În luna mai, Nissan a dezvăluit un plan de restructurare pe următorii 4 ani, ce presupune închiderea fabricii din Barcelona și reducerea producției totale cu 20%, la 5.4 milioane de unități.
Japonezii vor să reducă și numărul de modele și versiuni, astfel încât costurile anuale fixe să scadă cu circa 2.5 miliarde de euro.
Datele financiare au arătat că Nissan a împrumutat 7.8 miliarde de dolari în intervalul aprilie-iunie 2020, pe fondul scăderii vânzărilor și a primelor pierderi din ultimii 11 ani.
Șeful Makoto Uchida este însă optimist că Nissan va începe redresarea financiară în ultimul trimestru din 2020 sau, cel târziu, în primele trei din 2021.
Oficialul se bazează în special pe programul de restructurare, dar și pe lansarea noului SUV electric Ariya.
În al doilea trimestru de anul acesta, Nissan a avut pierderi de peste 1.4 miliarde de dolari, în timp ce veniturile s-au înjumătățit.
Șeful Nissan a spus recent că producătorul are suficiente resurse pentru a depăși o scădere severă a vânzărilor din cauza pandemiei de coronavirus, dar că provocarea va fi să îmbunătățească fluxurile de numerar.
Via Automotive News
Comentarii (0)