Marii producători de automobile trebuie să renunțe la motoarele pe benzină și diesel până în 2035, în Europa, în urma deciziei Parlamentului European.
Constructorii "mici", ca Lamborghini, au un an în plus, după cum susține șeful companiei, Stephan Winkelmann. Asta înseamnă că marca din Sant'Agata Bolognese se mai poate, încă, bucura de motoarele V12 și V10.
Motoarele termice ar putea fi, însă, salvate de combustibilii sintetici, este de părere același Winkelmann. Desigur, legislația actuală ar trebui schimbată pentru a le permite să câștige teren în fața avalanșei de investiții făcute în sistemele electrice și electrificate de propulsie.
Dacă acest lucru nu se va întâmpla, și combustibilii sintetici rămân doar o alternativă teoretică, Winkelmann susține că Lamborghini va deveni o marcă pur electrică în primii ani ai deceniului următor.
Primul model cu zero emisii al companiei va fi lansat în 2028. Până atunci, o versiune plug-in hybrid a lui Urus ar putea fi prezentată până la finalul acestui an.
via Tech Crunch
Acel mult clamat ”zero emisii” merge deturnat ”la țeavă” pentru electrocare dar pentru benzinare cu sintetic nu?
Mare mai e ipocrizia!
Te-ai gasit tu alt expert in productia de electricitate. Daca v-as intreba ce studii aveti ne-am rasturna de ras pe aici ca la DOD show.
Curentul se produce si din surse regenerabile in special in tarile avansate. In Romania 30% este produsa din carbune, ca de restul tarilor nu ma doare capul. Rabla ta consuma ulei, piese, carburant plus poluarea rezultata din logistica pentru aceste lucruri si care se duce direct in plamanii nostrii.
Sa nu mai zic de ipocrizia de a vorbi de emisiile CO2 produse de reteaua electrica cand voi umblati cu dieseluri fabricate inainte de anii 2000 cu DPF scos....
Tu ai habar macar din ce este produs acest sintetic? Dupa capul tau din apa de ploaie si soare.
Stii din ce se face o parte din acest sintetic macar? Din carbune prietene!
https://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel#/media/File:Indirect_conversion_synthetic_fuels_processes.jpg
Masina electrica este total superioara in orase si pe distante medii fata de carutele voastre care 70% sunt sub Euro 4.
Ce vibratii inutile ale atmosferei produceti pe gura sunt doar minciuni si fabulatii....
si 2. carbunele e foarte putin folosit in europa si va disparea de tot in curand, pe cand astia sintetici ii vor pt viitor, cand vom avea deja energie verde aproape de 100%.
Mă bucur că ați aflat sursa curentului în România, Europa era avansată-n 2020?
”In 2020, the energy mix in the EU [...]: petroleum products (including crude oil) (35 %), natural gas (24 %), renewable energy (17 %), nuclear energy (13 %) and solid fossil fuels (12 %).[...] More than half of energy available in Estonia (53 %) and 41 % in Poland comes from solid fossil fuels.”
https://ec.europa.eu/eurostat/cache/infographs/energy/bloc-2a.html
După ce gazul rusesc a-nceput să fâsâie, sunt curios cât cărbune arde Germania în 2022.
Acum că ne-am lămurit cu energia electrică cea curată (17% regenerabile în Europa, da?) să ne uităm și la combustibilii sintetici. S-a găsit glumețul să dea căutare pe wiki și vine ca argument cu tentativele germanilor de la 1913, cam de când au dat chix aceleași mașini electrice lăudate acum.
A propos de habarnism cras, în articol e vorba de Lamborghini, firmă deținută de VAG, care ce să vezi ce proiect are.
https://www.autocar.co.uk/car-news/business-environment-and-energy/porsche-breaks-ground-synthetic-fuel-plant-chile
Și mai sunt și alte căi de a obține combustibil sintetic mai curat decât curentul actual:
https://www.reuters.com/business/sustainable-business/tokyo-gas-begins-synthetic-methane-trial-using-green-hydrogen-2022-06-24/
https://www.austrade.gov.au/news/media-releases/australia-delivers-on-green-hydrogen
Până una alt singura fabulație e curentul curat, mai ales în Europa.
Și da, în oraș electrica e cea mai potrivită.
Dacă are șine, captator și scrie STB pe ea.
Ca sa iti demonstrez cat de tare dai in gropi de facut gramada ce esti tocmai din articolele de reviste pe care le dai.
Deci atat de eco friendly este acest plant ca il fac in Chile si nu in Europa :))
Nu te mai intreb de energia electrica consumata si costurile de productie sau transport. Nu te mai intreb de fiabilitatea motoarelor pe acest tip de carburant si costurile de mentenanta.
"Și mai sunt și alte căi de a obține combustibil sintetic mai curat decât curentul actual"
Ia auzi, metanul ala care elimina gaze de sera, il scoatem din sobe si centrale dar il bagam in motoare sa aiba ce afuma gazarii in continuare.
Ce faci cand iti bubuie butelia de metan in caz de accident?
Tu le stii pe toate ca romanu, din articole de reviste cu masini, care primesc bani de la astia cu industria auto ce pana acuma a vandut afumatoare diesel cu milioanele si au manarit testele de poluare.
Este ca si cum te-ai baza pe Buhnici sa fie impartial cand vine vorba de facut review-uri la chinezarii in special marca Huawei.
"Și da, în oraș electrica e cea mai potrivită."
Ce sa zici si tu acuma, ai ramas fara articole inteligente :))
Dar explica-ne si noua de ce dieselu este bun in oras? In special iarna? Stii macar diferenta intre common rail si pompe duze si cum este afectat de functionarea numai la rece? Stii ce se intampla cu filtrul de particule?
Uite aici inginere articol. Sau astia mint acum?
https://www.theguardian.com/business/2021/mar/01/fossil-fuel-cars-make-hundreds-of-times-more-waste-than-electric-cars
https://www.globalcitizen.org/en/content/electric-cars-comparison-fossil-fuels-transport/
https://saxton.org/EV/efficiency.php
There are two interesting things to consider when evaluating the efficiency of a vehicle: energy efficiency and emissions. An electric vehicle (EV) starts with a huge advantage over an internal combustion engine (ICE) vehicle: ICE vehicles generally run at about 20% efficiency, meaning that 80% of the energy content of their fuel is wasted, versus EVs which put about 80% of their input energy into turning the wheels.
”The purpose of the Haru Oni project is to use Chile's strong winds in the Magallanes region to generate climate-neutral fuel. Due to the excellent wind conditions and the resulting low cost of electricity, Chile has very high potential for the production, export and local use of green hydrogen, compared in an international context.”
Iar în Japonia se vorbește de metan sintetic, nu ”metanul ala care elimina gaze de sera”.
”Methanation converts hydrogen and carbon dioxide (CO2) into synthetic methane, an alternative for the main component in natural gas. [...] It plans to install a water electrolysis device from Britain's ITM Power (ITM.L) and use renewable-based hydrogen to produce synthetic methane by March.”
Se pare că nici articolele simple nu mai sunt așa de ușor de priceput pentru unii chiar dacă au impresia că romgleza îi ajută.
Dar am înțeles, scopul e cât mai multă gălăgie, care să acopere orice glas care cutează să nu laude inutilitățile astea cu baterii.
Adică produci tot hidrocarburi care la ardere dau CO2 și apă, deci care e șmecheria?
Ce e aia "bilanț de carbon neutru"?
Am citit despre "cobustibilii sintetici" imaginați de Porsche, dar nu am văzut nicăieri din ce sunt formați și cum se produc.
Sunt inginer chimist și știu despre ce vorbesc.
Am mai bătut câmpii pe aici depre procesul de ardere, de unde vine energia în reacția de oxidare (din molecula de oxigen), indiferent ce se arde: cărbune, benzină, hidrogen, hidrazină, alcool, glucoză.
Singurul "combustibil sintetic" care la ardere nu poluează și nu produce efect de seră este hidrogenul. ATÂT.
Deci din ce sunt formați "combustibilii sintetici"?
La fabricarea de baterii nu se polueaza?
La obtinerea curentului din carbune, ca din surse verzi nu obtine nimeni, nu se polueaza?
Ce e ECO la electrice?
ABSOLUT NIMIC
Ideea e interesantă, fezabilă dar cu costuri de 10-100 ori mai mari decât benzina actuală.
Şi aceste costuri nu pot să fie reduse în viitor.
Cam asta e problema.
Mai ieftin, fezabil ar fi să folosească ulei vegetal şi motoare diesel modificate.
Dada, asta-i tot ce-si doresc bogatii cu V12 de 2-300k, sa faca plinu la mec cu uleiul de la cartofi prajiti.