Șeful Lancia prezintă planul pe 10 ani și indică Mercedes-Benz drept etalon

de Alexandru Monenciu
Luni, 13.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful Lancia, Luca Napolitano, a prezentat planul pe 10 ani pentru marca italiană. Așa cum bine știi, Lancia va fi un producător premium sub umbrela Stellantis, iar Mercedes-Benz este luat drept etalon.

În prezent, Lancia nu este nici pe sfert producătorul de automobile care a fost odată. Dar sub umbrela Stellantis, marca italiană va renaște și, mai mult de atât, va fi un producător de automobile premium. Iar etalonul este nimeni altul decât Mercedes-Benz.

Cel puțin asta reiese din planul pe 10 ani prezentat recent de Luca Napolitano șefului Stellantis, Carlos Tavares.

Știm deja că, până în 2024, Lancia intenționează să comercializeze mașini și în afara Italiei. Producătorul din Torino se va concentra pe profit și, mai ales, pe electrificare.

"Mai avem de muncă și trebuie să avem în vedere un etalon...care pentru noi este Mercedes. Nu mă refer că vrem să luptăm împotriva Mercedes, ar fi prea naiv, dar este una dintre aspirațiile noastre," a declarat Napolitano pentru publicația Automotive News Europe.

Strategia de electrificare Lancia se va concentra, inițial, pe țări ca Germania și Franța. Apoi, vor urma Spania, Belgia, Austria și, desigur, țările nordice.

Un alt obiectiv este de a avea 100 de reprezentanțe Lancia în circa 60 de orașe europene.

Reprezentanțe pe care italienii le vor împărți cu alte mărci de sub umbrela Stellantis.

În 2024, Lancia va lansa o nouă generație Ypsilon. Doi ani mai târziu va fi prezentat un nou SUV compact, iar, în 2028, va debuta un model hatchback. Acestea două din urmă vor fi pur electrice.

via Automotive News Europe

Comentarii (5)

  • Pai nu inteleg, daca tot sunt un mare grup, Stellantis, nu implica automat ca fiecare reprezentanta a uneia din marcile din grup poate deveni relativ usor si reprezentanta Lancia?

    Sigur, sunt multe detalii de pus la punct dar nu cred ca e ca si cum ai lua-o de la 0 in relatia cu o reprezentanta.
    10 0
  • Pulancur
    Au baut vitriol. Vor sa rivalizeze cu mercedes cu hacibacuri si suvuri compacte. Ba baiatule.
    5 7
  • Edikkk
    Bravo Lancia şi succes !!

    Au avut la un moment dat, maşini demne de concurenţă cu Mercedes, acum foarte mulţi ani.
    5 8
  • inexorabil
    Electrikkk, numai pietroaie lansezi pe ţeava gurii. “Acum foarte mulţi ani” principiile celor două mărci pe care le-ai pus în balanţă erau net diferite. MB era orientat către lux inechivoc, iar Lancia către sport în ambele stiluri: motorsport şi “stradal”. Doar modelul Thesis a fost admis (deşi nu în unanimitate) ca o tentativă a italienilor de a provoca Triada (o maşină – la singular, nu la plural – “demnă de concurenţă” cu E-Klasse, Seria 5 şi A6), dar nu şi în vârful piramidei (Segmentul F – cum nici Volvo nu îndrăzneşte; şi raţiunea costurilor poate constitui o explicaţie). Mai mult, chintesenţa (d.p.d.v. atât ideologic, cât şi tehnic) Lanciei se concentra pe motorul 2.0 turbo, asociat cu arhitectura adecvată, recte “compacta”. Păi de abia cu a treia generaţie a lui A-Klasse (oricum clasele mici reprezintă o mostră a plonjonului “adaptiv” în atipic al Stelei lui Daimler) sunt îndeplinite aceste condiţii.

    A, şi iarăşi nu realizezi ipostaza penibilă în care te vâri singur: “acum foarte mulţi ani” legea automobilismului era dictată de M.A.I., pe care tu nu le suporţi neam, ba încă le socoteşti coşmar în plină zi. Uneori însă te pretinzi şi tu nostalgic. Numai că eu, unul, nu te cred defel…
    5 1
  • Lancia a avut si motor de Ferrari in anii 90 pe vechea Thema nu doar motoare de 2l plus numeroase inovatii in domeniile: motoare 6V, 4V, tractiunea fata, climatronic, cutia in 5 trepte, suspensia independenta.

    Despre Thesis ce sa spunem: poate ultimul Lancia adevarat. Design controversat, led-uri spate, motoare de 2l in 5 pistoane, mult lux la pret de Mondeo, mult spatiu interior.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru