De ceva vreme au apărut zvonuri că legendarul Nissan GT-R va primi o nouă platformă și un sistem de propulsie electrificat. În urmă cu numai două luni, constructorul japonez a confirmat neoficial că se pregătește viitoarea generație GT-R, cu numele de șasiu R36. Acest lucru este susținut de către divizia australiană a celor de la Nissan, care a anunțat că va retrage actualul GT-R, din cauza noilor norme de siguranță la un impact lateral. Cu toate acestea, subsidiara din Australia, insistă că acesta nu este sfârșitul lui GT-R.
În contextul acesta, șeful mărcii nipone, Makoto Uchida, a oferit câteva detalii cu privire la un nou model GT-R. Citat de către publicația Autocar, acesta a declarat că echipa din spatele noului proiect analizează cum poate să-i ofere electrificare. Uchida a adăugat: “Fie că mergem pe calea electrificării sau nu, putem obține mai mult la capitolul putere”.
Chiar și așa, acesta a confirmat că viitorul GT-R va avea o platformă nouă, spre deosebire de recent lansatul Nissan Z, care se bazează pe platforma modificată a vechiului 370Z.
Uchida a mai declarat că noul GT-R “trebuie să fie cea mai rapidă mașină de genul său. Trebuie să domine circuitul. Și trebuie să joace în liga tehnologiei avansate. Dar asta nu înseamnă că trebuie neapărat să fie electric.”.Dacă Nissan va alege să evite electrificarea lui GT-R, acesta nu va mai putea fi comercializat în Europa, din cauza regulilor stricte privind emisiile. Pentru acest motiv, noul Nissan Z nu va putea fi adus pe Bătrânul Continent. Revenind la declarațiile lui Uchida cu privire la puterea lui GT-R, versiunea GT-R50 by Italdesign este cel mai puternic dintre GT-R-uri. Motorul V6 produce 710 cai putere și un cuplu de 780 Nm, iar mașina costă un milion de dolari americani.
via Motor1.com
Comentarii (1)