Şeful de design Fiat atacă voalat VW: "Noi nu vom face maşini-Matrioşka!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Directorul de design al Grupului Fiat, Roberto Giolito, vorbeşte într-un interviu acordat New York Times despre politica de creaţie care conduce destinele modelelor mărcilor din grupul italian şi loveşte subtil în rivalii germani, care încearcă să impună - spune Giolito - un design tern, prin care un model îl copiază pe altul.
"Nu vom fi old-school. Nu vom face maşini care să arate ca Matrioşka, păpuşa rusească: acelaşi design, mărimi diferite", spune şeful de Design Fiat, referindu-se evident la rivalii germani de la Volkswagen.
Giolito este omul care a stat în spatele conceptului Trepiuno, cel care a prezentat formele noii generaţii Fiat 500. Trepiuno a fost perzentat la Salonul Auto de la Geneva din 2004, iar în 2007, anul lansării lui Fiat 500, Roberto Giolito a devenit şeful de design al celor de la Fiat.
"Noul design al modelelor Fiat va crea o familie armonioasă, o transformare într-un brand coerent şi care poate fi recunoscut imediat. Vrem ca, atunci când intri într-un Fiat, să fii surprins.
Va fi foarte italian. Eliminăm toate ideile convenţionale ale interioarelor, cum sunt bordurile masive, dintr-o bucată. Va fi vorba de un peisaj cu materiale şi cu forme", încheie Giolito.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Asadar, depasiti-i pe nemtotei in materie de vanzari de masini si apoi mai discutam. Pana atunci - vise placute!
Mai incet cu pianul pe scari ca se face praf...
"Excelentele motoare Multijet/TBi" sunt inferioare TDI-urilor si TSI-urilor iar diferentialul blocabil Q2 nu e vreo minune a tehnologiei.
Apropo de tehnologie, as vrea sa vad ce se mai inscrie in "multe, multe altele" de mai sus.
In plus, as vrea sa mai vad cum se transforma aceste tehnologii in masini. Indiferent cum or arata ele, frumoase sau urate...
La fel si cu Q2, pai la ce navete spatiale conduci tu zilnic, e absolut normal sa strambi din nas la asemenea obiecte primitive.
Ma cum ne place sa povestim lemne... incredibil.
tdi nu am condus decat de 3.0 iar de la fiat doar un 1.3 (deci nu le pot compara ) dar de unde banui tu ztele ca tdi ar fi inferior multijetului??? ca dupa superioritatea pe care o afisezi cam asta vrei sa sugerezi...
Eu nu banui nimic, nu-mi baga vorbe in gura. Tot ce vroiam sa zic e sa o lasam mai moale cu catalogarile si topurile astea.
Ambele companii fac niste minuni tehnologice si niste lucruri extraordinare pentru lumea auto.
Evident, extraordinare pentru tot restul lumii, ca pentru romani nu-s buni, parca v-ati nascut toti in Ferrari.
Giolito are dreptate (chit ca poate nu se refera la VW). Nimeni nu mai are c*aie sa faca masini frumoase sau, daca nu frumoase, macar radicale intr-un fel sau altul, toti se tin cuminti si speriati de aceeasi linie de design, de dragul "traditiei" (praf in ochi pentru naivi). Defapt tot ce vor toti de la noi sunt banii. Un pic mai multi si un pic mai des, si e minunat, toata lumea e fericita, fanboyi sunt in extaz.
Nu va mai c*cati pe voi, stiti foarte bine ca are dreptate omul, daca se refera la vw/audi. Toate arata la fel, doar dimensiunile difera. Nu a criticat cu nimic calitatile si caracteristicile tehnice ale acestor marci.
Comentariul radical si impetuos al unui ruman de pe plaiuri mioritice, care crede ca le stie pe toate. Dar asta e, rumanul e si-al dracu la o adica...
@referitor la designul masinilor din lumea asta
1. Domnule, cu banii mei cumpar ce vreau, cand vreau si de la cine vreau. Nu am nevoie de "profesori indrumatori". Apropo, cand v-ati luat neveste, tot asa de rationali si de dati dracu ati fost? Ati luat in calcul 1001 motive?..........va spun eu ca nu, garantat. V-a placut si cu asta basta, indiferent cine era ea. Si cu asta basta.
2.Cand vreau sa cumpar un produs, ma gandesc la trei chestii in primul rand: brand, pret, calitate.
VW este un brand onorabil, care le pune sula-n coaste chiar si unor producatori de top.
VW sunt cam scumpiori, dar si calitatea e pe masura.
VW au calitate.
Cat priveste designul modelelor, pai nemtii vand bine chiar si masini Matrioska cum le considera unii, deci fac miliarde. Iar fomistii de la Fiat vorbesc....si vorbesc...si iar vorbesc......si -i vaita pe nemti. Dar asta e, cu totii suntem niste "macaronari" latini, pusi pe harta, zazanie si mediocritate.
@ztele
Majoritatea multijeturilor de la Fiat sunt Euro 4.
In alta ordine de idei vroiam sa spun urmatorul lucru.Grupul Fiat sta destul de subtire la capitolul tehologie in comparatie cu VAG. In plus, din diverse cauze, Fiat, cu toata tehologia lui si cu tot design-ul lui (foarte discutabil dealtfel), sta foarte prost la capitolul vanzari motiv pentru care Lancia e ca si dusa iar Alfa e pe creanga asteptand ca Giulietta sa faca minuni (si le face dar pe invers, adica prezinta probleme de stabilitate din cauza suspensiei proaste, suspensie care a si necesitat 2 recall-uri dintre care unul "silent")...
@ GTR
Daca vrei sa fii cinstit, exclude-ma din grupul fanilor VAG care "nu accepta ca maisnile VW-Audi au si parti negative, pentru ei este masina suprema si incomparabila".
Ca sa nu avem discutii neprincipiale...
@ edi80
Sa stii sa vorbesti si sa scrii in limba romana macar ca un elev de clasa a 2-a nu-ti mai cer ca imi dau seama ca nu e cazul.
Ai putea totusi sa te exprimi un pic mai clar ca sa ne dam si noi seama cu cine te certi? Din ceea ce ai scris mai sus, nu-mi dau seama daca melteanu` romanesc isi cumpara Volkswagen, Fiat, Alfa sau BMW.
Hai, pune-ti si tu neuronu` la munca un pic si scrie dupa aia daca reuseste sa-ti produca ceva.
Pana atunci doar fiat stylo e un model mai rasarit ca design in rest daca pui un golf 5 fata in fata cu orice model fiat... ai fi absurd sa spui ca golful e urat fata de orice fiat.
@george ce ai cetatene ?, e criza asa mare la tine-n showroom ?!=)) sau te-ai uitat la Passat si viitorul Golf 6 / 7 - ala cu beculete si ti-ai dat drumul?!
Cat sa fii de incapabil incat sa NU REALIZEZI ca tot ceea ce spune aticolul asta, precum si comentariile mele se rezuma strict la designul VAG.
La capitolul vanzari, Fiat sta la vreo 2,2 milioane de unitati, cu toate marcile americane in crestere pronuntata, Lancia aia care e pe duca e defapt pe profit si in 2008, si in 2009, si in 2010.
Alfa Romeo e intr-un curs de refresh al gamei, oricum recall-ul Giuliettei (de bun simt dealtfel) e copilut comparativ cu cele 200.000 de Passaturi rechemate in service in februarie, sau cele 115.000 de Golfuri din februarie si martie, sau cele 790.000 de jetta, new beetle, golf gti(aceeasi perioada), etc. cu toata tehnologia lor superioara. De astea nu stiai, nu? :)
Sunt curios astea in ce fel nu se pun, conform gandirii tale.
Si, vorbind de tehnologia subtirica de la Fiat, sa-ti amintesc common rail, turbo + compresor, multi-air, q2, q4 etc. Subtirel, cocosule:)
esti un roman r(b)asinos care vrea sa fie si el in frunte ca paduchele!! sarbatori fericite cu golful tau 3 cu tot!!!