Seful Lamborghini: "Clientii nostri fac maxim 8000 de kilometri pe an"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Intr-un interviu acordat jurnalistilor britanici de la Leftlane, presedintele si CEO al celor de la Lamborghini, Stephan Winkelmann, a vorbit despre industria auto la modul general dar mai ales despre compania pe care acesta o conduce.
In ciuda originilor sale germane, Stephan Winklemann si-a petrecut o mare parte din viata sa in Italia. A crescut alaturi de familia sa la Roma, unde a urmat scoala de stiinte politice. Odata cu incheierea studiilor a fost inrolat in armata unde timp de doi ani a activat ca parasutist. Cariera profesionala si-a inceput-o in zona financiara, insa la doar un an dupa debutul sau a fost recrutat de Mercedes-Benz.
Dupa aceasta experienta in lumea auto, Stephan Winklemann a decis sa isi continue cariera in acest domeniu. A lucrat pentru Fiat timp de 11 ani si a reusit sa devina director executiv al Fiat Auto Germania. El era responsabil pentru marcile Fiat, Alfa Romeo si Lancia, iar experienta acumulata de acesta le-a trezit interesul celor de la Lamborghini. Din 2005 si pana astazi el ocupa postul de presedinte si director executiv in cadrul acestei companii.
I: Care a fost prima experienta a dumneavoastra in ceea ce priveste sofatul?
Stephan Winklemann: Am crescut in Italia si toti cei de acolo aveau motociclete. Odata mi-am rupt piciorul mergand pe asa ceva, insa era singura modalitate de a sofa, deoarece in Italia permisele nu se pot obtine pana la varsta de 18 ani. Am invatat sa conduc la 15 ani pe masina mamei mele, un Fiat 500. Atunci cand schimbam o treapta inferioara eram nevoit sa apas toate cele trei pedale pentru ca acestea nu erau sincronizate.
I: Ati spus ca Lamborghini a depasit in aceasta perioada media vanzarilor de automobile. Cum s-a intamplat lucrul acesta?
S.W.: Daca vorbim la nivel modial, aceasta medie este de -10, -20 de procente si depinde de marca, de circumstante si de ciclul de viata al produselor fabricate. Este diferit in ceea ce priveste marcile de lux. O masina de lux este un lucru pe care il cumperi ca sa te recompensezi pe tine insuti. Majoritatea intreprinzatorilor de pe piata au pierdut multi bani in ultimele 18 luni; este cazul sa uitam de aceste lucruri scumpe. Dar cu totii stim ca aceste lucruri vor reveni la normal, pentru ca dupa o perioda in care nu te-ai recompensat, doresti sa iti achizitionezi un lucru nou, iar noi ne indreptam atentia catre doua probleme generale.
Primul lucru pe care il dorim este sa ramanem profitabili, pentru ca acest lucru il datoram angajatilor nostrii si companiei pe viitor. A doua problema o constituie evitarea reducerii investitiilor pentru produsele viitoare. Acestea sunt lucruri de baza daca vrei sa ramai sentimental, daca vrei sa continui sa produci chiar si in viitor masini necompromitatoare, extreme, italienesti, atunci acesta este modul in care trebuie sa o faci.
Cred ca aceste scaderi se vor incheia in aceasta perioada si totodata mai cred ca ne vom redresa intr-o maniera lenta si nu vom avea parte de o crestere generoasa in perioada imediat urmatoare. Sunt piete auto care se prezinta mai bine decat anul trecut, iar unele din ele sunt in crestere. Un exemplu ar fi piata auto din China. Daca vorbim la nivel mondial, acest lucru nu este suficient deoarece, piata auto din SUA este cea mai mare dar totodata a fost afectata cel mai grav.
I: Vorbiti-ne despre cele mai mari piete auto care sunt interesate de produsele dumneavoastra.
S.W.: Cea mai mare piata auto este cea din America, urmata de cea din Germania, Marea Britanie, Italia, Orientul Mijlociu si China. Piata din Italia este una stabila iar cea din China vine puternic din spate.
I: Ce ne puteti spune despre piata auto din Rusia?
S.W.: Piata auto din Rusia este una mica, din doua motive: este mai mult o piata in care domina sedanurile, iar acest lucru se intampla din cauza infrastructurii - starea in care se afla drumurile in general dar si conditiile meteo.
Chiar daca masinile noastre dispun de sistemul de tractiune integrala, iarna este foarte dificil sa conduci asemenea modele si din aceasta cauza majoritatea clientilor de origine rusa sunt din Marea Britanie sau din sudul Frantei.I: Deci clientii rusi nu s-au limitat doar la tara lor. Ei merg oriunde altundeva vor.
S.W.: Exact. Ei ajuta la completarea pietei auto din Marea Britanie. Cetatenii englezi sunt amatori ale masinilor sportive si super sportive. Aston Martin si celelalte marci sunt companii tipic englezesti, iar in opinia mea exista doar doua tari care produc masini sport inca de la aparitia acestora. Cele doua tari sunt Marea Britanie si Italia. Aston Martin produce mai multe masini GT decat automobile sport, iar pentru a avea un model cu adevarat sportiv, atunci el trebuie sa fie unul italienesc.
I: Ce ne puteti spune despre masinile electrice sau cele hibride?
S.W.: Ceea ce am anuntat este ca vom reduce emisiile incepand cu mijlocul urmatoarei decade. Noi credem cu fermitate ca acesta este un lucru important chiar si pentru o firma ca a noastra. Din 1963 si pana astazi noi am construit putin peste 20 000 de masini in 45 de ani. Dintre acestea, aproximativ jumatate sunt folosite de catre proprietari, iar multe din ele nu mai sunt conduse atat de mult. Cand vin la service, media distantei parcurse nu depaseste 8000 de kilometri pe an, deci nu suntem o firma care sa aiba un impact major in ceea ce priveste emisiile de CO2.
Desi nu contribuim cu mult la cresterea emisiilor la nivel mondial, noi credem ca avem o responsabilitate sociala ca oricine altcineva, si astfel am creat tinte bine definite in ceea ce priveste reducerea emisiilor in urmatoare decada cu 35%. Aceasta va fi realizata de tehnologii noi, timp in care ADN-ul masinilor create nu va fi afectat. Poti face tot ce iti sta in putinta, dar atunci nu mai ai aceleasi asteptari de la o masina si este posibil sa conduci ceva ce nu este un Lamborghini. Acesta este efectul, si noi luam acest lucru in considerare.
De fapt, in Sant’Agata, in uzina noastra, construim un sistem fotovoltaic si vom reduce emisiile operationale (iluminat, incalzire, aer conditionat). In opinia mea, toti ar trebui sa faca ceea ce pot sa faca, si noi vom vedea daca in viitor tehnologia inainteaza mai rapid decat am presupus in acest moment. Mai apoi vom revizui proiectiile noastre si vom vedea daca putem face chiar mai mult. Pentru moment, acesta este scopul nostru, si vrem sa fim foarte stricti in legatura cu asta. Primul pas, pe care deja l-am facut, a fost reducerea emisiilor cu 18 procente in cazul noului Gallardo coupe, modelul LP560. Este un pas mare in directia corecta.
I: Intentionati sa continuati proiectul prin care Lamborghini aducea un produs nou in fiecare an?
S.W.: Fiind o companie care se ghideaza dupa doua valori, dorim sa oferim un produs nou in fiecare an, acesta fiind unul din scopurile noastre. Aceasta este promisiunea pe care o facem clientilor nostri.
I: In acest moment, sunt mai multi colectionari de Lamborghini decat soferi care sa conduca aceste masini?
S.W.: Ei bine, acest lucru s-a schimbat mult. In urma cu zece ani aveam mai multi clienti care achizitionau masinile pentru a le colectiona, dar acum, cu siguranta clientii nostri conduc aceste masini. Ei pot folosi aceste masini in fiecare zi.
I: Sa vorbim acum despre noile modele. Tocmai s-a lansat noul Reventon. Care este pretul acestuia?
S.W.: 1.1 milioane de Euro, plus taxele. Asta inseamna 1.6 milioane de dolari. Am anuntat ca vom produce 15 exemplare. Este o masina argintie cu putin bej la interior si are parte de un finisaj mat. Este asemantoare cu coupe-ul dar am facut o multime de modificari in ceea ce priveste capota. Este foarte diferita, culorile de la interior sunt diferite la fel si tapiteria si pot spune ca este cu adevarat o combinatie sexy. O adevarata opera de arta.
I: Arata ca un avion de lupta F-22.
S.W.: F-22 Raptor a fost idea noastra pe care designerii au folosit-o drept inspiratie.
I: Am fost foarte impresionati de modelul Estoque pe care l-ati lansat anul trecut.
S.W.: Asa cum am mentionat si anul trecut la Paris, nu intentionam sa producem acest model, el reprezentand directia pe care Automobili Lamborghini va merge in cazul in care doreste sa produca un al treilea model.
Am vrut sa vedem cum reactioneaza publicul la vederea acestui concept, iar acest lucru nu inseamna ca modelul va fi produs.I: Ce ne puteti spune despre Panamera. Ar fi concurat cu Estoque?
S.W.: La acea vreme am spus ca va fi o masina care se va situa la nivelul lui Gallardo, in ceea ce priveste pretul. Acest lucru nu ar fi afectat segmentul lui Panamera. Noi am incadrat-o la finalul segmentului sedanurilor in patru usi.
I: Unele puncte de vanzare au spus ca propulsorul V12 se apopie de finalul carierei. Asa este?
S.W.: Murcielago a avut si inca mai are succes, iar dupa parerea mea propulsorul inca nu a fost exploatat la capacitatile sale maxime. Nu am vorbit despre viitorul acestui motor, insa el este un propulsor foarte performant....iar Super Veloce, care este cel mai extrem model Lamborghini construit pana acum (670 CP) dispune de acest V12.
Sincer, eu cred ca daca vrei sa reduci tot ceea ce insemna o masina super sport la valorile ei de baza atunci toata discutia se rezuma la design si performanta. Cred ca procentul dintre putere si masa va fi luat in considerare din ce in ce mai mult de producatorii acestor masini. Daca as avea de ales intre aceeeasi masina care sa dispuna de o putere mai mare sau o masa scazuta cu siguranta o voi alege pe cea care este mai usoara. Pentru modelul Super Veloce am ales ambele variante. Rezultatul este impresionant. Un monstru ca acesta se conduce foarte usor, iar rezultatul este unul spectaculos.
I: Lamborghini va utiliza in continuare sistemul de vasco-cuplaj?
S.W.: Da. Este un sistem tipic folosit pentru tractiunea integrala, pe care il utilizam de la jumatatea anilor ’90.
I: Este un derivat al sistemului Quattro, folosit de Audi?
S.W. Nu. Acesta este lucrul pe care multa lume il crede, dar sistemul a fost creat de Lamborghini, inainte ca Audi sa cumpere compania.
I: Vorbiti-ne despre modelel prezentate la Salonul Auto de la Frankfurt.
S.W.: La Frankfurt am prezentat modelele: Reventon Roadster, Super Veloce, Spyder si Balboni ( model care dispune de tractiune pe o singura punte).
I: Sa vorbim despre Balboni. Este un tribut adus pilotului de teste al companiei? Cariera acestuia trebuie sa fi fost una mareata.
S.W.: Intr-adevar, modelul Gallardo LP 550-2 Valentino Balboni este un tribut adus acestuia. Valentino este inca activ. El a testat modele precum Countach si chiar ultimul Miuras, si este cel care a primit “OK-ul” din partea lui Ferruccio Lamborghini. El nu reprezinta doar o punte intre vechea si noua generatie. Pentru noi inseamna continuitate. El este cel care ajunge sa imbrace primul costumul de sofer. (rade)
I: Despre Reventon: Are aceleasi performante ca si coupe-ul sau este mai rapid datorita masei reduse?
S.W.: Este mai mult sau mai putin rapid decat coupe-ul. Modelul are 670 CP, un propulsor V12 de 6.5 litri , sprinteaza de la 0-100 km/h in 3.4 secunde si atinge o viteza maxima de 330 km/h. Este suficient. (zambeste)
I: Care este agenda dumneavoastra zilnica cand ajungeti la birou?
S.W.: Este impartita in patru puncte: lucruri noi, probleme, productie si economie. Urmatoarea perioada va fi orientata catre revizuiri constante a ceea ce am planificat pana acum. Aceasta este una dintre cele mai mari probleme cu care ne confruntam pantru ca nu exista nicio certitudine in ceea ce priveste planurile pentru viitor.
via | leftlane
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Lamborghini in Romania
-
Lamborghini Huracan LP 610-4 Preţ: 211.501 €
-
Lamborghini Huracan Performante Preţ: 234.093 €
-
Lamborghini Urus Preţ: 206.018 €
Ultimele stiri din Interviu
-
În cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Design Dacia din București, constructorul de la Mioveni și-a prezentat piloții și mașina cu care este gata să cucerească Raliul Dakar din 2025. Echipajul Dacia Sandrider este format din Cristina Gutierrez, Nasser Al-Attiyah (câștigător de 5 ori al Raliului Dakar) și Sebastien Loeb (câștigător de 9 ori al Campionatului Mondial de Raliuri) cu care am avut ocazia să realizăm și un interviu. Dacia deja a înregistrat o victorie la evenimentul Rally Raid din Maroc. (14.11)
-
În cadrul evenimentului organizat de Nissan la Le Mans, în cadrul căruia am văzut noul monopost de Formula E, am avut ocazia să îi luăm și un interviu lui Lucian Gheorghe, românul care antrenează creierul piloților Nissan din competiția electrică. (18.10)
-
Automarket a avut ocazia de a sta de vorbă cu celebrul pilot Ken Block la standul Ford, în cadrul Salonului Auto de la Geneva. (03.01)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
In realitate, este vorba despre tractiune pe puntea spate. Parca totusi 550cp pe punte fata era un pic exagerat, nu? :)))
se numeste propulsie ! este incorect spus "tractiune spate" pentru ca nu trage nimic :|