Anii 2012 şi 2013 au fost extrem de dificili pentru Peugeot, care a pierdut sute de milioane de euro. După implementarea unui plan riguros de reducere a costurilor şi de eficientizare a gamei, constructorul francez a reuşit să revină în 2014 pe profit. Viitorul anunţă noi schimbări importante în gama Peugeot, francezii plănuind restructurări menite să scape compania de modelele neprofitabile.
Planul de reformă presupune renunţarea la mai multe modele până în anul 2022, când gama Leului va include numai 13 modele, adică jumătate din câte sunt în prezent. Maxime Picat, preşedintele Peugeot, a anunţat deja care va fi următoare victimă a procesului de reformare. Din păcate pentru fanii maşinilor sportive este vorba despre RCZ, coupe-ul care şi-a propus să rivalizeze cu Audi TT şi alte roadstere populare. După RCZ, francezii vor continua ”curăţenia” cu alte modele de nişă.
”Dacă v-am spune că 13 dintre cele mai importante modele ale noastre reprezintă 95% din totalul vânzărilor şi aduc 100% din profitul companiei, cu siguranţă aţi înţelege decizia noastră”, a declarat Picat pentru publicaţia britanică Autocar. Tot el a continuat: ”Iubesc RCZ, dar vreau să ne concentrăm pe construirea modelelor care constituie esenţa brandului nostru, de la Peugeot 108 în sus. Pentru aceste maşini putem crea atribute unice în segment şi putem să demonstrăm de ce suntem în stare. Descoperirea şi exploatarea nişelor este o strategie pentru mărcile premium. Pentru noi a fost o distragere de la obiectivele importante”.
Maxime Picat a vorbit şi despre segmentul SUV-urilor, o piaţă care creşte constant în ultimii ani. Întrebat dacă se gândeşte la o propunere 4x4 pentru segmentul D, Picat a declarat că nu a fost luată o decizie în acest sens, dar că sunt semnale în acea direcţie.
In fine, mai putine modele ar duce, poate, la o concentare pe calitate si fiabilitate a ofertei ramase.
...RCZ, RIP! :(
Poate ca nu ar fi rau sa urmeze exemplul Aliantei Renault-Nissan. Sau macar sa se inspire de acolo.
Oameni buni ar trebui sa intelegi ca Peugeot 308 nu este egal cu 309 sau 306/ Peugeot 407 si mai noul 508 nu este egal cu 405 sau 406/ 208 nu este 106 .....de asemenea Laguna 2014/2015 nu este aceeasi cu Laguna din anii '90 sau cu R21, Clio 2015 nu este clio de la inceputul anilor '90 .
Giulietta nu este acelasi lucru cu 145/146/147.
Hyundai Elantra 2015 nu este acelasi lucru cu Hyundai Pony/ Elantra de la inceputul anilor '90
Sonata 2015 nu este aceeasi cu cea din anii'80-'90....
etc. etc. Ar trebui sa depasim momentul in care doar masinile germane sunt cele mai bune si performante.....ar trebui sa dam dovada de maturitate......INDUSTRIA AUTO A EVOLUAT ENORM.......CHIAR DACA NE VINE GREU SA CREDEM .......depasiti perioada de adolescenta in care citim doar auto motor und sport sau urmarim emisiunea pe DW (daca o mai fi, nu stiu) si ce spun aia e lege .......AU MAI SCOS SI ALTII CAPUL DIN NISIP......Apropo......ca tot dati din craci......de cateva saptamani ma rog de voi sa faceti o cheta si nimic......poate faceti totusi un efort ....imi surade si mie un Peugeot NOU........
sigur n-am inteles ce ai vrut sa spui. Si la fel de sigur e ca nu ai inteles tu ce am scris eu
:)
ne scuzi...ne dam si noi cu parerea...ca opiniunea publica :)
PS. un buton de edit era bun...
Ba da domnule am inteles ...pe de o parte apreciezi pata de culoare frantuzeasca "exotismul" lor si probabil inovatiile care le-au avut de-un secol si ceva......pe de alta de indoieste oarecum sau pui in balanta calitatea si fiabilitatea masinilor Peugeot (frantuzesti) (si nu numai probabil ai dubii si la cele italienesti, coreene).........
cat despre mine ...e simplu nu sunt atat de complex sau inteligent ca alti utilizatori AM, nu folosesc metalimbajul sau un limbaj ermetic.....mai citeste o data.......:)
am sa-ti citez dintr-un individ aflat in reteaua de dealeri de masini frantuzesti: "Renault numai stie sa faca masini". Iti pot spune ca m-am uitat stramb la el, mai ales ca in perioada aia tare imi doream un Clio Estate. Motivul pentru care l-am scos din lista nu are relevanta, dar nu potentiala indoiala infiripata de concluzia omului m-a facut sa aleg alta marca.
Apoi am ajuns intr-un Captur si am inceput (parca) sa-i dau dreptate. Mai ales ca imediat am facut cunostinta cu un 2008 de care (asa cum am spus-o si cu o alta ocazie pe AM) am fost extrem de placut impresionat.
sa nu o lungesc....n-am o preferinta de tipul fanaticului cand e vorba de automobile. Lista mea de cumparaturi cuprindea germane, frantuzesti, japoneze si....coreene :)
Dar asa cum ziceai lucrurile se schimba. Si daca e sa ma intrebi cred ca francezii au reusit in ultimii ani sa puncteze bine. Problema lor e ca nu reusesc sa transmita asta si publicului cand este vorba de calitate si fiabilitate. Pentru ca atunci cand vine vorba de design, slava, astia chiar stiu a desena.
Din pacate lucrurile se intampla exact invers decat spui tu! Renault a excelat in materie de fiabilitate in perioada modelelor R4, R5, R16 etc...
Citroen nu va mai face niciodata masini atat de fiabile ca 2CV, XM etc. Nu mai vorbesc despre modelul 504 al celor de la Peugeot care cred ca este una dintre cele mai fiabile masini produse vreordata in lume!
Gresala companiilor frantuzesti o constituie tocmai incercarea de germanizare. Cand a aparut 508 toata presa auto a urlat ca are design interior si exterior germane! La fel cand a aparut ultimul C5! Ori, de ce sa-si ia cineva o masina frantuzeaza germanizata cand poate sa-si ia direct o masina germana?
chestiunea e ca "germanizarea" a avut efectul scontat. Cifrele de vanzari sunt in crestere, imaginea se imbunatateste (nu cum as dori eu, de exemplu) da' tot se misca.
o mica paranteza am sa fac..."germanizare" e cam mult spus, designul interior/exterior s-a maturizat si mai "bold", dar conceptul francez de automobil e inconfundabil. DS-urile si Van der Acker-urile de la Renault sunt dovada