Şeful Lamborghini confirmă lansarea lui Urus pentru 2017

de Sebastian Toma
Joi, 23.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stefan Winkelmann, şeful Lamborghini, a confirmat lansarea SUV-ului Urus pentru anul 2017. Acesta va împărţi platforma cu viitorul SUV de la Bentley.

SUV-urile sunt vândute aproape exclusiv clienţilor persoane fizice. Au valori reziduale mai bune şi sunt populare în pieţele emergente, unde ai nevoie de o gardă la sol mai mare pentru a rezista la drumurile proaste.

Erich Hauser
analist auto la International Strategy&Investment Group
Lamborghini se pregăteşte să lanseze al doilea SUV din istoria mărcii. Spre deosebire de LM002, vorbim despre un model care doreşte să atingă volume şi care să răspundă la cererea pentru SUV-uri de lux, aşteptată să crească în următorii ani. Modelul este denumit Urus, pentru moment, iar lansarea sa a fost confirmată pentru 2017 de Stefan Winkelmann, CEO-ul Lamborghini. Cel mai probabil, platforma viitorului Porsche Cayenne va fi folosită de acest model, după cum va fi şi cazul SUV-ului Bentley.

Designul versiunii finale ar urma să fie inspirat de conceptul Urus, prezentat în 2012 în cadrul Salonului de la Beijing. Conceptul era echipat cu un motor de 600 CP, însă performanţele versiunii de serie sunt încă un secret. În orice caz, cei de la Lamborghini şi-au reafirmat sprijinul pentru motoarele aspirate şi refuză încă hibrizii, ceea ce îi va obliga să apeleze la soluţii interesante pentru a asigura reprize demne de renumele mărcii.

El este LM002, primul SUV Lamborghini.
Avea 2.7 tone, motor V12, transmisie manuală, şasiu tubular şi caroserie din aluminiu. Era poreclit "Rambo Lambo" şi au fost făcute 328 de unităţi.

Fratele său de platformă vândut sub sigla Bentley va fi cel mai puternic şi cel mai scump SUV de pe piaţă. Cei de la Lamborghini nu au vorbit încă despre date precum preţuri şi performanţe, dar ne aşteptăm ca acestea să se ridice la exclusivismul cu care ne-a obişnuit marca din Sant'Agata. Spre deosebire de Lamborghini, italienii de la Ferrari nu plănuiesc niciun model în acest segment, după cum nu plănuiesc niciun model cu patru uşi, preferând să trimită clienţii care cer aşa ceva la alte mărci din portofoliul Fiat Group.

Urmareste Automarket
Pe piaţa din SUA, a doua ca volum la nivel global, SUV-urile au reprezentat 30.9 procente din autoturismele vândute în 2013, o creştere faţă de 2012, potrivit estimărilor de la Autodata Corp.
SUV-urile de toate felurile şi dimensiunile au devenit mai populare în 2013 decât au fost în 2012, numeroase modele înregistrând creşteri la nivel global şi pe pieţele individuale. Tocmai de aceea, până şi producători precum Rolls-Royce iau în considerare asemenea modele. Amânarea lansării lui Urus şi EXP 9F le-ar putea oferi un avantaj celor de la Maserati, care pregătesc o versiune de serie a lui Kubang pe o platformă modificată de Jeep Grand Cherokee.

Via Bloomberg

Comentarii (5)

  • CItez ,,unde ai nevoie de o gardă la sol mai mare pentru a rezista la drumurile proaste.''
    Corect ! Probabil o sa se vanda bine in Romania unde sunt cele mai proaste sosele din UE. Iar doritori de Urus cu ceva posibilitati materiale sunt destui pe la noi cat sa le faca vanzare buna celor de la Lamborghini....sau VAG :).
    5 6
  • Dupa parerea mea, trebuie sa planifice cap-coada aceasta ''politica'' a marcii. Fiindca nu cred ca renteaza sa vii pe piata cu asa ceva, cand tu nu esti pregatit, si nici supus sa construiesti SUV-uri/SAV-uri . Rivalitatea ii va oprii pe clienti cu siguranta sa nu cumpere un SUV Lambo. Oricum sa speram ca va egala Range Rover Vogue, ca de batut oricum nu vor putea si nu vor putea nimeni de acum incolo. Modelul este lider al segmentului in Marea Britanie. Nu vreau sa acuz brandul Lambo, insa Lombo este un brand care evoca conceptul de sportivitate ce sta la baza tuturor modelelor .Chiar si numele modelelor lor sugereaza spiritul agresiv si manevrabilitatea extrem de precisa ce ofera senzatii la cererea soferului.
    3 13
  • Ahh

    Sa auzim numai de bine !
    3 10
  • da, doritorii de la noi cu posibilitati financiare vor fi recunoscatori.

    Se stie ca aceastia (doritorii) sunt mari amatori de natura. De deplasari pe coclauri si drumuri neumblate. Ce sa mai, "neshte" exploratori. Evident, cele mai proaste drumuri din EU ar putea sa le provoace bataturi in f..d daca n-ar avea un Urus.

    Noi astia, pamantenii, ne vom multumi cu masini (de vreo 4-5 ori mai ieftine ca un Urus) care nu ne vor produce dureri de... cap. Pentru ca ne pierdem vremea pe Dorobanti ori pe trotuarele de pe litoral unde ne-am parcat troacele fix pe doua locuri de parcare pentru ca parcarea era mai mult goala, nu de altceva.. Apoi lancezim pe la o masa cat mai aproape de strasse cu niste mutre plictisite sa ne vada pitzele ce valoare avem.

    Deci da, Urus va avea succes in Romania asta plina de "doritori cu posibilitati".
    7 1
  • TE DE I
    O abominatie mai mare rar ti-e dat sa intalnesti ! Clar va avea multi clienti in Romania. Guta si Salam vor fi probabil printre primii doritori...si cum sunt modelele in viata pentru multi romani, cererile vor curge...
    11 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru