Franciscus van Meel, fostul director al departamentului Audi Quattro, a fost desemnat să conducă divizia de cercetare şi dezvoltare a constructorului german din Beijing, China. Deşi ar putea părea o promovare ca oricare alta, povestea din spatele acestei mutări este alta.
Oficialii Audi au decis să îl retragă din funcţie pe van Meel pentru că erau complet nemulţumiţi de evoluţia proiectului R8. După cum bine ştiţi, divizia Audi Quattro are misiunea de a da naştere versiunilor sportive şi de performanţă din cadrul grupului. R8 era pe masa de lucru a germanilor de ceva vreme, însă progresele erau nemulţumitoare.
Van Meel, în vârstă de 46 de ani, va fi înlocuit de mult mai experimentatul Heinz Peter Hollerweger, un inginer de 60 de ani, responsabil pentru departamentul de dezvoltare al vehiculelor din Ingolstadt.
Deşi Audi susţine că mutarea lui van Meel face parte dintr-o rotaţie planificată, oameni din interiorul Grupului VAG susţin că au existat anumite divergenţe între fostul director şi Ulrich Hackenberg, şeful întregului departament de cercetare şi dezvoltare Audi. Hackenberg este cel nesatisfăcut de evoluţia dezvoltării celei de a doua generaţii R8.Modelul fusese programat să se lanseze în prima jumătate a lui 2014, adică în această primăvară, însă el a fost amânat pentru începutul lui 2015. Motivul invocat de germani ar fi legat de o serie de modificări mecanice întârziate. De asemenea, schimbările din cadrul diviziei Quattro ar putea fi generate şi de insuccesul proiectului R8 e-tron, abandonat şi apoi reînviat peronal de Hackenberg.
Audi R8 e-tron va fi readus pe scena auto în versiune de serie
Chiar dacă cei de la Audi sunt destul de rezervaţi în declaraţii, surse citate de Autocar afirmă că mutarea va fi oficializată la începutul lui martie, înaintea deschiderii Salonului Auto de la Geneva.
Cum s-a născut Audi Quattro
Audi Quattro este un subsidiar Audi, înfiinţat în octombrie 1983, pentru a se putea specializa în componente şi automobile de performanţă. Numele companiei vine, după cum probabil aţi intuit, de la celebrul model Audi quattro, cu tracţiune integrală, care a scris o pagină importantă în istoria Campionatului Mondial de Raliu.
Sediul său este localizat în orăşelul Neckarsulm, lângă Stuttgart.
Tot aici iau naştere şi exemplarele de performanţă, recunoscute după litera RS. De producţia lor se ocupă o fostă fabrică a constructorului NSU MotorenWerke, achiziţionată de Audi. Doar micul TT-RS face excpeţie şi este produs la fabrica maghiară de la Gyor, după cum vă povesteam şi în materialul dedicat roadsterului german.Maşini de poveste: Audi TT sau cum a apărut plăcerea de a conduce
Comentarii (0)