Recent, șeful Ford a susținut o ședință cu câțiva dintre cei mai importanți angajați ai companiei, pentru a discuta modul prin care adversarii de la Tesla reușesc să își consolideze poziția de lider de piață la nivel global. Asta vine după ce Herbert Diess, șeful grupului Volkswagen, a lăudat firma deținută de Elon Musk și a susținut că procesul către electrificarea completă trebuie să fie grăbit de către concernul german.
Într-un interviu acordat publicației The Detroit Free Press, Farley a declarat: “Dacă Ford ar fi fost o companie în valoare de câteva trilioane de dolari, stocurile noastre ar valora $250 pe acțiune. Gândiți-vă la valoarea de creare a unui Tesla în acest moment. Ei au resurse, oameni inteligenți, iar Model 3 este cel mai bine vândut model din Europa. Nu numai electric, ci absolut. A fost cea mai bine vândută mașină în Marea Britanie. Timp de o bună perioadă din an este cel mai bine vândut model în California. Nu doar electric, ci în general.
Dacă vrem să reușim, nu mai putem ignora competiția noastră.”
Acesta a mai adăugat câteva amănunte despre Tesla: “Uitați-vă la Tesla, ce fac ei acum, de ce o fac, și ce putem învăța de la ei. În primul rând, au un model direct... Nu au un intermediar,” a declarat acesta. “O fac atât de ușor. De la configurarea mașinii cu trei-patru click-uri, fără prea multe complicații, până la livrarea către client. Un preț simplu, fără a fi nevoia de a negocia. Un sistem de rezervări al comenzilor mare, precum și servicii de la distanță. În al doilea rând, Tesla profită la maxim de utilizarea electronilor în mașini. Nimeni nu este mai bun ca ei. Clienții lor plătesc mai puțin pentru o baterie mai bună. În al treilea rând, produsele lor sunt extrem de diferite prin comparație cu rivalii actuali, iar complexitatea este foarte mică față de producătorii consacrați.”
În final, Farley a mai vorbit și despre Rivian, compania americană start-up care produce, la rândul său, automobile electrice.
Unul dintre angajații Ford, Ryan McManus, a declarat că ședința a fost în general una pozitivă.“A fost ca și cum am avut parte de o victorie strânsă la un joc de fotbal. Te simți mândru de victorie. Ajungi în vestiar, antrenorul îți spune superbă victorie și lucrurile la care mai trebuie să lucrezi și să te antrenezi de săptămâna viitoare. Tonul ședinței nu a fost unul negativ, ci foarte pozitiv. Trebuie să reducem complexitatea și să montăm mai puține ecrane. Simplitatea este dificilă. Unii adversari, precum cei de la Tesla, au avantajul unei foi albe.”
via carscoops.com
Ce fumase ala? O sa ajungem sa conducem cutii cu un ecran. Traim vremuri dubioase. Problema este, ca ne place sau nu, ajungem sa fim satisfacuti cu ceea ce ne este bagat pe gat in numele profitului cel mai mare. Eu asa vad articolul asta: uitati-va la Tesla putine lucruri in masina fata de noi, retea de distributie fara batai de cap etc, etc. Pare sa fi fost o sedinta despre reducerea cheltuielilor si marirea profitului.