În prezent, Lancia nu este nici pe sfert producătorul de automobile care a fost odată. Dar sub umbrela Stellantis, marca italiană va renaște și, mai mult de atât, va fi un producător de automobile premium. Iar etalonul este nimeni altul decât Mercedes-Benz.
Cel puțin asta reiese din planul pe 10 ani prezentat recent de Luca Napolitano șefului Stellantis, Carlos Tavares.
Știm deja că, până în 2024, Lancia intenționează să comercializeze mașini și în afara Italiei. Producătorul din Torino se va concentra pe profit și, mai ales, pe electrificare.
"Mai avem de muncă și trebuie să avem în vedere un etalon...care pentru noi este Mercedes. Nu mă refer că vrem să luptăm împotriva Mercedes, ar fi prea naiv, dar este una dintre aspirațiile noastre," a declarat Napolitano pentru publicația Automotive News Europe.
Strategia de electrificare Lancia se va concentra, inițial, pe țări ca Germania și Franța. Apoi, vor urma Spania, Belgia, Austria și, desigur, țările nordice.
Un alt obiectiv este de a avea 100 de reprezentanțe Lancia în circa 60 de orașe europene.
Reprezentanțe pe care italienii le vor împărți cu alte mărci de sub umbrela Stellantis.În 2024, Lancia va lansa o nouă generație Ypsilon. Doi ani mai târziu va fi prezentat un nou SUV compact, iar, în 2028, va debuta un model hatchback. Acestea două din urmă vor fi pur electrice.
Sigur, sunt multe detalii de pus la punct dar nu cred ca e ca si cum ai lua-o de la 0 in relatia cu o reprezentanta.
Au avut la un moment dat, maşini demne de concurenţă cu Mercedes, acum foarte mulţi ani.
A, şi iarăşi nu realizezi ipostaza penibilă în care te vâri singur: “acum foarte mulţi ani” legea automobilismului era dictată de M.A.I., pe care tu nu le suporţi neam, ba încă le socoteşti coşmar în plină zi. Uneori însă te pretinzi şi tu nostalgic. Numai că eu, unul, nu te cred defel…
Despre Thesis ce sa spunem: poate ultimul Lancia adevarat. Design controversat, led-uri spate, motoare de 2l in 5 pistoane, mult lux la pret de Mondeo, mult spatiu interior.