Șeful de design Volkswagen: "Este mai greu să faci o mașină mică decât un hypercar"

de Tiberiu Safta
Luni, 20.03.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Andreas Mindt, șeful de design Volkswagen, spune că este mult mai greu pentru un designer să creeze o mașină mică decât un hypercar. Principalele provocări sunt reprezentate de respectarea normelor de siguranță și menținerea unor costuri reduse.

Mai devreme în acest an, germanii de la Volkswagen l-au adus pe Andreas Mindt în poziția de șef de design al mărcii. Până acum, Mindt a fost șeful de design al britanicilor de la Bentley, unde a fost responsabil pentru crearea modelului exclusivist Mulliner Batur.

De altfel, designer-ul german este un membru binecunoscut al Grupului Volkswagen, fiind angajat acolo încă din 1996. El este cel care a desenat prima generație a lui Tiguan, precum și Golf din precedenta generație. Alături de acestea, el a contribuit și la alte modele de serie și concepte, precum Audi A1, Q3, Q8, e-tron GT și conceptul Bentley Hunaudieres din 1999.

Recent, Volkswagen a prezentat noul concept ID.2all, o mașină desenată din creionul lui Mindt. Noul concept anunță un viitor model electric accesibil de dimensiunile lui Polo și care să coste circa 25.000 de euro. Conceptul aduce în prim plan un limbaj de design nou cu mai mult caracter față de actualele modele electrice ale mărcii.

Într-un interviu acordat publicației Top Gear, Mindt a explicat că este mult mai greu pentru un designer să deseneze o mașină mică decât un hypercar.

Germanul ne spune că, pentru el, Bentley Batur a fost un model foarte ușor de desenat, datorită caroseriei sale late și lungi.

Bineînțeles, asemenea mașini nu prezintă aceleași provocări pe care le arată mașinile mici și accesibile. Design-ul automobilelor produse în masă trebuie să respecte norme de siguranță foarte stricte, precum și o împachetare inteligentă a sistemului de propulsie și, evident, menținerea unor costuri reduse.

„E ca și cum ai executa un penalty la fotbal fără un portar”, ne explică Mindt despre ușurința cu care poate fi desenată o mașină de performanță. „Este foarte ușor. Foarte mulți cred că designerii de hypercar-uri sunt genii, dar este un lucru atât de ușor de făcut. Ca să faci o mașină mică precum ID.2all trebuie să muncești din greu, iar oamenii nu înțeleg asta. Este mai greu de desenat o astfel de mașină.”

Mindt mai precizează că „atunci când te uiți la unele mașini precum Fiat Panda, aceia sunt designeri geniali în ochii mei, nu cei care fac hypercar-uri.

Nu vreau să supăr pe nimeni, dar cunosc ambele aspecte ale acestui lucru.”

Versiunea de serie a conceptului Volkswagen ID2.all este programată să apară în 2025. Modelul electric accesibil promite o autonomie de 450 de kilometri.

via Top Gear

Comentarii (2)

  • Mircea Badea
    what? ce hipermasini a avut vw?
    1 4
  • Andrei
    NU e greu trebue doar sa vreii deocamdata nu pre-a se doreste producerea de ev eftin si bun dar nui graba dormiti in continuare pana in 2025 sau pana cand vre-ti
    Nu e problema ca voi incercati sa vinde-ti ce vreti ear noi cumparam ce ne trebue
    Succesuri VW !
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru