Stephan Winkelmann, CEO-ul Lamborghini, consideră că actualii hibrizi nu sunt suficient de performanţi din cauza masei ridicate, excluzând aceste sisteme de propulsie pentru modelele din viitorul apropiat.
Nu există o piaţă constantă pentru o maşină care costă un milion de euro, cum sunt hibrizii de performanţă ai mărcilor rivale
Stephan Winkelmann
CEO Lamborghini
Stephan Winkelmann, CEO-ul
Lamborghini, nu este convins de aportul pozitiv al sistemelor de propulsie hibride pentru modelele din gama mărcii din Sant'Agata. Winkelmann consideră că actualele supercar-uri hibride oferă o experienţă compromisă de masa prea ridicată şi de performanţele nejustificate.
Mai mult decât atât, Winkelmann spune că hibridele de performanţă sunt fie prea scumpe, fie suferă de pe urma acumulatorilor prea grei. Cu toate acestea, CEO-ul Lamborghini nu exclude aceste sisteme de propulsie pentru viitoarele model ale mărcii. Spre comparaţie, mărcile Porsche, Ferrari şi McLaren oferă deja supercar-uri hibride, acestea fiind vârful gamei pentru fiecare dintre cele trei mărci menţionate.
SUV-ul Urus reprezintă una dintre puţinele excepţii pe care le vor face italienii de la Lamborghini în viitorul apropiat, atunci când vine vorba de încălcat tradiţia.
Winkelmann consideră că nu este fezabilă soluţia hibridă pentru modelele de performanţă aparţinând segmentului de lux deoarece acestea nu au nici un preţ "normal" şi nici acumulatori uşori.
Tocmai de aceea, explică Winkelmann, Lamborghini va păstra ADN-ul mărcii până când va exista o tehnologie suficient de avansată încât să asigure performanţe conforme cu cerinţele sale. Printre paşii legaţi de păstrarea ADN-ului Lamborghini se numără şi motoarele aspirate, lucru pe care puţine mărci orientate spre performanţă îl mai păstrează cu sfinţenie. Vehiculele
electrice de performanţă, introduse de mărci precum Mercedes-Benz şi Audi, nu sunt o prioritate pentru Lamborghini în viitorul apropiat, explică şeful mărcii din Sant'Agata.
Soluţia Lamborghini pentru creşterea performanţelor în anii ce vor urma este strâns legată de perfecţionarea motorizărilor actuale şi reducerea masei vehiculelor. Printre exemplele în această direcţie se numără şi
Sesto Elemento, un studiu de design al mărcii italiene
transformat în model de serie.
Modelul a fost cel mai uşor
Lamborghini, cântărind doar 999 de kilograme şi fiind echipat cu motorul V10 de 5.2 litri şi 570
CP, asigurând un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 2.5 secunde.
Via CarAdvice
Comentarii (5)