Grupul Volkswagen se pregătește să lanseze o nouă platformă, care va accelera tranziția către game de modele electrice pentru mărcile din cadrul grupului german. Noua platformă, botezată SSP, va înlocui actuala arhitectură MEB și va debuta oficial în 2026.
Cel puțin, asta susține Oliver Blume, șeful grupului german. Unii oficiali ai concernului, însă, au fost de părere anterior că platforma SSP va debuta abia în 2028 sau în 2029. În orice caz, potrivit spuselor lui Blume, noua platformă va putea fi capabilă să primească propulsoare electrice de până la 1700 de cai putere.
Mai mult, noua platformă va avea inclusiv acumulatori care se vor încărca de la 10% la 80% în doar 12 minute. Prin comparație, acumulatorii modelelor bazate pe actuala platformă MEB se încarcă în circa 35 de minute la o stație de încărcare rapidă.
La final, șeful grupului german mai precizează că cele mai multe modele care vor fi bazate pe noua platformă vor atinge o marjă de profit egală cu modelele propulsate de motoare termice.
De asemenea, fiecare marcă în parte va fi responsabilă de construirea componentelor platformei în funcție de dimensiunile lor.Astfel, componentele destinate mașinilor de oraș și celor din clasa subcompactă vor fi produse de marca Volkswagen și utilizate de Skoda, Audi și Cupra. Piesele destinate modelelor compacte și de dimensiuni medii vor fi produse de Audi și utilizate de Volkswagen, Skoda și Porsche. La final, piesele destinate mașinilor mai mari vor fi produse de Porsche și folosite de Audi, Bentley și Lamborghini.
via Autocar
Da. Oricum, puterea menționată e exercițiu de PR. De fapt capacitatea bateriei va fi mare, precum și voltajul, ceea ce rezulta în putete mare.
Daca tu crezi ca toate masinile vor avea 1700cp, ai probleme de baza.
@eu Tesla cu sute de cp e mai eficienta decat tigaile europene cu jumate sau o treime de putere.
As fi de acord cu ce zici tu, dar se pare ca nu exista o corelatie la masini electrice.
Tesla cu ale lor masini pornind de la 300cp in sus, sunt mai eficiente decat masini cu jumatate sau o treime de putere. (masini mai mici si mai usoare)