Seful GM, dat afara de administratia SUA

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 30.03.2009
Administratia SUA i-a cerut explicit lui Rick Wagoner sa plece de la sefia GM. Acesta a acceptat.

Esential

8 ani a stat Rick Wagoner la sefia grupului GM.

Rick Wagoner, seful Consiliului de Administratie si omul numarul unu din General Motors (GM) a acceptat sa se retraga din functia pe care a detinut-o in ultimii opt ani, in urma presiunilor pe care administratia Obama le-a facut in aceast privinta. Wagoner a fost inlocuit de Fritz Henderson, care pana astazi era presedinte al companiei. Schimbarea a fost confirmata de GM in cursul acestei dimineti.

Intr-un comunicat de presa pus la dispozitia jurnalistilor, Wagoner afirma ca a decis sa se retraga in urma intalnirii pe care a avut-o vineri, la Washington, cu administratia Obama. "In cursul acestei intalniri, membrii administratiei mi-au cerut sa ma retrag din postul pe care il detin la GM. Am decis sa fac intocmai acest lucru", spune Wagoner.

In perioada in care Wagoner s-a aflat la carma companiei, GM a inregistrat pierderi imense, de circa 82 de miliarde de dolari din 2004 pana astazi. In plus, cota de piata a modelelor si marcilor Grupului a scazut exponential, cea mai mare lovitura fiind insa pierderea pozitiei numarul 1 in topul producatorilor lumii dupa 77 de ani de suprematie.

GM a fost depasit de Toyota in cursul anului trecut.

Una dintre criticile pe care analistii i le-au adus lui Wagoner este legata de faptul ca acesta a reactionat extrem de lent la schimbarile industriei auto. Pe de alta parte, unul dintre punctele pozitive ale sefiei lui Wagoner a fost reprezentat de imbunatatirea calitatii produselor Grupului si de lansarea lui Chevrolet Volt, model care va intra pe piata in cursul anului viitor.

Fritz Henderson, cel care va continua munca lui Wagoner, are 50 de ani si a fost numit presedinte al Grupului anul trecut. De astazi, el devine CEO.

"Fritz Henderson este o alegere excelenta pentru a deveni seful companiei. Am lucrat foarte mult timp alaturi de el si stiu ca e persoana ideala pentru a conduce compania prin eforturile de restructurare si reorganizare a GM. Cunostintele sale despre industria auto globala sunt exceptionale si are inteligenta, energia si sprijinul necesare pentru a reusi", spune Wagoner despre cel care ii va urma in functie.

Este a doua oara de la izbucnirea crizei cand administratia prezidentiala ii cere explicit unui sef de companie sa isi paraseasca functia, dupa ce Robert Willumstad a fost rugat sa plece de la carma concernului AIG, in septembrie 2008.

via | Reuters (inreg)

Comentarii (2)

  • george
    TOO LITTLE, TOO LATE...
    Chestia asta trebuia sa se intample cel tarziu cand GM a pierdut suprematia in favoarea Toyota...Si trebuia sa fie demisie...sau macar demitere...nu comicaria asta de i se cere politicos sa-si puna coada pe spinare, daca mai are loc de sacu` de bani...

    De fapt, cred ca si-a dat seama ca n-are cum sa scape ce e mai rau si a evitat o situatie jenanta (mult mai jenenta decat contraperformantele de pana acum) de a-si trece in CV falimentul GM...L-a lasat pe altul sa-si ia suturile in fund...

    Oricum schimbarea vine mult prea tarziu si indiferent cat de capabil este noul boss (ramane de vazut pentru ca si noul CEO provine din randurile GM), tot nu au nici o sansa sa-si revina...Daca nu era criza asta, poate mai aveau o sansa...Dar americanu` de rand e falit iar statu` e dator vandut (peste 10.000 de miliarde de dolari datorie publica)...
    0 0
  • GM
    Ca o coincidenta in acelasi timp a fost dat afara si CEO-ul PSA Peugeot-Citroen Christian Streiff pentru rezultatele negative ale grupului francez, grup care a urmat exemplul GM si si-a vandut o mare parte din masinile de colectie aflate in proprietatea sa pentru a strange noi fonduri . Referitor la GM, cred ca grupul american va fi nationalizat de statul american dupa modelul AIG, gigantul in asigurari fiind 87% proprietatea statului american dupa fondurile primite . In ce priveste Chrysler acesta a fost somat de guvernul american sa urgenteze alianta cu FIAT, aceasta fiind singura modalitate de a mai putea accesa fonduri guvernamentale .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru