Şeful GM: Restructurarea Opel trebuie accelerată

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 22.11.2011
Dan Akerson, şeful General Motors, le-a vorbit americanilor despre situaţia diviziei din Europa a companiei din Detroit. Ramura europeană va trece printr-o restructurare pentru a-şi rezolva problemele de profitabilitate.

Dan Akerson, şeful General Motors, a declarat recent că divizia europeană a companiei trebuie să accelereze şi să regândească restructurarea mărcii Opel. Deşi situaţia GM Europe este pe drumul cel bun, Akerson susţine că piaţa din Europa urmează să treacă printr-un "nor", în urma căruia vor scădea vânzările. Opel a înregistrat pierderi în ultimii ani, iar cei de la GM Europe încearcă să remedieze problemele prin restructurarea mărcii. Potrivit primelor estimări interne, marca urma să devină profitabilă începând cu 2012, dar socotelile americanilor ar putea fi încurcate de situaţia economică a unor state din Europa.

Uzinele GM din Europa lucrează la doar 80% din capacitate, pe fondul cererii reduse pe respectiva piaţă. Previziunile companiei de a atinge un echilibru între venituri şi cheltuieli ar putea fi prea optimiste pentru anul 2011, având în vedere pierderile de 292 milioane de dolari înregistrate în al treilea sfert al anului curent. Oficialul General Motors a declarat că problemele întâmpinate în prezent în Europa sunt aceleaşi cu cele care au dus la colapsul american al corporaţiei: producţia ridicată şi cererea insuficientă.

Aşadar, pe lângă faptul că uzinele europene nu produc la 100% din capacitate, cei de la GM pierd bani şi din cauza vânzărilor slabe.

Dan Akerson a dat exemplul unor competitori din Europa care au început să se adapteze la noua situaţie. Directorul GM a vorbit despre francezii de la Peugeot, care au disponibilizat 6000 de persoane în Europa. În timp ce americanii se gândesc la reducerea forţei de muncă, sindicaliştii din Europa îşi anunţă nemulţumirea privind aceste intenţii. Totodată, Akerson subliniază necesitatea companiei de a-şi reduce pierderile şi de a-şi mări marja de profit pentru a putea reinvesti mai mulţi bani în dezvoltarea produselor noi.

Via | DetroitNews

Comentarii (3)

  • george
    MANIPULARE BASISTA
    GM nu a dat faliment din cauza "producţiei ridicate şi a cererii insuficiente". GM a dat faliment din cauza managerilor cretini pe care i-a tinut ca pe moastele sfinte la conducere iar "producţia ridicată şi cererea insuficientă" au fost rezultatului deciziilor manageriale absolut imbecile.

    Acelasi management idiot va rezolva si Opel-ul daca GM nu primeste de la bolsevici niste basculante de dolarei. Nu de alta, dar reforma pe care o prevede nea Caisa asta seamana izbitor cu reforma pe care o face Basel prin Rumanica de vreo 3 ani...
    8 8
  • Motor city :))
    Ceva foarte interesant despre Americani si despre industria auto. Urmariti pana la capat.

    http://www.youtube.com/watch?v=1hhJ_49leBw
    0 1
  • george
    ALTA MANIPULARE, DE DATA ASTA BOLSEVICA
    @dcd

    Nu sindicatele sunt de vina pentru situatia actuala a industriei auto americane sau a orasului Detroit, oricat de jalnic ar arata el...Sindicatele au o vina foarte mica pentru situatia actuala (dupa parerea mea, nu au nici o vina). Vina cea mai mare este a managementului care a cedat mult prea usor (si se pare in schimbul unor avantaje mai putin ortodoxe) niste drepturi (a se citi privilegii chiar) fara a urmari interesul general pana la urma: supravietuirea companiei.

    O vorba veche suedeza spune ca "nu-i prost ala care cere ci ala care da"... Muncitorii germani de la Volkswagen sunt sindicalizati si extrem de vocali si, ce sa vezi, Volkswagen nu a dat faliment desi nu-si bate joc de proprii muncitori...
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru