Şeful Ferrari: "Şasiul lui McLaren MP4-12C nu este profitabil"

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 17.10.2011
Preşedintele Ferrari a declarat că folosirea unui şasiu din fibră de carbon, ca în cazul lui McLaren MP4-12C, nu este avantajos pentru un constructor de talia italienilor.

Într-un interviu cu redactorii revistei britanice Car, Amedeo Felisa, preşedintele Ferrari a vorbit despre concurenţa pe care un model ca McLaren MP4-12C i-o poate face actualului 458 Italia, dar şi despre planurile de viitor ale companiei. Boss-ul din Maranello s-a arătat încântat de faptul că în ultimele teste comparative ale publicaţiei britanice, 458 Italia s-a dovedit superior rivalului său MP4-12C.

Felisa s-a arătat chiar surprins de faptul că maşina sa a ieşit învingătoare într-un test al britanicilor, recunoscuţi pentru faptul că favorizează propriile modele. Felisa a subliniat, cu uşoară ironie: "numai voi britanicii sunteţi capabili să apreciaţi un anumit nivel de performanţă pentru Aston Martin".

"Şasiul lui McLaren MP4-12C nu este profitabil"

Şeful Scuderiei a declarat că decizia celor de la McLaren de a utiliza un şasiu din fibră de carbon se poate dovedi costisitoare pentru un constructor care produce într-un volum mare, cum este Ferrari. Materialul creşte costurile şi scade rata de producţie.

Felisa susţine însă că Ferrari ar putea folosi în viitor un şasiu din aluminiu, la fel de uşor şi de agil precum cel din fibră de carbon.

Acesta ar urmat să fie folosit doar pe modelele exotice sau vârf de gamă, cum este înlocuitorul lui Ferrari Enzo.

"Şi motoarele V12 pot emite 200g/km"

Pentru a reduce emisiile, Ferrari se bazează mai mult pe tehnologia hibridă. Cu experienţa proiectului 599 HY-KERS şi a anilor în care a experimentat sistemul KERS în Formula 1, Ferrari va propune această tehnologie în următorii ani. Ea le va permite italienilor să dezvolte în continuare motoare V12.

Felisa susţine că şi unităţile cu 12 cilindri se pot lăuda cu emisii de numai 200 de g/km. "California emite în prezent 299 de g/km. Dacă foloseşti un sistem hibrid poţi obţine o valoare cu mult mai mică decât cea a V8-ului".

"Nu vrem să avem un design unitar"

Preşedintele Căluţului Cabrat a vorbit şi despre designul viitoarelor modele. Chiar dacă unii constructori preferă să adopte un design unitar, care să caracterizeze întreaga gamă de produse, Ferrari promite că nu vom asista la un transfer de identitate.

"Ne permitem să folosim o serie de influenţe ale unor modele iconice, însă nu vrem să avem un design unitar pentru modelele noastre. Vrem ca ele să aibă propria identitate şi propriul design."

Comentarii (2)

  • ?
    no comment ..............ferrari si restul
    9 4
  • :)
    Si inca o data ne dovedeste nea Harris asta ca marii corporatisti nu se gandesc decat la profit si la rentabilitate.Cu cat mai mare cu atat mai bine.Nu e un lucru neaparat rau dar ar fi putut aminti si cateva calitati ale sasiului de fibra de carbon comparativ cu celelalte materiale folosite.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru