Peugeot 208 GTi ar putea primi un frate mai puternic, spun cei de la Automotive News Europe în urma unui interviu cu şeful mărcii din Sochaux. Noua versiune se va numi 208 R, spune şeful Peugeot, disponibilitatea acestuia nefiind încă anunţată. Maxime Picat, directorul general Peugeot, spune că o asemenea versiune a lui 208 este dorită de clienţii mărcii, fiind solicitat un model cu mai multă putere şi o cu masă redusă. Motorizarea lui 208 GTi, un 1.6 THP dezvoltat împreună cu partenerii de la BMW Group, prezintă potenţialul atingerii unui nivel mai ridicat al puterii, după cum a demonstrat versiunea R a lui RCZ.
Peugeot RCZ R este echipat cu cea mai puternică versiune a THP-ului de 1.6 oferită vreodată de constructorul francez. Aceasta livrează 270 CP şi 330 Nm, cu toate că emite doar 145 grame CO2 pe kilometru. Cuplul maxim este atins între 1.900 şi 5.500 rotaţii pe minut, promiţând reprize bune pentru coupe-ul franţuzesc. O versiune R a lui Peugeot 208 ar fi aşteptată să fie mai rapidă decât RCZ R, diferenţa dintre cele două în favoarea hatchback-ului fiind datorată masei reduse a acestui model.
Ipoteza unei versiuni R a lui 208 era aşteptată după anunţul de introducere în producţie a lui 308 R Concept. Coincidenţă sau nu, versiunea de performanţă a noului 308 este echipată tot cu un motor 1.6 THP de 270 CP. Practic, gama R de la Peugeot are două modele care folosesc aceeaşi motorizare, iar al treilea model ar putea să primească şi el acelaşi motor. În toate cele trei situaţii, resursele livrate de THP-ul de 1.6 litri ar fi gestionate de o transmisie manuală cu şase trepte, care întinde forţa pe şosea cu ajutorul unui diferenţial Torsen cu alunecare limitată.Via AutomotiveNews (înreg.)
Comentarii (1)