Şeful Opel: "Ignoraţi vehiculele electrice pe riscul vostru"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nick Reilly, şeful Opel şi Vauxhall, a declarat în cadrul unui interviu la Salonul Auto de la Paris că industria auto din Europa şi-ar putea pierde avantajul tehnologic dacă va ignora vehiculele electrice. După cum aţi observat deja, primul constructor care oferă un vehicul electric de serie publicului este Nissan, iar partenerii de la Renault vor prelua şi ei acest model peste doi ani. Opel va avea şi el un vehicul electric, modelul Ampera, care reprezintă o versiune modificătă estetic a lui Chevrolet Volt. Celelalte vehicule electrice prezentate de producătorii europeni sunt fie modele realizate alături de constructori străini, fie concepte cu şanse slabe de producţie.
Şeful Opel consideră că guvernele statelor din Europa şi producătorii de automobile europeni trebuie să colaboreze pentru dezvoltarea bateriilor destinate vehiculelor electrice. Potrivit lui Nick Reilly, este esenţial ca acest lucru să se întâmple înainte ca americanii şi japonezii să deţină controlul pieţei vehiculelor electrice.
Cel mai bun exemplu găsit de Reilly a fost modul în care funcţionează lucrurile în interiorul corporaţiei GM. În timp ce americanii îşi produc şi proiectează singuri bateriile, Opel a făcut un parteneriat cu o companie coreeană pentru a furniza bateriile lui Ampera.Omologul său din China, Kevin Wale, a lansat şi el un avertisment similar în această vară în faţa industriaşilor din Marea Britanie. Wale consideră că producătorii de automobile din China şi guvernul de la Beijing au sesizat faptul că vehiculele electrice sunt singura modalitate de a atinge un nivel apropiat de cel al vesticilor şi chiar să îi depăşească pe aceştia, aşa că au lansat deja o serie de programe destinate dezvoltării acestui tip de vehicule. În tot acest timp, producătorii de automobile din Europa se plâng de lipsa unei reţele standardizate de furnizare a energiei electrice şi de dificultăţi de comunicare în ceea ce priveşte dezvoltarea unor modele noi.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Opel in Romania
-
Opel Adam (2013-prezent) Preţ: 12.140 - 16.220 €
-
Opel Adam Rocks Preţ: 14.270 - 17.940 €
-
Opel Astra Preţ: 15.010 - 23.400 €
-
Opel Astra OPC (2012-prezent) Preţ: 28.110 €
-
Opel Astra Sports Tourer Preţ: 15.820 - 24.770 €
-
Opel Cascada (2013-prezent) Preţ: 21.750 - 29.865 €
-
Opel Corsa Preţ: 16.410 - 19.410 €
-
Opel Corsa (2014-prezent) Preţ: 11.110 - 18.540 €
-
Opel Corsa (3 usi) Preţ: 11.110 - 18.810 €
-
Opel Corsa Van Preţ: 12.010 - 12.210 €
-
Opel Crossland X Preţ: 13.350 - 20.700 €
-
Opel Grandland X Preţ: n/a - 33.300 €
-
Opel GTC Astra (2011-prezent) Preţ: n/a - 26.955 €
-
Opel Insignia Preţ: 20.400 - 35.400 €
-
Opel Insignia Country Tourer Preţ: 24.500 - 37.430 €
-
Opel Insignia Sports Tourer Preţ: 21.500 - 36.500 €
-
Opel Meriva facelift (2014) Preţ: 13.910 - 20.530 €
-
Opel Mokka X Preţ: 15.690 - 27.355 €
-
Opel Movano (2010-prezent) Preţ: 24.915 €
-
Opel Movano Combi (2010-prezent) Preţ: 28.525 €
-
Opel Vivaro Preţ: 20.955 €
-
Opel Zafira facelift Preţ: 20.720 - 27.680 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini și informații despre Syros, un SUV urban gândit special pentru piața din India. La debut, noul model poate fi comandat cu motorizări pe benzină și diesel. (19.12)
-
Honda a anunțat revenirea modelului Prelude, echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet nou. Din anul 2026, acesta va ajunge și în Europa. Noul model va folosi o tehnologie unică, un sistem numit Honda S+ Shift. (18.12)
-
Divizia Mitsubishi din Cehia a dezvoltat o ediție specială pentru modelul Colt. Denumită Colt Performance, aceasta este inspirată din lumea raliurilor. (16.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
In ceea ce priveste motoarele pe combustie (pe langa poluare - si te rog sa nu-mi vorbesti de vaporul din ograda vecinului) nu ofera alternativa. Adicatelea tot la mana petrolistilor ajungi iar ei la buzunarul tau. Adevarat ca te vei simti pilot de F1 cand te vei lauda cu 3l/100km dar am un feeling ca sunt o sumedenie de boraci ce nu au simtit niciodata senzatia de cool ce ti-o da un motor electric.
succesuri
Si uite ca sa te enervez si mai tare si eu sunt de parere cu el. Si apoi de ce sa investesti 10-15 ani in electrice cum zici tu, pana apar cele pe hidrogen, cand poti invetsi in hibride si peste cei 15 ani investesti in cele cu hodrogen
Eu cred ca e doar praf in ochi faza cu electricele - asa de dragul poluarii...hai sa "fim verzi"!!! Chestie care cred ca e "implementata" tot de "petrolisti" cum ii numesti tu. Pentru ca daca s-ar trece pe hidrogen ar cam da baietii din buze.
Si apoi autonomia bateriilor e mult prea mica si chiar si asa sunt scumpe, nici nu ma gandesc ce pret vor avea cand vor aparea baterii mai performante care ofera autonomie mai mare. Iti place sua nu tehnologia costa bani
Cu o chestie sunt de acord cu tine. Automobilul pe hidrogen va fi viitorul! Insa sunt jucatori prea mari sus acolo care nu vor sa initieze asa ceva
Problema lor este ca pretul e de ordinul sutelor de mii de euro acuma pentru o masina si sunt foarte voluminosi.
Armata sua a dezvoltat acum o baterie care functioneaza pe metanol. Produce destul curent electric pentru un autoturism electric si functioneaza pe baza de metanol(are un rezervor de metanol care este convertit in energie electrica). Randamentul este mult mai mare ca si in cazul motoarelor termice. Este doar in stadiul de cercetare la civili, dar este folosit de armata de cativa ani.
Hidrogenul uitati de el. Este foarte complicata inmagazinarea lui care se fce la temperaturi de orinul - cateva zeci de grade. Datorita masei atomice, la temperatura normala iese prin porii rezervorului in cateva zile.
Acuma 2 sau 3 ani cand au aparut acumulatorii LiFe pe piata romaneasca pretul lor era aproximativ egal cu cel al acumulatorilor LiPo, de tehnologie mai veche. Avand in vedere asta si faptul ca producatorii sunt din ce in ce mai multi si cererea din ce in ce mai mare, pretul tehnologiilor noi in materie de acumulatori va ramane la fel sau va scadea.
Metanolul ca si combustibil e scump. O canistra de 5L costa 130 de lei, de 4 ori mai mult decat benzina. In plus in Romania politistii au vizitat anul acesta oameni care foloseau metanol ca si combustibil cumparat legal de la magazine de profil chiar daca in UE nu era si nici nu e vreo problema in raport cu asta.
Randamentul motoarelor electrice e de aproximativ 80%, de doua ori mai mare decat al motoarelor pe benzina. Autonomia masinilor electrice curente e de 160km (Nissan Leaf si inca cateva anuntate), ceea ce e mult. Majoritatea oamenilor rar parcurg o distanta asa de mare fara oprire. Daca in 10 ani s-a trecut de la capacitatea primului Prius de folosi motorul electric pentru un consum mai mic la capacitatea de a parcurge 40km folosind doar energie electrica si in prezent la capacitatea de a parcurge 160km, eu nu vad de ce nu se va ajunge la 400km sau 500km in urmatorii 3-4 ani.