Producătorii auto, atât din Europa, cât și din afara Bătrânului Continent, caută cele mai bune soluții într-o perioadă în care industria este dominată de trendul mașinilor “verzi”, cum ar fi hibrizii și vehiculele 100% electrice.
Cu toate că aproape toți constructorii și-au anunțat planurile și strategia în această direcție, există și voci care spun că mașinile electrice nu sunt cea mai bună soluție la ora actuală.
Ultimul pe listă este șeful Lexus. Cu ocazia festivalului de la Goodwood, el a declarat că tehnologia vehiculelor 100% electrice nu este încă pregătită să fie adoptată pe scară largă, iar producătorii trebuie să se orienteze către alte soluții pentru clienți.
“Înțelegem că mașinile electrice sunt foarte necesare, dar nu sunt o soluție potrivită pentru toată lumea. De exemplu, nu poți face un Land Cruiser 100% electric, pentru că în anumite părți ale globului oamenii sunt dependenți de o astfel de mașină. Timpul de încărcare este foarte mare, iar bateriile trebuie schimbate periodic și apoi reciclate. Este o problemă complexă și prefer să avem o abordare onestă,” a spus Yoshihiro Sawa.
În opinia sa, mașinile cu motoare pe benzină, cele hibride și vehiculele propulsate cu hidrogen sunt cele mai bune soluții pentru piața auto, în acest moment, în detrimentul mașinilor 100% electrice.
Via Autocar
Pana una alta iata un grafic cu emisiile automobilelor electrice (tinand cont ca energia electrica sa obtine intr-un anumit procent prin arderea combustibililor fosili)
http://i.imgur.com/PMzEf1k.jpg
Si o statistica privind automobilele noi vandute in UE
https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/figures/average-co2-emissions-from-new
Se pare ca in mai multe tari creste emisia de CO2 daca folosim o masina electrica. Interesant nu?
Caut sa vad mai multe surse.
De fapt a vrut sa spuna ca ei nu sunt pregatiti pentru masinile electrice
asa ca sa se pise pe el de hidrogen!
eu sper ca la sfarsitul anului acesta sau cel tarziu inceputul anului viitor sa imi cumpar o electrica pentru serviciu!
Pai reiese clar din graficele tale, care sunt cam vechi din 2016, ca in tara cu cele mai multe masini electrice vandute, Norvegia, are emisiile de carbon cele mai scazute.
Ideea masinilor electrice nu e sa elimine total emisiile de co2 ci sa le reduca drastic. Un calcul exact, se poate face luand doar masinile electrice, din momentul fabricarii, pana in momentul incarcarii si comparand cu cele conventionale.
https://www.theguardian.com/environment/2017/oct/25/electric-cars-emit-50-less-greenhouse-gas-than-diesel-study-finds