Din păcate, Jaguar nu mai este demult producătorul auto care a fost odată. Potrivit șefului Jaguar Land Rover, Adrian Mardell, pentru decăderea mărcii britanice sunt de vină deciziile, neinspirate, luate în trecut.
Un exemplu ar fi încercarea de a transforma Jaguar într-un BMW britanic, prin atragerea unui număr mare de clienți aflați în căutarea unei mașini de lux. Acest lucru a împins Jaguar în mediocritate, este de părere Mardell.
Pentru a revitaliza Jaguar, marca britanică va trebui să se reinventeze. În primul rând, va concura cu producători ca Porsche, Bentley sau Maybach, va produce mașini într-un număr mai mic de exemplare și, nu în ultimul rând, designul nu va fi pe placul tuturor.
"Nu ne facem griji că (n.r. designul) nu va fi apreciat de toată lumea," a spus Mardell.
În ceea ce privește noile modele cu zero emisii Jaguar, primele trei vor fi construite pe arhitectura JEA. Printre acestea se va număra un GT cu 4 uși și o autonomie de până la 700 de kilometri.
Mașina va fi asamblată în Marea Britanie, la uzina din Solihull, și ar urma să debuteze pe piață în 2024.
via Motor1
Intre timp:
https://www.clujust.ro/la-cluj-napoca-a-inceput-razboiul-pe-priza-cand-ajung-vad-cablul-mutat-la-tine-si-la-mine-era-84/?fbclid=IwAR3QzEg4dArvy2CvtdaWE3Lf_COwmALwVXNI3e4Sf3ZY1mzNDFxu080Dyx8
PS Exista o prejudecata cum ca Jaguar ar fi praf la fiabiltate, de parca BMW nu ar avea probleme...
PPS Cu aceeasi tehnologie ca a lor, Land Rover totusi vinde binisor, pt ca imaginea lor suplineste neajunsurile
PPPS Jaguar are aceleasi probleme ca si Alfa Romeo, mai toata lumea si-ar dori una, dar cand e vorba de a da bani pe ea, mai bine sa indreapta spre ceva ”sigur” (triada)
PPPPS S-a speculat ca BMW ar fi dorit sa cumpere Jaguar, nu era rau, chiar daca ramaneau in umbra lor mereu, increderea clientilor ar fi fost alta... si nu cred ca se canibalizau asa rau, daca VW, Skoda si Seat/ Cupra propun aceeasi masina cu alta caroserie si le si vand, de ce nu s-ar vinde si un BMW cu alta carcasa? (de altfel stim ca au existat imprumuturi de tehnologie de la bavarezi)
Concluzie: aparent, Tata nu reuseste sa ofere tehnologie la acelasi nivel cu triada, aici a fost marea problema a lor
Eu cred ca Jaguar nu a ținut pasul cu segmentul pe care activează, tehnologie, diversitate modele, calitate etc.
Si in cazul triadei sunt modele cu vânzări slabe (neprofitabile), dar crează si întrețin imaginea Premium, deci se vor mai produce chiar dacă in pierdere.
si la f1..