Opel, ramura europeană a General Motors, va reveni la profit până în 2016, anunţă şeful companiei. Veştile vin după ce Sudul, Vestul şi Centrul Europei au avut creşteri semnificative ale vânzărilor în prima parte a anului curent şi situaţia nefavorabilă din Rusia i-a obligat pe americanii de la GM să oprească vânzările pe piaţa respectivă. În ciuda volumelor care puteau fi realizate pe piaţa din Rusia, aceasta nu mai este profitabilă pentru mulţi constructori din cauza rublei slabe şi a sancţiunilor economice aplicate ţării, ceea ce îi face pe cei de la Opel încrezători în faptul că rezultatele din restul Europei vor compensa pentru scăderea din Rusia.
Vânzările Opel pe pieţele din Spania, Germania, Portugalia şi Polonia au depăşit toate aşteptările constructorului german, iar Dr. Karl-Thomas Neumann a declarat că acestea ar trebui să fie suficiente pentru a acoperi diferenţele cauzate de sistarea vânzărilor Opel şi Chevrolet în Rusia.
Tot pe piaţa din Rusia, Opel a decis să oprească temporar producţia la uzina sa din Sankt Petersburg pe fondul scăderii dramatice a vânzărilor modelelor produse în acea fabrică. Marca Opel a trecut printr-o restructurare drastică în vederea revenirii la profit cel târziu până în anul 2016. În ultimele două decenii, marca germană a avut pierderi de aproape 18 miliarde de dolari, dar restructurarea şi reducerile de costuri aplicate pe diferite planuri, în special la nivel logistic, au adus compania într-o situaţie favorabilă din punct ed vedere economic. Într-un congres derulat la Stuttgart, CEO-ul Opel a anunţat că următoarea ţintă a companiei este de a avea un profit operaţional de cinci procente din încasările din vânzări până în 2022.Via AutomotiveNews (înreg.)
Nu e de mirare ca GM a fost aproape falimentar. La asa management...
Te contrazic, pierderile Opel, foarte mari, reprezintă un paradox, de ce? Poți să spui că această marcă s-a vândut prost? În 20 de ani s-a vândut chiar foarte bine, n-au avut modele importante care să fie eșecuri, dimpotrivă, deci nu crezi c-a fost vina GM? O foarte proastă gestiune, păi când ai modele ca Vectra, Astra, Zafira și Corsa care au fost pe podium de multe ori la vânzări, cum să ai pierderi vreme de 20 ani?