Primul Ford Focus electric a fost destinat exclusiv pentru piața americană, acolo unde un Focus cu motor convențional avea specificații diferite față de omologarea europeană. Ford Focus Electric a fost o primă încercare a constructorului american de automobile de a intra pe piața mașinilor electrice. Cu toate că vânzările au fost mult sub așteptări, Ford a luat în calcul reluarea producției lui Focus Electric.
Într-un interviu acordat publicației Autocar, Murat Gueler, șeful departamentului de design pentru subsidiara europeană a Ford, a declarat că este posibil ca Focus Electric să fie relansat. Acesta nu a oferit detalii concrete despre mașină, dar recunoaște că echipa sa experimentează cu idei noi pentru mașinile electrice din viitor.
Printre altele, Gueler a declarat: “Toată lumea lansează mașini electrice, iar noi vom introduce câteva în viitor. Cu siguranță că luăm în calcul toate aspectele: proporții, arhitecturi... suntem foarte ocupați să creăm mașini de generație nouă. Se lucrează intens în acest moment.”
La momentul lansării, Ford Focus Electric era bazat pe varianta cu motor convențional. Astfel, EV-ul american nu dispunea de o arhitectură proprie, ceea ce a făcut ca motorul electric și bateria să fie înghesuite într-o mașină care nu era concepută pentru a avea un tren de rulare electric.
Producția acestui model a încetat, însă, din cauza vânzărilor slabe, fiind vândute doar 9000 de exemplare.
Ca specificații, vechiul Focus Electric dispunea de o baterie litiu-ion cu o capacitate de 23 kWh și de un motor electric de 145 de cai putere (sau 107 kilowați). Accelerația de la 0 la 100 km/h era realizată în 11.4 secunde. Ulterior, în 2017, mașina a primit o baterie cu o capacitate mărită, de 33.5 kWh. Bateria nouă a oferit o autonomie de 225 de kilometri cu o singură încărcare.
Luând în calcul aceste date, există șanse destul de mari să asistăm la un nou Focus Electric în viitorul apropiat, caabil să se bată cu Volkswagen ID.3, Cupra Born, Tesla Model 3 și proaspăt lansatul Renault Megane Electric.
via Motor1.com
Ford lansează electricul din 2011.
Mă întreb cât de happy sunt clienții cu troacele astea de 150 km autonomie.
Deci avea dreptate Einstein, dar probabil ca se referea la cei ca tine.
Cea mai detestabilă anomalie care ni se întâmplă de la loviluție încoace se referă la...leznațiunea la care se pretează (cu seninătate consternantă) unii "compatrioți", influențați de aparatcik-ul Propagandei infernale operate de socialismul internaționalist corporatocratic (SIC), cel care se zbate neîncetat să ne familiarizeze cu cel mai amăgitor (a se citi: putred) concept social și filosofic scornit vreodată, recte "Societatea Deschisă" (sau "democrația liberală"). Fiindcă globalistul SIC urăște de moarte noțiunea de națiune. Indiferent pe cine reprezintă aceasta: români, germani etc.
Ca să revenim la subiect: eticheta "gunoi" (cu variantele "cazan", "tigaie", "afumătoare") i se poate atașa (dar nu fără nicio rezervă) unei mașini realmente vechi (din secolul trecut). Repet însă: n-o poți face orbește. Dacă mașina în cauză funcționează, dacă răspunde la comenzi și dacă nu te asfixiază efectiv (scoțând fum gros), atunci o (mai) poți folosi, iar în caz că a fost adaptată și unei norme de poluare cu atât mai bine. Dar să supui înfierării EMOL-proletare produse noi și relativ noi, tributare normelor Euro 5/6, înseamnă...mârșăvie, fără doar și poate! Nu, tati, eu, de pildă, nu conduc un "gunoi" și nu poluez neam! Oricum, n-aș fi îndeplinit aceste condiții nici măcar cu un Opel din perioada KAD, darămite cu unul din 2014.
Concluzie implacabilă: Mafioso Sereikkk, îți consumi prea mulți nervi. Lasă-te odată de bancuri, bre! Nu prostești pe nimeni dintre "dujmani"...Garantat!