Conform declaraţiilor oficialului italian, motorul utilizat sub capota lui Alfa 4C, o unitate de 1.75 litri şi 240 CP, nu este derivat din cel al lui Giulietta, deşi unele voci din zona auto anunţau acest lucru iniţial. Vorbim de un motor complet nou, produs din aluminiu, care este cu 24 de kilograme mai uşor şi care dă startul unei noi familii de propulsoare de performanţă semnate Alfa Romeo.
Mauro Pierallini nu a evitat să-şi atace fără perdea principalii concurenţi de pe piaţă în interviul acordat Automotive News: "Nu pot să neg că Alfa 4C şi Lotus Elise nu au lucruri în comun din punct de vedere conceptual, dar 4C este mai bun decât Elise în foarte multe aspecte: de la confort la ţinuta de drum şi performanţe", spune italianul.
Dacă Elise era o ţintă uşoară pentru 4C, italienii nu ezită însă să lovească în vârful modelelor sport din segment, Porsche Cayman: "4C e foarte rapid. Am condus Porsche Cayman pentru a ne face o idee comparativă. Cayman e o maşină foarte frumoasă, care sună fantastic, dar dacă o conduci mai încet ai impresia că stai într-un Volkswagen Golf. 4C e complet diferit, simţi că te afli într-o maşină de curse. (...) Pe liniile drepte ale circuitului de la Balocco (n.r. circuitul privat al Grupului Fiat), 4C atinge viteze de 260 km/h, dar pe pista de manevrabilitate vorbim de performanţe care pot fi asimilate unui Ferrari", susţine oficialul mărcii italiene.
Insa masina ca design arata bine, kg are foarte putine, pretul este unul bun, performantele bune. Daca va avea o gama mai variata de motorizari (2-3) si va putea fi personalizata le va aduce succesul.
In afara de 8C Competizione care este cu adevarat o masina sport si e un mic Ferrari atat la interior cat si la exterior (motorul daca nu ma insel este de Maserati (deci de Ferrari) acela pot spune ca este peste Porsche fie el si 911. Sa se laude cu 8C daca vor sa atace Porsche. Cu restu nu au cum decat la pret....ca masini sunt sub cu mult !!
Ca sa fie pe masura subiectului GOLF valoreaza cand intreaga industrie auto italiana.