În prezent, Audi are în gama sa 3 modele electrice, fiecare dintre ele fiind disponibile în mai multe variante de caroserie și versiuni de propulsor. Mai precis, vorbim aici despre Q4 e-tron, Q8 e-tron și e-tron GT. Constructorul de la Ingolstadt are în plan să-și mărească semnificativ gama de modele electrice, în special din 2026, atunci când va lansa numai mașini cu zero emisii.
Cu toate acestea, compania nu pare a fi mulțumită de situația din prezent în ceea ce privește segmentul mașinilor electrice. Acest sentiment a fost, de altfel, confirmat de către Oliver Blume, șeful Grupului Volkswagen, din care Audi face parte. În cadrul unei conferințe speciale, CEO-ul grupului german a recunoscut că Audi se află în spatele rivalilor săi producători de mașini electrice și că motivul acestor nemulțumiri își are originea în problemele de dezvoltare ale sistemelor software.
„Ne-am confruntat cu probleme grave de software care au întârziat lansarea unor produse electrice interesante”, a declarat Blume.
De altfel, anul trecut am aflat că divizia de sisteme software Cariad nu reușea să țină pasul cu cerințele Grupului pentru dezvoltarea unor sisteme software noi pentru viitoarele modele electrice.
Din această cauză, lansările programate ale unor noi modele cu zero emisii au trebuit să fie amânate. Tot din cauza acestor probleme, Volkswagen a amânat lansarea modelului electric Trinity până în 2030.Alături de aceste probleme, Blume a mai precizat că gama Audi pentru piața din China nu reușește să țină pasul cu competiția. CEO-ul mai adaugă că întreg grupul german este dependent de piața din statul asiatic. Potrivit publicației Automotive News Europe, vânzările Audi în China au scăzut cu 16% în primul trimestru din 2023.
În ciuda acestor întârzieri, Audi se pregătește să lanseze noul Q6 e-tron în 2024. Noul model va primi un nou sistem software și platforma PPE. În 2026, Audi va introduce și mult așteptata arhitectură SSP.
via Motor1
1. Pentru că prețul este prea mare pentru un Crossover , adică 60-70k de euro .
2. Materialele sunt de proasta calitate , mai ales pe spate .
3. Are Tamburi
4. Pentru că are competitori mai mult peste Q4 cum ar fii Model Y și poate chiar Mustang Mach E .
https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-ceo-fixing-frustrating-interiors-did-lot-damage
Şi acum, Mafănikkk, sentenţios: “Nu şi-ar permite să facă pipi contra vântulului”…Dar de unde până când (abia) 10 % din vânzările la nivel mondial ar însemna vânt(ul) ?