Şeful Fiat: "Am interes zero să vând Alfa Romeo. Punct"

de Mircea Meșter
Luni, 12.11.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alfa Romeo nu va dispărea prea curând din lista de mărci ale Grupului Fiat. Marca italiană este văzută de Sergio Marchionne ca una esenţială pentru compania pe care o conduce: "Unele lucruri nu sunt de vânzare".

Principala noastră prioritate este relansarea pe piaţa europeană. Este de departe cea mai mare risipă de resurse atât la capitolul câştiguri, cât şi la cel al implicării. Va trebui să controlăm asta, nu poate să rămână astfel.

Sergio Marchionne
CEO Fiat-Chrysler
Sergio Marchionne, directorul Fiat/Chrysler, susţine într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News că marca Alfa Romeo nu va fi vândută, motivul fiind legat de unul mai degrabă emoţional decât de unul de business.

"Nu vindem Alfa Romeo pentru că unele lucruri pur şi simplu nu sunt de vânzare. Dacă mergem la Ferdinand Piech (n.r. directorul Grupului Volkswagen) şi îl întrebăm dacă vrea să vândă Audi, ne va răspunde că nu e de vânzare. Şi nici măcar nu va vrea să negocieze un preţ. Argumentul meu e similar. Am interes zero să vând Alfa Romeo. Punct.", afirmă Marchionne.

Pe de altă parte, interviul acordat reputatului jurnalist Luca Ciferri atinge câteva subiecte interesante, cum ar fi colaborarea dintre Chrysler şi Lancia şi transformarea modelelor mărcii americane în modele Lancia în Europa.

Iar una dintre cele mai interesante apariţii din această gamă va fi viitorul Lancia Delta, care va fi de fapt versiunea europeană a viitorului Chrysler 100, un model compact pe care Chrysler se pregăteşte să îl lanseze în SUA în cursul anului viitor.

"Chrysler 100 este o idee foarte bună care ar completa oferta pe care dealerii noştri o pot prezenta clienţilor din SUA (n.r. celălalt este Dodge Dart, model bazat pe platforma lui Alfa Romeo Giulietta). Am fost încurajaţi de ceea ce am văzut că s-a întâmplat cu Ford Focus şi cred că am început să dărâmăm mitul conform căruia hatchback-urile nu se pot vinde în SUA", spune Sergio Marchionne.

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (14)

  • Paralela cu Audi este aiurea, sunt situatii complet diferite, dar e bine ca spune ca unele lucruri nu sunt de vanzare, e bine ca are interes zero sa vanda Alfa, dar si grija pt aceasta marca pare ca se apropie de zero. Nici macar marca Fiat pare sa nu mai fie o asa mare preocupare pt Europa acolo unde in urma cu ceva ani excela, la clasa mica, stie cineva cand va aparea noul Punto? In clasa compacta, noul Bravo? Cred ca nici Marchionne nu stie, ca altfel ar fi spus ceva.
    26 10
  • aici in italia alfa este iubita efectiv...! problema italienilor este ca nu stiu sa se orienteze in spatiul comercial mondial dar si ca sunt multi dintre ei adevarati tadatori de tara, sunt vanduti americanilor.... si asta de multe decenii... e o stare dezgustatoare aici...
    12 1
  • Mare pacat de Lancia si Alfa totusi...dar asta e, ca in orice domeniu sunt unii care gandesc mai bine si se misca mai repede si care au si mult mai multa priza la public.
    11 0
  • Marchionne mi se pare genul care vorbeste mult si nu face nimic.Inteleg ca are zero interes sa vanda Alfa Romeo dar se pare ca are si zero interes sa investeasca bani in Alfa care a ajuns sa aiba doar doua modele(Mito si Giulietta),si acelea avand platforma si motoare de Fiat.Desi Alfa este unul din numele cu cea mai mare traditie si istorie din domeniul auto,incet incet isi pierde specificul si astfel risca sa-si piarda si clientii traditionali.Eu personal sper sa nu ajunga sa aiba aceeasi soarta ca Saab..Ar fi pacat!
    16 3
  • Analizand istoria si traditia acestei marci, d.p.m.d.v. pot spune ca Alfa e de departe cea mai deosebita marca din peisajul auto. Sper sa isi revina financiar si sa ajunga la gloria si faima de altadata.
    17 2
  • problema alfa romeo cred ca o reprezinta lipsa increderii clientilor dupa zeci de ani de probleme de fiabilitate! e greu sa dai aceeasi bani pe alfa in detrimentul bmw, audi sau mercedes (iata ca nici macar jaguar nu se poate apropia de ei partial din aceleasi cauze). ar fi ideal ca marca sa ramana la fiat (dar va ramane si lipsa de incredere mai ales ca fiat are tehnologii inferioare pe ansamblu fata de VAG in clasele compacta si mare). de aceea decat ca marca sa dispara sau sa fie tehnologie crysler sub caroserie de alfa cred ca ar fi de preferat sa conduci un audi deghizat in alfa romeo... poate gresec!
    12 4
  • @dany: vag n-are nimic asemanator cu TwinAir, Giulietta este cea mai sigura masina din clasa ei, MiTo este masina care se devalorizeaza cel mai putin la ora actuala.

    De acord ca Marchionne nu prea isi da interesul pentru Alfa, dar... speram, asteptam, etc.
    11 8
  • lolek@ztele
    Nu are twin air are tsi ... care a fost peste 1.4 MultiAir al fiatului atat cu 1.4 tsi cat si cu 1.2 tsi la International Engine of The Year ! Mito e masina care se devalorizeaza cel mai putin din cele vandute de alfa poate! Un 1.4 de 17 k euro din 2009 il cumperi acum cu ~7k -- pe intelesul tau: mai mult decat jumatate in 3 ani!
    Iar Giulietta a fost cea mai sigura din clasa pana la aparitia noului A3
    Deci nici o afirmatie corecta desi goagle e atat de aproape!
    9 6
  • Salut, ztele. Speram sa spui ca ultima generatie de 9-5 este cea mai sigura masina din lume......Nu ca n-ar fi ! La un moment dat, Giulietta era declarata cea mai sigura masina din lume, nu numai din clasa ei, dar, cand am derulat in paralel pe monitor clipurile EuroNCAP cu Giulietta si 9-5, soc ! "Suedeza" sufera mai putine avarii in aceleasi conditii de impact. Si nu cred ca greutatea masinii constituie un atu in acest sens. Pana la urma, mai face si GM cate ceva bun :) Dar nu mai vorbim despre trecut, nu? :)
    4 10
  • schumi
    In 2-3 ani vom vedea din nou Alfa cu tractiune spate.
    12 1
  • cred ca vw ar introduce rapid derivate ale audi a4 si a6 in gama alfa romeo
    2 3
  • Cei ca niste mii de oameni din Spania rasufla usurati. Daca, printr-o minune, ajunge Alfa in portofoliul VW, hasta la vista Seat. Sa-i ridice lu' nenea Sergio statuie pt incapatanare. Cat despre soarta Alfa, n-o va avea nici pe departe pe cea a Saab-ului. Vor dezvolta modele comune cu Chrysler si pb vor intra si pe piata SUA. Le trebuie sedan-uri, coupe-uri, cabrio si SUV-uri, iar Chrysler are ce sa le dea. Schimba niste caroserii, interiorul, modifica nitel suspensiile si aia e, ca doar si VW face la fel si nu mai e asa de hulit.
    9 2
  • AndreiRN
    Hahahahaha
    @ras - "adevarati tadatori de tara, ... e o stare dezgustatoare aici..."
    Si tu scri asta din Italia nu din romania.
    Ipocrizia nu are limite.
    0 5
  • Si certo
    Broscoiu asta ce sa zica,daca i se duc macaroanele vinde la pachet.Cum sa compare el cu Audi=>vinde cat tot grupul fiat la un loc si e Premium,are alt calibru VORSPRUND DURCH TECHNIK
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru