Şeful Peugeot: ”Vom renunţa la RCZ şi la alte modele de nişă”

de Bogdan Mirică
Luni, 20.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot a anunţat oficial că actualul RCZ nu va avea un înlocuitor. Constructorul francez va renunţa la coupe-ul său, rival al lui Audi TT, dar şi la alte modele de nişă.

Anii 2012 şi 2013 au fost extrem de dificili pentru Peugeot, care a pierdut sute de milioane de euro. După implementarea unui plan riguros de reducere a costurilor şi de eficientizare a gamei, constructorul francez a reuşit să revină în 2014 pe profit. Viitorul anunţă noi schimbări importante în gama Peugeot, francezii plănuind restructurări menite să scape compania de modelele neprofitabile.

Planul de reformă presupune renunţarea la mai multe modele până în anul 2022, când gama Leului va include numai 13 modele, adică jumătate din câte sunt în prezent. Maxime Picat, preşedintele Peugeot, a anunţat deja care va fi următoare victimă a procesului de reformare. Din păcate pentru fanii maşinilor sportive este vorba despre RCZ, coupe-ul care şi-a propus să rivalizeze cu Audi TT şi alte roadstere populare. După RCZ, francezii vor continua ”curăţenia” cu alte modele de nişă.

Descoperirea şi exploatarea nişelor este o strategie pentru mărcile premium.

Pentru noi a fost o distragere de la obiectivele importante

Maxime Picat
şeful Peugeot
”Dacă v-am spune că 13 dintre cele mai importante modele ale noastre reprezintă 95% din totalul vânzărilor şi aduc 100% din profitul companiei, cu siguranţă aţi înţelege decizia noastră”, a declarat Picat pentru publicaţia britanică Autocar. Tot el a continuat: ”Iubesc RCZ, dar vreau să ne concentrăm pe construirea modelelor care constituie esenţa brandului nostru, de la Peugeot 108 în sus. Pentru aceste maşini putem crea atribute unice în segment şi putem să demonstrăm de ce suntem în stare. Descoperirea şi exploatarea nişelor este o strategie pentru mărcile premium. Pentru noi a fost o distragere de la obiectivele importante”.

Maxime Picat a vorbit şi despre segmentul SUV-urilor, o piaţă care creşte constant în ultimii ani. Întrebat dacă se gândeşte la o propunere 4x4 pentru segmentul D, Picat a declarat că nu a fost luată o decizie în acest sens, dar că sunt semnale în acea direcţie.

Comentarii (15)

  • hazard
    ...si ce galagie facea Peugeot cand a scos rateurile astea.
    11 25
  • pacat, la "petele de culoare" din industrie tocmai Peugeot si-a a dus un aport real. Constructorii premium nu fac altceva decat o simpla multimplicare, la scara, a modelelor. Si gata nisa!

    In fine, mai putine modele ar duce, poate, la o concentare pe calitate si fiabilitate a ofertei ramase.

    ...RCZ, RIP! :(
    19 4
  • Parerea mesa este ca nu ar fi rau ca Peugeot sa-si largeasca actualele colaborari cu Mitsubishi si Toyota. Daca am avea si o compacta sau ceva de clasa medie cu design Peugeot si tehnologie solida si fiabila precum la Mitsubishi sau Toyota cred ca Peugeot ar fi vazut cu alti ochi.
    Poate ca nu ar fi rau sa urmeze exemplul Aliantei Renault-Nissan. Sau macar sa se inspire de acolo.
    12 3
  • Scorpionul.negru
    Pacat. Era un model reusit. Si probabil un viitor model ar fi fost uimitor. Dar ce sa faci daca vanzarile sunt slabe la ele....asta e . Producatorul renunta la ele.
    18 1
  • Va intreb acum pe cei care comentati. Ce masini conduceti? Daca nu conduceti un RCZ de ce va mai dati cu parerea? Sau mai bine zis, conduceti un Peugeot?
    15 7
  • Tembelus Rex
    @hazard @vianu

    Oameni buni ar trebui sa intelegi ca Peugeot 308 nu este egal cu 309 sau 306/ Peugeot 407 si mai noul 508 nu este egal cu 405 sau 406/ 208 nu este 106 .....de asemenea Laguna 2014/2015 nu este aceeasi cu Laguna din anii '90 sau cu R21, Clio 2015 nu este clio de la inceputul anilor '90 .

    Giulietta nu este acelasi lucru cu 145/146/147.

    Hyundai Elantra 2015 nu este acelasi lucru cu Hyundai Pony/ Elantra de la inceputul anilor '90

    Sonata 2015 nu este aceeasi cu cea din anii'80-'90....

    etc. etc. Ar trebui sa depasim momentul in care doar masinile germane sunt cele mai bune si performante.....ar trebui sa dam dovada de maturitate......INDUSTRIA AUTO A EVOLUAT ENORM.......CHIAR DACA NE VINE GREU SA CREDEM .......depasiti perioada de adolescenta in care citim doar auto motor und sport sau urmarim emisiunea pe DW (daca o mai fi, nu stiu) si ce spun aia e lege .......AU MAI SCOS SI ALTII CAPUL DIN NISIP......Apropo......ca tot dati din craci......de cateva saptamani ma rog de voi sa faceti o cheta si nimic......poate faceti totusi un efort ....imi surade si mie un Peugeot NOU........
    19 3
  • Scrooge
    Normal ca renunta. "Faza" e pe bani, si unii f multi. Se vinde, e bataie pe ele, mergem mai departe. Nu se vinde, sta in vitrina, hai pa pa la revedere. Simplu. Sunt sanse mai mari sa vezi un 2CV pe strada decat un RCZ.
    5 0
  • @Tembelus Rex

    sigur n-am inteles ce ai vrut sa spui. Si la fel de sigur e ca nu ai inteles tu ce am scris eu
    :)
    4 0
  • @sct

    ne scuzi...ne dam si noi cu parerea...ca opiniunea publica :)

    PS. un buton de edit era bun...
    2 0
  • Tembelus Rex
    @ vianu
    Ba da domnule am inteles ...pe de o parte apreciezi pata de culoare frantuzeasca "exotismul" lor si probabil inovatiile care le-au avut de-un secol si ceva......pe de alta de indoieste oarecum sau pui in balanta calitatea si fiabilitatea masinilor Peugeot (frantuzesti) (si nu numai probabil ai dubii si la cele italienesti, coreene).........

    cat despre mine ...e simplu nu sunt atat de complex sau inteligent ca alti utilizatori AM, nu folosesc metalimbajul sau un limbaj ermetic.....mai citeste o data.......:)
    8 2
  • @Tembelus

    am sa-ti citez dintr-un individ aflat in reteaua de dealeri de masini frantuzesti: "Renault numai stie sa faca masini". Iti pot spune ca m-am uitat stramb la el, mai ales ca in perioada aia tare imi doream un Clio Estate. Motivul pentru care l-am scos din lista nu are relevanta, dar nu potentiala indoiala infiripata de concluzia omului m-a facut sa aleg alta marca.

    Apoi am ajuns intr-un Captur si am inceput (parca) sa-i dau dreptate. Mai ales ca imediat am facut cunostinta cu un 2008 de care (asa cum am spus-o si cu o alta ocazie pe AM) am fost extrem de placut impresionat.

    sa nu o lungesc....n-am o preferinta de tipul fanaticului cand e vorba de automobile. Lista mea de cumparaturi cuprindea germane, frantuzesti, japoneze si....coreene :)
    Dar asa cum ziceai lucrurile se schimba. Si daca e sa ma intrebi cred ca francezii au reusit in ultimii ani sa puncteze bine. Problema lor e ca nu reusesc sa transmita asta si publicului cand este vorba de calitate si fiabilitate. Pentru ca atunci cand vine vorba de design, slava, astia chiar stiu a desena.
    9 2
  • Problema ii ca o companie profitabila de obicei isi permite sa tina si masini neprofitable dar interesante de dragul imaginii and stuff. Uitati-va la VAG (companie a carui fan nu sunt), care a vandut mai multe modele care erau asa neprofitabile, ca pierdeau bani la fiecare vanzare, in special Veyron. Tot in grupul VAG, Porsche ar putea sa faca doar modele de lux banale bazate pe platforme VAG (ca si actualele sale SUV-uri), dar aleg sa continue sa face si 911 si Cayman/Boxster, care nu sunt nici pe departe asa profitable. In mod normal, Peugeot trebuia sa-si piermita sa tina RCZ-ul in productie, si sa vina cu o noua generatie, pentru ca este una dintre foarte putinele modele interesante ale lor. Sa aiba si ei un model care sa le placa la tineri, si sa starneasca un pic de pasiune si admiratie pentru marca, prin marea de modele anoste pe care le produc. Dar, din pacate, Peugeot in momentul de fata nu-si permite sa produca astfel de masini din cauza situatiei financiare precare pe care o are.
    3 0
  • mishazaitev
    @Tembelux Rex

    Din pacate lucrurile se intampla exact invers decat spui tu! Renault a excelat in materie de fiabilitate in perioada modelelor R4, R5, R16 etc...
    Citroen nu va mai face niciodata masini atat de fiabile ca 2CV, XM etc. Nu mai vorbesc despre modelul 504 al celor de la Peugeot care cred ca este una dintre cele mai fiabile masini produse vreordata in lume!

    Gresala companiilor frantuzesti o constituie tocmai incercarea de germanizare. Cand a aparut 508 toata presa auto a urlat ca are design interior si exterior germane! La fel cand a aparut ultimul C5! Ori, de ce sa-si ia cineva o masina frantuzeaza germanizata cand poate sa-si ia direct o masina germana?
    3 2
  • @misha

    chestiunea e ca "germanizarea" a avut efectul scontat. Cifrele de vanzari sunt in crestere, imaginea se imbunatateste (nu cum as dori eu, de exemplu) da' tot se misca.

    o mica paranteza am sa fac..."germanizare" e cam mult spus, designul interior/exterior s-a maturizat si mai "bold", dar conceptul francez de automobil e inconfundabil. DS-urile si Van der Acker-urile de la Renault sunt dovada
    4 0
  • mishazaitev
    Asa o fi Dle Vianu ... Insa din punctul meu de vedere ultimul Citroen veritabil ramane C2 (VTS daca se poate). DS -urile cu motoare germane nu au nimic in comun cu dintii de chevron ... de altfel acestia au fost si scosi de pe emblema....
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru