Vânzările americanilor de la Ford, în Europa, nu sunt tocmai cele mai bune. În intervalul ianuarie-iunie 2024, vânzările au scăzut cu 16.9% în UE, EFTA și Marea Britanie, iar cota de piață a mărcii a scăzut de la 4.1 la 3.3%.
În ciuda acestor performanțe negative, Ford a renunțat deja la modele ca Fiesta și Mondeo, iar Focus urmează să fie pensionat în 2025. Cu alte cuvinte, modele care i-au adus foarte mulți clienți.
Există, însă, și o explicație pentru această strategie, explicată chiar de șeful mărcii din Dearborn, Jim Farley. Într-un interviu pentru presa britanică, Farley a precizat că "vrem să ieșim din afacerea mașinilor plictisitoare și să intrăm în afacerea vehiculelor emblematice."
Cu alte cuvinte, Ford intenționează să se concentreze pe modele ca Explorer și Capri, ambele bazate pe arhitectura MEB de la Volkswagen. De asemenea, modelul Puma urmează să primească și el o versiune cu zero emisii.
Tot în categoria modelelor emblematice intră Bronco, Mustang și Raptor.
Astfel, Ford va investi mai mult capital în aceste modele, iar noul Mustang GTD este exemplul perfect.La fel ca mulți alți producători de automobile, Ford s-a răzgândit în ceea ce privește strategia de electrificare a mărcii, astfel că nu va mai deveni o marcă pur electrică din 2030.
via Motor1
Focus și mai ales Fiesta erau pâinea și untul în Europa, dar cu margini de profit mici.
Oamenii vor sa vândă mai puțin dar cu profit mai mare. Succes!
Cand o sa-l auzim pe seful Ford zicand "Nu mai vrem să producem masini stricacioase"??
Nu mai locuiesc in Ro de multi ani, dar tin minte ca o buna parte din Fordurile din circulatie erau exact acele 3 modele. In America de Nord au facut la fel, au eliminat sedanurile, concentrandu-se doar pe SUV si pick-up trucks si le vand ca pita calda. Nu stiu in Ro/Europa cum sta treaba, dar presupun ca e similar daca si-au permis sa se scape de sedanuri.