Seful Fiat despre criza: "Ce a fost mai rau a trecut"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
La trei luni dupa ce vedea in culori sumbre viitorul industriei auto mondiale, presedintele Fiat revine si face o declaratie care la prima vedere pare surprinzatoare: "Procesul de revenire din criza a inceput deja. Ce a fost mai rau a trecut, de acum va trebui sa ne obisnuim cu consecintele si sa le facem fata. Dupa ce furtuna trece, poti sa te apuci sa faci curatenie", spune Sergio Marchionne.
Conform declaratiilor celui mai inalt oficial Fiat Group, economia din SUA va incepe sa creasca din nou in a doua jumatate a anului, urmand ca Europa sa isi revina din socul financiar la sfarsitul anului. "In Europa, ma ingrijoreaza protectionismul national, in special in ceea ce priveste industria, acest lucru putand sa incetineasca procesul de recuperare", afirma Marchionne.
Conform afirmatiilor sefului Fiat, tarile asiatice isi vor reveni din pumni ceva mai repede decat Europa, urmand ca anul viitor sa inceapa reconstructia tuturor pietelor afectate.
via | Automotive News (inreg)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Dacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. (21.11)
-
Volvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. (16.11)
-
Audi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. (07.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Daca nu vorbea de America, as fi zis ca stia ca a fost rasa de pe fata pamantului si nu mai conteaza. Dar vorbeste idiotu` cu atata dezinvoltura de relansarea economica a Americii dar nu are habar ca guvernul yankeu a bagat vreo 2000 de miliarde de parale americane in economia nationala din care vreo 70 le-a papat doar industria auto. Asta doar in ultimele 6 luni...Si se pregatesc sa mai bage vreo 1000 de miliarde ca n-a fost de ajuns...In conditiile in care datoria nationala a Americii a depasit in oct 2008 10.000 de miliarde de dolari...
In Germania tot Dacia se vinde in programul acesta ceea ce inseamna ca de fapt acolo nu se face mare protectionism la industria locala; era protectionism daca statul in program iti dadea bani doar pentru o masina produsa in tara respectiva.
E adevarat totusi ca nu e in regula sa dai bani pentru industria auto cu ghiotura si sa lasi alte industrii la voia sortii (electronice, IT, imobiliare).
Revenind la Marchionne e interesant de aflat daca el doar face declaratii linistitoare ca sa incurajeze managerii si reprezentantii Fiat sa gandeasca pozitiv si sa obtina profitul acela la care spune ca nu renunta sau poate ca vorbeste direct din postura de consultant pe care o are pe undeva in zona bancara in paralel cu postul de la Fiat.
Trecand peste eleganta teorie cu cine cui da bani eu observ ca guvernul roman cu "Rabla" si ajutoare de stat continua sa umple buzunarul francezilor prin eforturile sale si sa dea cadou zeci de milioane de euro gratuit "producatorului local" Ford cand ar putea sa nu le dea nimic si de banii astia sa construiasca vreo autostrada, niste spitale sau mai bine, niste scoli pentru ca generatiile viitoare sa nu mai stea la portile altor europeni cu basca in mana la cersit.
Marchionne chiar daca stie ceva nu poate el relansa totul iar stirea aceasta ar putea fi rezultatul unei tactici publicitare Fiat de a obtine publicitate cu bani putini. MArchionne nu a rezolvat nici in firma la el inca situatia, d'apoi criza...
Si in Europa va fi la fel. Si asa cum se zicea cam acum o luna ca Opel ar trebui sa se alieze cu Fiat pentru a rezista, inclin sa cred ca asta ar fi una din solutii pentru ca nemtii sa treaca de criza.
Zicea cineva ca Marchionne zice asta ca sa incurajeze managerii. Pai voi credeti ca sefii de la alte marci le zic la manageri "Mah, e criza. Asta e, ne va lua dracu' pe toti"?
Deci in mare masura Marchionne cam are dreptate.
Ar fi fost interesant de vazut in ce directie o lua Fiat fara acesti bani.
Nu cred ca Marchione are dreptate mai sus cum aproape nu imi vine sa cred ca el a dat declaratie de mai sus dupa ce azi am citit ca a declarat ca de-abia de acum urmeaza inchiderile de fabrici auto in Europa.
Si totul pentru ca nici macar el nu poate garanta ca toate fabricile Fiat vor ramane deschise sau ca nu se vor opera reduceri de angajati. Cand nu mai ai piata si trebuie sa produci mai putin iti trebbuie mai putini angajati si mai putine unitati de productie.
Atunci astept sa vad ce declara marii manageri din industria auto.