxe de la mine, muuult peste salariul mediu pe economie, și le baga în fundul Stellantis și JLR. Primii amenință că închid fabricile din cauza Brexit, dar mai stau o țâră dacă le dă guvernul niște sute de milioane. JLR amenință că închid prăvălia și se muta de tot în Slovacia și, mai nou India.
    2 13
  • Nu cred ca-i afecteaza asa de tare. Oricum pot vinde motoare si de 3 litri diesel si peste cate vor la cei 7,5miliarde de locuitori ai planetei, care nu-si fac probleme, daca ii excludem jumatatea de miliard ai UE. Si citeam ca tot UE intentioneaza sa amane cu 20 de ani taxarea pentru poluare a industriei aviatice, responsabila si ea pentru o mare parte a poluarii…luam avionul pentru orice, ca e mai ieftin.
    9 0
  • @Matei, Bundy etc.
    Puteti mentiona macar cateva pachete de subventii din sutele de miliarde pe care le trambitati? Nu puneti la socoteala programe gen Rabla ca sunt mai mult in beneficiul cumparatorilor.
    De cealalta parte puteti face o estiamre cat incaseaza statul din productia si vanzarea de masini, intretinere, impozite, asigurari, reparatii, taxe de drum, taxa si accize in combustibil (>50% din pretul la pompa).
    Puteti demonstra concret ca subventiile sunt mai mari decat incasarile?
    9 2
  • Da, pot.

    https://hansard.parliament.uk/commons/2021-07-06/debates/21070641000008/StellantisInvestmentVauxhallEllesmerePort

    https://www.gov.uk/government/news/500-million-loan-guarantee-supports-jaguar-land-rovers-electric-vehicle-plans

    500 milioane de căciulă. Și astea sunt doar cele mai recente, și doar cele făcute public.
    3 9
  • Statul încasează și de la mașinile nesubvenționate.

    Dacă încasează mai mult sau mai puțin decât plătește e irelevant in contextul asta: economia de piață etc etc, vezi posturile lui Dan.

    99.9% din companii plătesc taxe fără să primească ajutor de la stat. Și se descurcă prin concurență, inovații și investiții proprii.

    Realitatea e că producătorii europeni au fost și încă sunt ținuți în brațe de guverne pentru liniștea lor politică.

    De aceea atât VW în Germania cât și Stellantis în UK amenință cu închiderea fabricilor, după ce au încasat multe miliarde de la guverne. Pentru că știu că închiderea fabricilor nu e suportabil dpdv politic și guvernele nu vor lăsa să se întâmple asta.

    Cu alte cuvinte: toți contribuabilii țin în spate angajații din industria auto, ca să nu voteze cu supărare.

    Economie de piață, cum ne explică superior Dănuț.
    4 13
  • @Matei
    Sumele alea sunt garantari de imprumuturi sau niste firfirei.
    Programele Rabla pentru electrice aveau bugete mai mari decat asa-zisele subventii din partea Almighty UK.
    Astept in continuare exemple concrete de zeci de miliarde pompate in industria auto de oriunde inafara de China.
    9 1
  • Doar unul din ele e împrumut, și acela garantat de stat. Adică dacă nu îl returnează, statul e păgubit. Dacă ai o firmă, ia și tu de la bancă un împrumut garantat de stat, vezi dacă poți.

    In rest, așteaptă, că nu stai în ploaie.
    Sau caută singur, din 1900 toamna încoace.

    Și dacă tot cauți, vezi ca și în SUA e la fel.

    https://www.reuters.com/article/business/factbox-us-states-woo-automakers-with-17-billion-in-subsidies-since-1976-idUSKBN1AK2BI/

    Cât? 17 miliarde??
    1 11
  • 17 miliarde in aproape 50 de ani (eu cred ca sunt mai mult de 17 miliarde dar trecem).
    Suma asta se aduna din taxele pe combustibil in cateva luni intr-o tara precum SUA.

    In Romania creditele Prima Casa sunt garantate de stat.
    Pentru firme sunt diferite scheme de garantare a creditelor. Start-up nation a fost chiar un program cu fonduri guvernamentale nerambursabile.
    Deci scheme de ajutor sunt grupa mare.
    7 0
  • A, ok, am trecut de la "Astept in continuare exemple concrete" la 17 biliarde e nimic. In 40 de ani, dar termicele sunt de peste 100 de ani. Și dă-i cu Prima Casă, ca e relevant.

    Whataboutism
    https://www.britannica.com/topic/whataboutism

    Te aștept când treci de la grupa mare la clasa pregătitoare.
    0 11
  • Până atunci, deduc ca e ok dacă și electricele sunt subvenționate cu 17 miliarde. Ca e nimic. Se recuperează din TVA, impozite, roviniete și altele.

    Hai, ca am treabă. Pe data viitoare.
    0 10
  • Încă una și mă duc:
    Dacă lumea cere termice și totul merge strună, de ce e nevoie de subvențiile astea? Nu se descurcau și fără ajutoare de stat sau cum?
    0 11
  • @prostovan electric
    Caută-ți job!!!!

    Piața auto a murit în 2007 și a fost resuscitată cu noul green deal. Statele au pompat gârle de bani într-o industrie strategică, iar rolul green deal era tocmai acela de a obliga consumatorul să-și schimbe tigaia dintr-un motiv sau altul după o perioadă scurtă de timp.

    În statele puternic electrificate a apărut efectul secundar al clientului pierdut, care trage de tigaia diesel din 2000. Nu toți sunt oi, iar acum aceeași interpreți ai șlagărului Greta desfundă chiuveta trebuie să spargă mitul viitorului electric de dragul... prezentului. :)))))))
    12 2
  • @cocalar hAUR
    Vine un miros greu dinspre Strehaia...
    2 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru