Şeful Ford: "Fiat 500 nu va avea succes pe piaţa din SUA"

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 11.03.2011
Alan Mulally, preşedintele Ford, a declarat că noul Fiat 500 nu va avea succes pe piaţa din SUA. Tot el a susţinut că după criza economică vor mai rămâne doar şase mari grupuri auto.

Chiar dacă Fiat mizează pe succesul micului 500 pentru relansarea pe piaţa din Statele Unite, Ford critică modelul italienilor. Afirmaţiile vin chiar de la preşedintele Ovalului Albastru, Alan Mulally, care critică într-un interviu recenta lansare a modelului de clasă A pe piaţa nord-americană.

"Nu văd prea mult loc pe piaţa americană pentru un model mai mic decât Fiesta. Cine a încercat acest segment a dat greş de fiecare dată", susţine Mulally, referindu-se în special la Smart, cel mai mic model european prezent în SUA, afectat mereu de o fluctuaţie comercială.

În acelaşi interviu, Mulally susţine o teorie formulată şi de omologul său, Sergio Marchionne. Ambii preşedinţi susţin că după criza economică doar şase conglomerate auto vor mai exista pe piaţă la nivel mondial. "La sfârşitul crizei economice vor mai exista doar şase grupuri auto la nivel mondial. Problema nu va fi câte maşini vor reuşi să vândă, ci cât vor câştiga de pe urma unităţilor vândute."

Mulally susţine că piaţa auto va creşte în 2011 cu cel puţin 10 procente, ajungând să totalizeze între 75 şi 85 de milioane de vehicule vândute la nivel mondial.

Oficialul Ford nu uită nici de eforturile depuse pentru protejarea mediului "Până în 2020 între 10 şi 25% dintre modelele existente pe piaţă vor avea o oarecare formă de propulsie alternativă. Cea mai mare cotă o vor avea, bineînţeles, vehiculele hibride."

Comentarii (11)

  • ARE 100% DREPTATE!!!
    ARE 100% DREPTATE!!!
    20 10
  • Seful FORD vad ca le cam stie pe toate ... ba ca aia nu o sa adopte dizelu' in sua... ba ca nush ce fiat nu o sa aiba succes ... destept baiat... sunt curios ce crede despre Ford :))
    17 6
  • MC Rae
    .....
    Normal ca americanii nu se uita la un cotetz mic ca 500. Ei nu sunt prapaditi asa cum suntem noi si isi permit masini spatioase.
    8 17
  • Si eu cred ca are dreptate.
    11 9
  • nu zau?
    ...pai prost sa fii sa crezi ca faci volume cu 500 in SUA. Fiat ataca piata americana cu MOTOARE in primul rand, iar ovalul albastru ( :))) ) nu are motoare pe masura. Este vorba despre bani, procente din piata, pozitionare de imagine... Iar Ford se oftica sa fie concurat la el acasa, mai ales ca sperau ca Fiat sa moara, nu sa se lupte pt a ramane la masa celor mari... cei mai mici intarziind sa moara, spre oftica celor ...6. in ziua cand nordicii vor inceta sa existe, ATUNCI vor sti ca au castigat.
    9 6
  • Victor
    Da mai erau unii pe la sfarsitul anilor 90 care credeau ca BMW,Porsche si alti producatori care nu faceau parte dintr-un mare concern vor da faliment,in schimb Ford,DaimlerChrysler si GM vor ajunge pana la cer..da uite ca nu s-a intamplat deloc asa!!!!BMW este foarte profitabil,Porsche avea mari sanse sa ramana un producator independent daca nu veanea criza,in schimb de DaimlerChrysler s-a dus dracu,GM&Ford au fost salvate de la faliment de statul american...

    Deci sa nu ne mai uitam in gura astora si sa fim mai atenti la alti producatori.
    9 9
  • Ford a fost singurul care nu a solicitat ajutoare de la guvern in timpul crizei..
    7 2
  • dark side
    @ovi
    Ce spui tu straine?! Ford nu are motoare pe masura?? De motoarele din gama EcoBoost ai auzit? Sunt printre cele mai performante propulsoare pe benzina la ora actuala. Stai linistit,Ford nu o sa aiba concurenta din partea Fiat-ului pe piata din SUA.
    9 5
  • Trezeste-te domnule Mulally!
    Atata timp cat un litru de benzina la voi este cat un litru de apa minerala la noi,nu veti cumpara masini mici,ci veti continua sa cumparati tancuri.Dar in momentul in care veti constientiza faptul ca traiti pe o planeta cu resurse limitate si ca nu e un lucru bun sa tot arzi combustibili fosili pentru a sustine o economie in concordanta cu arderile,genul masinilor ca Fiat500 va prospera in intreaga America si nu numai.
    15 5
  • istorie & design vs america
    in europa modelul a prins bine NU datorita consumului redus, sau "gratie" pretului mic de achizitie, ci datorita istoriei si a designului retro pe care l-au reinventat. Evident ca americanii nu stiu mare branza de acest model, ei tot cu dodge si cu ford vor merge, cum si noi pana la urma tot la dacie ajungem.
    Ca incheiere spun ca Fiat nu se bate cu Ford in europa!, de america nici nu poate fi vorba, pt americanii care cumpara noul ford focus cu motorul de 1.6 turbo zic ca au dat lovitura la performanta/pret/consum.
    4 2
  • Fulger
    Americanilor le place ...mare....indiferent
    N-ai cum sa-i schimbi pe americani. Cand benzina o sa se dubleze si la ei vor cumpara modele hibrid sau electrice sau actionate de vant, poate chiar actionate manual...Dar tot mari. la astia si sicriele sunt duble fata de cele de la noi. Ce sa le faci? Politica consumerista.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru