Şeful GM: "Viitorul Chevrolet Volt va avea o autonomie electrică de 100 km"

de Bogdan Mirică
Marti, 13.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chevrolet lucrează în prezent la viitoarea generaţie a modelului Volt. Potrivit şefului GM, modelul va fi capabil să ofere o autonomie electrică mai mare şi va costa mai puţin cu aproape 10.000 de dolari.

În urmă cu doar câteva zile, General Motors anunţa că Volt va fi mai ieftin cu 5000 de dolari în Statele Unite. A fost o primă dovadă că GM încearcă să se ţină de promisiunile pe care le făcea în momentul lansării lui Volt: "pe măsură ce tehnologia va avansa, vom putea oferi o autonomie pur electrică mai mare şi o reducere substanţială a preţului de achiziţie."

Americanii sunt pe drumul cel bun şi promit să nu uite de premizele iniţiale ale modelului. O susţine chiar Dan Ackerson, preşedintele executiv General Motors, într-un interviu acordat celor de la Bloomberg. Potrivit oficialului GM, viitoarea generaţie Volt va avea o autonomie pur electrică mult mai mare decât cea actuală, care însumează doar 60 de kilometri.

Esential 100 de kilometri autonomie ar urma să poată oferi viitorul Volt doar în modul electric.
10.000 de dolari ar putea fi valoarea cu care se va ieftini viitorul Volt.
Întrebat la cât ar trebui să ne aşteptăm în viitor, Ackerson a declarat că viitorul Volt ar trebui să poată parcurge între 80 şi 100 de kilometri doar cu energie electrică, fără intervenţia motorului generator pe benzină. Dacă GM reuşeşte să ducă la bun sfârşit această promisiune, Volt va avea o şansă serioasă în a câştiga de partea sa publicul.
O statistică recentă arată că 80% dintre cei care folosesc maşina ca mijloc de mobilitate cotidian parcurg aproximativ 64 de kilometri pe zi. Adică mai puţin decât ce promite să ofere Volt cu o singură încărcare, fără intervenţia motorului pe benzină.

Ackerson a ţinut să-i lămurească şi pe cei care sperau în reducerea preţului de achiziţie. Oficialul american susţine că acesta ar putea să scadă cu 7000 sau chiar 10.000 de dolari comparativ cu valoarea actualului model.

În ceea ce priveşte data oficială a lansării noii generaţii, Ackerson nu a înaintat o cifră oficială, însă a recunoscut că viitorul Volt este la trei sau patru ani distanţă.

Comentarii (10)

  • O sa apara @gelu si o sa ne spuna ca masina asta nu e buna de nimic pentru ca e americana.Pentru el doar caricatura numita Leaf exista pe pamant.
    Caricatura la caricatura trage.
    19 20
  • inexorabil
    Nu te mai chinui cu Volt-ul tau, caci Model S arata belea ca arhitectura, atat pe dinafara, cat si pe dinauntru! Basca performantele superioare...
    Lasa-te, Akerson, de meserie, n-ai chemare nici tu, nici ciracii tai! Tocati degeaba banii statului, pardon, ai companiei.
    6 6
  • @inexorabil:
    Tesla S intr-adevar este net peste Volt (clasa, performante, etc) dar si pretul e mult mai mare. Daca se va confirma scaderea pretului cu 10k la generatia urmatoare si se va mentine si subventia de stat din present de 7500, atunci masina va avea pretul unei compacte obisnuite. Si atunci, cel putin in US, care este piata principala a lui Volt, sa-i vad pe ultravandabilii Civic/Corolla/Jetta/Elantra pe unde mai scot camasa. Ele nici in present nu au nici tehnologia, nici eficienta si nici calitatea Volt-ului, ci doar avantajul pretului mai mic - daca le moare si asta .....
    16 6
  • Vasilica
    Cred ca Volt2 va fi o masina foarte reusita mai ales daca mai lasa 10k $
    16 2
  • Viitorul suna tot mai bine. Abia astept generatia a II a. Pana atunci imi expira amenzile de viteza :( si poate o sa schimb si eu macazul.

    Intr-un oras mare si aglomerat, masina asta e perfecta. Si cu toate ca unii fac alergie (sau poate tocmai de-aia:)), o repet: la banii astia se merita pe deplin. $10 k mai putin nu-s de colo la achizitia unei masini.
    6 2
  • inexorabil
    @mntsn, hai sa nu-i compatimim pe cetatenii globali, cum ca aleg ce li se pare mai ieftin (oare acesta sa fie sensul expresiei "a se adapta vremurilor"?). Astazi ni se aseaza in fata ochilor mintii, cu dibacie oculta, cea mai perfida capcana sociala: cu cat credem ca se inmulteste numarul pauperilor, cu atat ne inselam mai grav, deoarece a fi bogat in conditiile de acum inseamna a dispune de bunuri, avantaje si posibilitati superioare celor din vremurile anterioare (cu alte cuvinte, calitatea survoleaza cantitatea), de aceea depistam de jur-imprejur tot mai multe mutre senine, satisfacute, tampe, invartosate in nepasare omnilaterala, indiferent de rasa, etnie, nivel de acumulari fizice si grad de educatie...
    Ca sa ma conectez la subiect, eu as prefera oricand Model S lui Volt. Chiar daca sunt constient ca nu mi l-as permite in veci de veci. Conteaza si cum faci un lucru, nu numai in ce scop il faci sau cui il destinezi...
    Aaa, sunt un mare ipocrit, nu? Parca eu ma declarasem in trecut un infocat partizan anti-electrice...Daaa, numai ca Tesla asta mi-i draga, asa, nu stiu din ce motiv.
    3 3
  • Dupa comentarii as spune ca @F1 este un adolescent frustrat de 17 ani.
    14 9
  • @Vasi

    E foarte posibil ca tu sa fi mai mic decat mine,asa ca ai grija ce vorbesti.
    Te-a deranjat ce am zis sau esti chiar ''tovarasul'' meu @gelu si postezi sub alt nume?
    10 7
  • @inexorabil: nu compatimesc pe nimeni, pur si simplu, intre cele 2 masini este o mare diferenta si de clasa si de bani, pe care daca-i ai, iei fara probleme Model S, iar daca nu-i ai, te limitezi natural la Volt, care-i o masina scumpa totusi, dar mai mult decat ok pt banii dati. Asa cum spune si @zarne, pt majoritatea, 10k sunt totusi bani, nu gluma.

    Ce preferinte / vise avem noi e altceva. Si eu prefer o Tesla sau un Porsche dar daca tot ce-mi permit e o compacta comuna de baza, nu mai conteaza pt nimeni preferintele mele, nu?
    7 2
  • daca autonomia electrica a lui Volt urca la 100km concurenta directa va avea zile negre. Strict dpdv tehnic asta ar fi un mare atu.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru