Șeful Grupului Volkswagen promite mașini electrice de 1700 de cai putere și baterii cu încărcare în 12 minute

de Tiberiu Safta
Vineri, 23.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oliver Blume, șeful Grupului Volkswagen, a anunțat că vor exista viitoare modele electrice care să atingă 1700 de cai putere. Acest lucru va fi posibil datorită viitoarei platforme dedicate SSP, care va debuta în 2026.

Grupul Volkswagen se pregătește să lanseze o nouă platformă, care va accelera tranziția către game de modele electrice pentru mărcile din cadrul grupului german. Noua platformă, botezată SSP, va înlocui actuala arhitectură MEB și va debuta oficial în 2026.

Cel puțin, asta susține Oliver Blume, șeful grupului german. Unii oficiali ai concernului, însă, au fost de părere anterior că platforma SSP va debuta abia în 2028 sau în 2029. În orice caz, potrivit spuselor lui Blume, noua platformă va putea fi capabilă să primească propulsoare electrice de până la 1700 de cai putere.

Mai mult, noua platformă va avea inclusiv acumulatori care se vor încărca de la 10% la 80% în doar 12 minute. Prin comparație, acumulatorii modelelor bazate pe actuala platformă MEB se încarcă în circa 35 de minute la o stație de încărcare rapidă.

La final, șeful grupului german mai precizează că cele mai multe modele care vor fi bazate pe noua platformă vor atinge o marjă de profit egală cu modelele propulsate de motoare termice.

De asemenea, fiecare marcă în parte va fi responsabilă de construirea componentelor platformei în funcție de dimensiunile lor.

Astfel, componentele destinate mașinilor de oraș și celor din clasa subcompactă vor fi produse de marca Volkswagen și utilizate de Skoda, Audi și Cupra. Piesele destinate modelelor compacte și de dimensiuni medii vor fi produse de Audi și utilizate de Volkswagen, Skoda și Porsche. La final, piesele destinate mașinilor mai mari vor fi produse de Porsche și folosite de Audi, Bentley și Lamborghini.

via Autocar

Comentarii (11)

  • Banditos
    bun, si platforma asta va fi folosita de la Skoda pana la Lamborghini urmand sa primeasca propulsorul potrivit fiecarei marci?
    2 2
  • Andrei
    @Banditos
    Da. Oricum, puterea menționată e exercițiu de PR. De fapt capacitatea bateriei va fi mare, precum și voltajul, ceea ce rezulta în putete mare.
    4 2
  • gata, era fumurie a apus!
    5 6
  • Octavian
    EU consider că o mașină normală electrică ar trebui sa aibă maxim 700-800cp , la supercaruri pot pune cât cai vor ei dar la cele normale maxima atat
    2 6
  • eu cred ca o masina normala ar trebui sa fie pana in 200-250 ... ca nu are nimeni nevoie de mai mult... nu o sa fie nimeni eco daca are 700 cai sub fund. ca doar de asta ne baga electricele pe gat, sa fim eco.
    13 1
  • nobody
    Deci componentele produse de Skoda vor fi folosite la VW, cele produse de VW la Audi, cele produse de Audi la Porsche, cele produse de Porsche la Lamborghini. Declaratia sefului ar trebui sa duca la scaderea vanzarilor, de ce ai da banii acum pe o ascutitoare si sa nu astepti bolizii din 2026?
    3 4
  • Milioane de cai
    Din 2026 masinile electrice vor avea 5000000000000000000000 de cai putere si se vor incarca mai repede decat te caci la baie. Te caci pe tine de ras cand auzi asa halucinatii. Te caci pe tine de ras si fara sa fumezi ce a fumat nenea asta. Ah, si bineinteles, cei ce vor avea aceste masini vor merge cu ele la fel de lent cum ar merge cu loganul pe care au facut scoala.
    2 1
  • @Octavian
    Daca tu crezi ca toate masinile vor avea 1700cp, ai probleme de baza.
    @eu Tesla cu sute de cp e mai eficienta decat tigaile europene cu jumate sau o treime de putere.
    As fi de acord cu ce zici tu, dar se pare ca nu exista o corelatie la masini electrice.
    Tesla cu ale lor masini pornind de la 300cp in sus, sunt mai eficiente decat masini cu jumatate sau o treime de putere. (masini mai mici si mai usoare)
    8 2
  • Octavian
    @Alin eu mă refeream la platforma asta pe care o vor lansa , nu ziceam de toate mașinile. Nu iti trebuie cai mulți ca să mergi din punctul A in B .
    1 2
  • @octavian
    pai masina poate trece singura in mod eco in functie de trafic etc nu trebuie sa opreasca din cilindri ca la termice, e mai simplu.
    4 1
  • Ar fi si cazul ca Vw sa faca niste masini electrice mai bune. Modelele actuale ID3 si ID4 mi se par mai mult o gluma. Din autonomia declarata nici 70% nu faci cu ea. De viteza nici nu mai spun, prinde 120 in 2 zile lucratoare. Cele mai multe detalii le-am aflat de pe odat.ro, ceea ce e putin jocant. Daca ne uitam la marca Audi acolo au pus mai multa atentie la detalii si se apropie range-ul de valorile declarate.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru