Nissan a înțeles că își poate vindeca potențialii clienți de anxietatea unei autonomii reduse doar prin adăugarea unui motor convențional, care să încarce bateriile. O soluție care s-a inspirat de la principiul de funcționare folosit de Chevrolet Volt, Opel Ampera și BMW i3 cu range extender. O tehnologie care a fost botezată e-Power și a fost proaspăt lansată de Nissan săptămâna aceasta.
După Chevrolet Volt și Opel Ampera, Nissan este nevoit să facă același compromis: e-Power este un sistem electric cu autonomie extinsă
Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, a ținut să facă o serie de precizări privind destinația acestei soluții de propulsie. Se pare că ea a fost gândită în special pentru mașinile din segmentul mic, pentru că instalarea unei arhitecturi electrice ar fi fost prea mare, iar costurile ar fi fost nejustificate.
În plus, clienții au o autonomie mai mare, iar eficiența este similară cu cea a unui Toyota Yaris Hybrid.
Astfel, soluția e-Power ar urma să vină în întâmpinarea tuturor celor care fug de motoarele diesel după scandalul Dieselgate. Alături de Toyota, Renault este unul dintre constructorii care vor încerca să elimine dieselul de pe mașinile de mici dimensiuni.”Fără îndoială, e-Power este competitiv în materie de costuri de operare cu dieselul. Tehnologia este categoric viabilă pentru piața europeană”, a declarat Carlos Ghosn.
Pentru moment, e-Power va fi folosit doar pentru o versiune electrică a lui Nissan Note, vândută în Japonia. Un purtător de cuvânt a confirmat însă că această tehnologie va putea fi adaptată și pentru Europa, chiar dacă nu există planuri concrete în acest moment.
Prețul unui astfel de model ar urma să fie echivalent cu cel al unui diesel. În Japonia, versiunea e-Power a lui Note este cu 27% mai scumpă decât unitatea pe benzină standard. Deci o diferență similară cu cea pe care o găsim în Europa, când vine vorba despre diesel.
Imi amintesc ce spuneau unii acum ceva vreme pe-aici, cum ca Alianta nu are nevoie de alte aliante pentru ca sunt prea buni la toate. Inclusiv preluarea lui Mitsu era vazuta mai mult ca un gest caritabil, nicidecum un interes al Aliantei Renault-Nissan. Ca sa vezi, deja Nissan a inceput sa ia tehnologie de la hibrizii Mitsubishi, iar acum merge pe drumul lui Volt, Ampera si i3 dupa ce, desigur, au vazut (ca ei se mai si uita la altii, nu au ochelari de cal si nu se cred invincibili asa cum ii cred unii de pe-aici) ca este o varianta buna de a mari autonomia unei masini electrice. Pai... spor la treaba! Ca ideea nu pare rea deloc.
Astfel prin oras stai pe electic fara probleme iar la drumuri mai lungi adaugi mica remorca si ai rezolvat problema.