Şeful Opel: "Vreau să schimbăm poziţionarea noastră pe piaţă"

de Sebastian Toma
Joi, 28.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Opel, a anunţat dorinţa sa de a repoziţiona marca Opel pe piaţă în vederea evitării suprapunerii cu fraţii de concern de la Chevrolet.

Esential 6.8 procente este cota de piaţă a Opel în primele zece luni ale anului, neschimbată faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, o premieră în ultimii 15 ani.
Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Opel, doreşte să diferenţieze marca pe care o conduce de sora sa de concern, Chevrolet. Declaraţia lui Neumann, citată de Automotive News, merge în aceeaşi direcţie cu cea făcută de Dan Akerson, CEO-ul General Motors, în urmă cu câteva zile, în care şeful GM vorbea despre diferenţierea mărcilor Opel şi Chevrolet pe piaţa din Europa, acestea suferind de o uşoară suprapunere în prezent, care provoacă probleme de poziţionare în Europa. Karl-Thomas Neumann a declarat, în cadrul congresului Automobilwoche din Berlin, că lucrează la diferenţierea mărcii Opel de Chevrolet pe piaţa din Europa şi va urma o repoziţionare a acesteia în viitorul apropiat.

Declaraţiile făcute recent de Karl-Thomas Neumann şi Dan Akerson contrastează cu opiniile lui Thomas Sedran, actualul CEO al Chevrolet Europe, care a declarat la Salonul Auto de la Frankfurt că interacţiunea dintre Chevrolet şi Opel este "foarte mică". În trecut, Thomas Sedran a fost şeful de strategie al mărcii Opel şi a fost şi CEO interimar al mărcii din Ruesselsheim până când a venit Karl-Thomas Neumann la conducere.

Prin mutarea şefului de strategie al mărcii Opel la conducerea Chevrolet, cei de la General Motors speră să evite canibalizarea ulterioară a celor două mărci prin delimitarea clară a produselor viitoare.

Urmareste Automarket
Actualul CEO al mărcii Opel, Karl-Thomas Neumann, spune că marca din Ruesselsheim este pe drumul cel bun, reuşind să-şi păstreze cota de piaţă în primele zece luni ale anului cu acelaşi nivel obţinut în 2012. Odată ce această afirmaţie va fi confirmată de datele ACEA, Neumann se va putea mândri cu o realizare importantă pentru marca Opel, a cărei cotă de piaţă a scăzut de la un an la altul în ultimii 15 ani.
Cu toate acestea, CEO-ul Opel susţine că nu există încă motive de sărbătoare, deoarece 2014 va fi un alt an dificil, dar marca pe care o conduce se aproprie cu paşi siguri de profitabilitate, graţie măsurilor luate pentru a reduce cheltuielile din reţea.

Via Automotive News (înreg.)

Comentarii (8)

  • In prezent, Opel e un Chevrolet mai scump, adica o masina proasta!
    37 39
  • @ mopel
    se suprapun destul de putin, desi la mecanica impart destul de multe componente, imaginea de marca si finisajele mai bune la Opel. Cehvroletul european este totusi fostul Daewoo (care la vremea lor nu erau masini rele deloc), si lumea inca stie asta. De exemplu m-am urcat si Trax si in Mocca, iar in privinta interiorului diferenta de pret face toti banii in favoarea lui Mocca. Iar in privinta la cat de proasta este o masina, la cate marci "cu pretenii" am vazut cu probleme serioase in service as fi ma retinut la astfel de afirmatii.
    29 20
  • Nu stiu ce pozitionare gandesc ei dar pe unele segmente Chevrolet e peste Opel.
    Malibu era clar peste Insignia,acum cu fecelift-ul Insigniei sunt cam la acelasi nivel.
    Captiva e peste imbatranitul Antara la orice aspect.
    12 22
  • @mopel

    Opel si Chevrolet nu sunt masini proaste,prietene.
    Chevrolet a crescut calitativ mult in ultimii ani.
    In ultimul top al fiabilitatii Chevrolet era pe o pozitie mai buna decat VW si Nissan.

    Clasament fiabilitate estimată Consumer Reports 2013
    Poziţie Marcă Număr modele evaluate Schimbare poziţie faţă de 2012
    1 Lexus 8 +2
    2 Toyota 26 -
    3 Acura 4 +4
    4 Audi 10 +4
    5 Mazda 6 -1
    6 Infiniti 8 +3
    7 Volvo 3 +13
    8 Honda 16 -2
    9 GMC 7 +3
    10 Subaru 10 -5
    11 Scion 2 -10
    12 Buick 6 +9
    13 Mercedes-Benz 9 +1
    14 Porsche 3 N/A
    15 BMW 12 +1
    16 Kia 7 -6
    17 Chevrolet 15 -2
    18 Chrysler 4 +5
    19 Ram 2 +6
    20 Volkswagen 14 -2
    21 Hyundai 18 -4
    22 Nissan 15 -9
    23 Jeep 5 -4
    10 13
  • Opel a evoluat destul de mult. Daca ne uitam la trecerea dintre Vectra si Insignia vom vedea acest lucru. Dar ii cam urat hopelistu ala din imagine. :)))
    8 18
  • @ @mopel
    Una e "suitul" in masini si alta e situatia in service.
    Fa-te prieten cu un consilier service de la Opel/Chevrolet si vezi ce-ti spune despre cum sta treaba cu defectele. O sa ai niste surprize mari si deloc placute. De fapt, orice mecanic cu experienta stie cum sta treaba cu marcile astea acum.
    Nu de alta, am mai spus-o, dar mi-a trecut la un moment dat o factura de import al unei Insignia si m-am crucit cat de mic e pretul la iesire din fabrica. Ce sa mai zic de Chevrolet...
    17 19
  • inexorabil
    Circula mai demult o butadă pe aici: "Nu te-ai urcat în maşina cutare sau n-ai avut tangenţă cu marca cutare, dar o vorbeşti de rău!". Nu prea o validam eu, dar, uneori, dispreţul gratuit şi găunos al unora mă determină să-i dau credit...Numai că nu înţeleg cine ar putea huli Opel, care mi se pare mai abundent la noi chiar şi decât Dacia! Cel puţin în variantă SH, Opelul umple străzile! Logica deţinătorilor este simplă şi imbatabilă: vor o maşină adecvată bugetului lor sărman, uşor de întreţinut, destul de fiabilă, dar, totodată, cu ceva mai multă prestanţă decât neaoşa Dacie, adică să fie străină în general şi germană în special :) Ne-am putea gândi şi la VW, dar Opel ar fi mai prietenos cu românu' şi o litră mai...aspectuos, chiar dacă mecanica n-ar fi tot atât de bună. Straniu este că majoritatea populaţiei habar n-are de un adevăr elementar: Opel aparţine unei oarecare corporaţii General Motors! Am intuit că la fel stă treaba şi printre mecanici, chiar experimentaţi, astfel că un mic sondaj de opinie m-a convins...Are vreo importanţă? Are! Îmi relevă multe despre mentalităţile autohtone...Dar nu contează!! Începând cu anii '90, GM şi-a dat seama că "reţeta succesului" lui Opel în Europa impune o abordare calitativă dinadins mai...slabă, echivalentă cu raţionalizarea costurilor de producţie, atuul economic câştigând teren în faţa factorului tehnic şi mai ales a celui emoţional. Cu alte cuvinte, GM a speculat de minune carenţele educaţionale ale turmei ignorante...Această politică de tip "firma triumfă (şi prosperă), clientul pierde" a fost ulterior adoptată şi de Triadă, dar mai moderat. Cât despre declaraţia lui Neumann, dacă dânsul vrea cu adevărat să urce spre piscurile premium (eu aşa cred că şi-a propus prin folosirea termenului "repoziţionare"), atunci să prelucreze în continuu actualele Insignia, Astra şi Monza şi să nu uite că există un mare pericol în acest sens şi în clipa de faţă, care se conturează tot mai clar şi căruia nu cred că îi acordă atenţie: Hyundai-Kia! Dar care putea fi prevenit dacă Buick ar fi rămas autentic şi ar fi fost promovat când, unde şi cum s-ar fi cuvenit.
    15 8
  • @dan face cam multe presupuneri.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru