În urmă cu doar o zi, șeful Renault, Luca de Meo, a trimis tuturor factorilor decidenți din Europa un document de 19 pagini, intitulat Scrisoare către Europa. Totul, în contextul viitoarelor alegeri europarlamentare.
Scrisoarea respectivă conține șapte recomandări și opt măsuri pentru a dezvolta o politică industrială europeană, competitivă și decarbonizată.
În timp ce Europa este ocupată cu reglementări, arată de Meo în acest document, China a oferit subvenții pentru producție în valoare de 110-160 de miliarde de euro, în 2022.
Iar aceste ajutoare de stat se văd: cota de piață a mărcilor chinezești a urcat la 4% pe Bătrânul Continent, iar 35% din exporturile mondiale de vehicule cu zero emisii aparțineau, în 2023, mărcilor din țara asiatică.
Totodată, mai arată Luca de Meo, avantajul mediu de cost al unui automobil de segment C produs în China este de 6.000-7.000 de euro, sau 25% din prețul total.
Tot datorită acestor investiții, ciclul de dezvoltare al unui model nou în China a scăzut la 1.5-2 ani, față de 3-5 ani cât este în Europa.
via Renault
Cu mult înainte de Megane şi Scenic electrice?
Numai moaca...
Tesla produceau maşini în SUA, care are cele mai mari salarii şi uite produc şi în Europa şi nu plâng cu mâna întinsă.
https://www.renaultgroup.com/wp-content/uploads/2024/01/20240117_press-release_renault-group_2023-sales-results.pdf
cifrele "vorbeste"
In Germania au scazut pretul cu vreo 12k si SIGUR nu o vand in pierdere nici cu pretul scazut.
Unii purtati capul doar de forma
Pai asta poate sa o faca si Betivul Ion. Ca sef de corporatie se presupune ca ai viziune, stii sa jonglezi cu finantele samd, nu sa ceri bani si restrictii.
PENIBIL... Bine ca iau salarii enorme.
Isi face griji pentru ca le ia clientii, logic si fiindca nu e de acord cu concurenta, cu toate ca e ipocrit si el la randul lui fabrica masini in China.
2. prezentul e una, perspectiva e alta. Producatorii chinezi nu joaca corect profitand, pe langa subventiile nesimtiti de mari din partea PCC si de materie prima la preturi decente si de forta de munca mai ieftina. Un producator occidental, in China, nu are aceleasi beneficii ca unul chinez.
Gestul Domnului nu este de blamat, trebuie luat ca un semn de alerta, ca sa ne trezim si sa gasim o soluție convenabila pentru noi! Doamne Ferește, ca soluția sa fie ca un regim precum cel din China!
Si nu mai idealiza cat de mult pretuieste in general lumea occidentala libertatea, democratia si drepturile omului in conditiile in care in pandemie s-a inchis de bunavoie in case, a fost de acord sa mearga la magazin pe baza de adeverinta de vaccinare si a infierat cu manie bolsevica pe toti cei care din varii motive nu erau vaccinati. Mai mult, au infierat si s-au ferit ca dracu de tamaie orice intrebare despre masurile luate, originea virusului si toate intrebarile normale. Da, toate astea in occidentul mare iubitor de democratie si cu respect fata de drepturile omului.
Iar acum 40 de ani nu s-a dus nimeni in genunchi la chinezi ca nu prea stiau sa faca nimic pe atunci. S-au dus la o discutie, le-a placut ce-au vazut si conditiile pe care le-au primit si incet incet au mutat industrii intregi acolo. In tot acest timp chinezii nu au stat cuminti si au infiletat suruburi dupa specificatii. Au imitat la inceput, au invatat pe parcurs , pana au ajuns sa se descurce singuri si sa inovezi in ritmuri nemaivazute. Si in tot acest timp, PCC-ul ala de care rad unii, a reusit sa scoata din saracie vreo 800 milioane de oameni.
Cine se simte bine, poate sa injure si sa demonizeze in continuare chinezii dar mi se par de neoprit indiferent de cate sanctiuni si piedici li se mai impun.
Îți mai spun ceva: in momentul cand o firma străină vrea sa producă in China, produsul vine la pachet si cu licența, așa este legea la ei si este foarte buna. Așa au ajuns la un nivel de calitate foarte bun, copiatul era la început pana si-au dat seama ca nu reușesc altfel. Iar marile companii ce-au făcut,..., au acceptat pentru câștigul de +25%. Renault a stat mulți ani in anticamera pana sa fie primiți in China. Si n-a fost singura firma!
Daca tu crezi ca este in bine China, drum bun! Nu te tine nimenea legat in Europa
Eu nu ridic in slavi Occidentul, dar nici China n-a scos pe nimeni din sărăcie (sper sa ai șansa sa ajungi acolo fizic sa-ti dai seama de realitate, nu te lua după ce se vede de pe rețelele de socializare si televiziuni).
Treaba cu mutatul in China cam descalifica orice incercare de discutie serioasa dar fac o exceptie.
In mediul academic si cercetare e exodul de care zic pentru conditiile materiale si financiare mai bune din China si conditiile ideologice din ce in ce mai precare din SUA. N-ai fi zis. Desigur, nu vezi stiri de genul asta la CNN dar pe "drumuri" mai laturalnice te lovesti si de astfel de stiri.
VW a fost primul constructor auto care a intrat (defapt a fost adus) in China pe vremea in care conditiile de intrare erau foarte laxe. Acum se intra mai greu si in viitor nu se va mai intra deloc (vezi cat de greu a intrat Google sau Apple pe piata chineza desi acolo isi produce cam tot; Facebook inca schiauna pe afara).
Si ma indoiesc ca o tara cu peste 50% din capacitatea manufacturiera mondiala, are o populatie care se zbate in saracie.
Ideea e ca UE e intr-o pierdere accentuata a competitivitatii din varii motive legate de pretul energiei, reglementare excesiva, politica de mediu, lanturi de materii prime si nimeni de la nivelurile decizionale nu pare sa ia in serios indiferent cate semnale trimit varii industrii printre care si cea reprezentata de nenea din articol. Cea mai importanta decizie in sensul asta a fost ca Ursula a trimis controlul peste chinezi sa vada daca nu cumva au primit ajutoare de stat. Atat s-a putut. Nu mai intru in alte detalii ca simt ca pierd timpul.
Nu pun botul la propaganda CNN sau altceva, știu sa fac diferența spre exemplu cu ce-am văzut in Bombay si la noi Zona Siret din județul Galați, Teleorman si Vaslui