Şeful Ferrari: "Nu vom produce niciodată un model electric"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Deşi toţi marii constructori investesc sume colosale şi depun eforturi impresionante pentru a naşte vehicule electrice, alte nume mari din industrie se opun categoric acest trend. Cel mai recent exemplu este Ferrari, Scuderia italiană refuzând să creadă în modele sportive electrice, care nu pot egala performanţele supercarurilor convenţionale.
Însuşi Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, a expus această poziţie fermă în cadrul unei conferinţe de presă. "Nu veţi vedea niciodată un Ferrari electric pentru că eu nu cred în maşinile electrice, pentru că eu nu cred că reprezintă un pas important în reducerea poluării cu CO2. În schimb, noi ne concentrăm atenţia asupra unui Ferrari hibrid. Acesta ar trebui să fie viitorul. Tocmai de aceea sper că vom putea asista împreună la debutul său în următorii ani", a susţinut cu fermitate Montezemolo.
Şeful Căluţului Cabrat confirmă astfel, indirect, zvonurile care anunţau un model cu propulsie hibridă, destinat a reduce media emisiilor la nivelul întregii game.
via | egm
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Ferrari in Romania
-
Ferrari 488 GTB Preţ: n/a €
-
Ferrari 488 Spider Preţ: n/a €
-
Ferrari 812 Superfast Preţ: n/a €
-
Ferrari California T Preţ: n/a €
-
Ferrari GTC4 Lusso Preţ: n/a €
-
Ferrari GTC4 Lusso T Preţ: n/a €
-
Ferrari LaFerrari Preţ: n/a €
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Acum despre aceasta declaratie...acum acest niciodata nu prea mai are chiar intelesul pe care ar fi trebuit sa-l aiba, dupa Montezemolo cine stie cine vine si "baga" o prea frumoasa gama electrica.Iar cum din 2014 F1 va avea motoare de 1.6 ( si se mai mira unii la masinile de strada), peste vreo 10 ani poate vom vedea F1 electric, o "minunatie", uite unde statea poluarea, in curse, si nu oricare curse, ci la formula 1
motoarele pe benzina si in viitor vor avea nisa lor aparte.......
nu cred ca vom vedea in viitor limuzina electrica........
masini gen seria7 si S-Klasse....vor avea V8 si V12 probabil cu trecerea anilor motoarele vor avea capacitati cilindrice tot mai mici.....insa motoarele conventionale nu vor disparea......
initiativa 'domnului' Ferrari este una destul de buna......probabil ei vor de ramana diferiti(majoritatea constructorilor au sau vor avea in urmatorii 3-5 ani modele electrice)insa cu timpu cei de la Ferrari vor fi 'obligati' sa produca 'elecftrice' pt a da bine in fata ecologistilor.......
Sigurele surse de energie viabile sunt solara si eoliana.
Si chiar daca se rezolva problema energetica, gandeste-te ca petrolul e folosit in fiecare bucatica de plastic, cauciuc, peticide...etc. Tu iti imaginezi ce impact economic va avea lipsa acestuia?
hybridul este un mare praf in ochi. o complicare uriasa a tehnicii, special pt a aburi masele snoabe.
hai sa fim green. este noul rosu :))
1. Chiar dacă peste 30 de ani benzina va fi foarte rară şi scumpă, iar maşinile cu combustie internă vor fi taxate excesiv, exclusivitatea Ferrari va fi căutată poate tocmai din acest motiv.
2. În caul în care benzina nu va mai fi utilizată drept combustibil principal (din cauza petrolului excesiv de scump/disponibilitate limitată/noi legi în industrie), Ferrari are alternativa combustibililor alternativi de ex etanolul care poate fi obţinut bio şi care este un combustibil foarte bun.
E drept că în ambele cazuri, disponibilitatea redusă a combustibililor face ca autonomia automobilelor să fie foarte redusă (lipsă pompe), dar oricum cine îşi ia/îşi va lua Ferrari în condiţiile date, nu se va duce în concediu cu ea şi nici nu o freacă zi de zi, ci o scoate pentru plimbări de plăcere (aşa cum fac în prezent o grămadă de posesori - a se vedea numai kilometrajul maşinilor Ferrari ale sultanului din Brunei).
Deci, cine va avea bani de Ferrari poate să-şi comande şi combustibilul aferent (chiar dacă nu vor mai exista pompe), iar în cazul deplasărilor pe distanţe foarte lungi va apela cu încredere la platformă.
Dupa cum am mai spus, electricitatea ii viitorul, dintr-un motiv foarte simplu, se poate produce din te miri ce. Pentru camioane exista o sursa destul de buna. Si nu, nu-i uraniu (chiar daca exista reactoarea suficient de mici chiar si pentru un autoturism simplu - NASA urmeaza sa lanseze in spatiu undeva in noiembrie, un ROVER cu un reactor de dimensiunea unei genti de voiaj).
O alta solutie ii laserul (exista o tehnica, chiar functionala prin care se duc la punctun de funzionare a unor atomi...eliberand energie...Adevarat, sistemul ii cat o cladire si produce putina energie pentru dimensiunile lui...dar sa nu uitam ca si primul HDD avea 5 Mb si cantarea vo 500 kg).
Prin urmare, electricitatea ii viitorul.
OnTopic
Ferrary nu produce autoturisme de larg consum, sa mergi cu ele la servici, sa iti duci familia in concediu etc. Ferrari produce un tip de vehicul numit vehicul de colectie exclusivist. Prin urmare, faptul ca o sa produca o masina cu un motor cu ardere interna...il face si mai exclusivist.
P.S. In 10-15 ani o sa avem cam 10-20% din piata electrica. In 30 ani...o sa fie cam 70% din piata. In 50 ani o sa fie o piata in proportie de 99% electrica.
Electricitatea este un rahat, din simplul motiv ca ea se produce TOT prin arderea combustibililor fosili.
Adevaratul viitor este Hidrogenul, cel mai raspandit element din Univers :) Cand costurile de productie si o solutie de depozitare va fi gasita, masinile electrice vor fi si mai inutile ca acum.
Si ce-i daca hidrogenul ii cel mai raspandit element din univers...imi arati si mie unde-i in stare libera? Ca nu exista in univers in stare libera hidrogen (poate doar in unele stele). Hidrogenul...cam tot folosind electricitatea se produce (arcuri electrice etc)
Viitorul ii electricitatea (apropos...la ce crezi ca-i folosit hidrogenul? Nep...gresit...pentru producerea de curent electric...). Electricitatea o poti produce din ce vrei tu (de la vant pana la fusiunea nucleara...).
Hai o lista scurta de cai:
Industrial:
- Ardere de combustibili fosili
- Hidrocentrale
- Centrale nucleare
- Eoliene
- Termala (sunt centrale electrice ce se folosesc de apa termala din pamant)
Viitor industrial:
- Eolian
- Fusiune
- Fotovoltaic
- Diverse metode de descompunere a atomiilor (Sa vedem ce rezultate mai are si CERN-ul)
Home made:
- Eolian
- Fotovoltaic
Si asta-i o lista scurta.
Hmmm...o sa-ti iei masina cu cel mai mare motor de pe piata (probabil nu electric)...dupa care iti cumperi o platforma sa o plimbi (ca deh...benzina-i scumpa...si pe viitor o sa se rareasca). Nu din alt motiv, dar faptul ca ramanem fara petrol in 50 ani...inseamna ca in 30 ani ramanem fara benzina/motorina (petrolul nu doar ca si combustibil se foloseste...ii folosit de la sosele pana la circuite integrate).