Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"

de Alexandru Monenciu
Sambata, 08.03.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful de design al mărcii din Wolfsburg a confirmat întoarcerea butoanelor fizice pe viitoarele modele. Butoanele vor reveni începând cu noul model electric ID.2all.

Oricâte ecrane și suprafețe tactile ai avea într-o mașină, nimic nu se compară cu butoanele fizice pentru controlarea unor funcții importante. Tesla a dat startul acestui trend, odată cu lansarea primului Model S, iar, mai apoi, toți producătorii de automobile s-au aliniat.

Butoanele fizice au început să dispară, dar acum se pregătesc să revină. Desigur, la cererea clienților, care s-au convins de inutilitatea display-urilor și a numeroaselor suprafețe tactile.

Recent, Mercedes-Benz a recunoscut că ecranele uriașe nu reflectă, neaparat, luxul. De cealaltă parte, conaționalii de la Volkswagen au readus butoanele fizice pe volanul noului Golf. De fapt, nu a fost doar o întâmplare, după cum susține șeful de design al mărcii din Wolfsburg.

Potrivit lui Andreas Mindt, Volkswagen readuce butoanele fizice pe viitoarele modele, începând cu electricul ID.2all. Totodată, Mindt recunoaște că renunțarea la aceste butoane a fost o greșeală din care, însă, germanii au învățat.

"De la ID.2all încolo, vom avea butoane fizice pentru cele mai importante cinci funcții - volumul, încălzirea pe fiecare parte a mașinii, ventilatoarele și luminile de avarie - sub ecran," a declarat el.

"Acestea vor fi în fiecare mașină pe care o vom produce de acum înainte.

Nu vom mai face niciodată această greșeală. Pe volan, vom avea butoane fizice. Nu vom mai ghici. Există feedback, este real, iar oamenilor le place acest lucru. Sincer, este o mașină. Nu este un telefon," a concluzionat șeful de design de la Volkswagen.

Începând cu 2026 și Euro NCAP va integra prezența butoanelor fizice în cerințele pentru testele de impact. Dacă o mașină nu are butoane fizice pentru comenzile importante, cum ar fi claxon, lumini de avarie și așa mai departe, nu va mai primi punctajul maxim de 5 stele.

via InsideEVs

Comentarii (12)

  • Bine ca le-a revenit mintea la cap.
    Pasul următor e sa renunțe la bordurile colorate în galben și portocaliu.
    10 0
  • În sfârșit, o veste bună! Prea o luaseră pe arătură cu ecrane și butoane virtuale. Butonul clasic e sfânt, nu îți distrage atenția ca cel de pe ecran, și nici nu trebuie să-l cauți prin meniu, îl găseșți din prima și fără să-ti iei privirea de la drum. Sper să renunțe și la ditamai ecranul întins pe tot bordul de zici că ești în studio tv.
    13 0
  • Stai așa, nu era cu tehnologie cu TV led VS alb/negru, cu mobilul VS telefonul cu disc? Da-o încolo Matei că tot un gadget erai, oare te “caută” Alzheimer? Am investigat un Nautilus și oricât mi-ar plăcea în general, nu pot să trec peste hidoșenia de ecran panoramic… păcat, pare o mașină excelentă. Porsche au “mușcat-o” și ei intenționat și fără nici un motiv. Asta este, când lași pe toți ciumpalacii să ia decizi. La atlas cross sport aceeași problemă, în afară de volan, zero butoane fizice, dar încă rămâne în cursă pentru că oferă mult la un preț excelent.
    4 2
  • pardon “decizii”.
    1 0
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    2 4
  • Elektrikkk
    Foarte târziu de la semnalele clienţilor până când producătorul a răspuns.

    Bine că revin la normalitate.
    3 2
  • Odata pierduta increderea construita in zeci de ani, (Golf, Passat au fost benchmarkul in clasele lor) greu o mai recastigi. Lumea lua VW pentru relativa lor simplitate, uzabilitate, reparabilitate si eficienta. Cand treci aspectele astea "core" pe planul secund si incepi sa te ocupi excesiv de brizbrizuri (ecrane, luminite, butonase tactile pe volan) dai dovada de neseriozitate. In ultima vreme e un puternic mesaj ca s-a mers prea departe cu niste aspecte total secundare pentru o masina si au fost neglijate cele mai importante. O masina trebuie sa fie o masina pentru ca o folosesti ca o masina nu ca un cinematograf, ca un telefon sau ca un club de karaoke. Acum VW si altii vor avea de munca sa demonstreze lumii ca au redevenit seriosi si vor sa faca masini cu care lumea sa-si vada in continuare de viata nu niste alte gadgeturi in care sa-ti prinzi urechile si sa-ti incurci viata.
    8 1
  • Sunt convins ca cei de la EURO NCAP sunt motivul pt care cei de la VW și alții ca ei se sucesc acum cu privire la butoanele clasice vs digitale/ touch. Nu are nici-o legatura cu feedback-ul venit de la clienți. Acesta exista de prea mult timp . În mers e adevărată aventura sa schimbi setările ( chiar si cele basic) la AC la un Golf 8. Este atât de evident . La fel cum era evident ca în 50% din cazuri când încerci sa atingi butonul touch de avarii îl atingi și pe cel de asistență parcare aflat la 1 mm distanta și tot asa...Sper ca cei de la EURO NCAP sa ia la puricat serios și pleiada de asistenți de siguranță care sunt puși în primul rand ca sa fie bifați, cât de bine și intuitiv funcționează e cu totul alta discuție. Golful meu de la companie a fost un pom de crăciun pe zăpezile de saptamanile trecute și chiar din ala cu instalație de muzica , bipaia și clipocea aproape non stop. Eu m-am obișnuit, dar pt un neavizat e chiar periculos. Chiar am împrumutat masina unui coleg pt câteva ore și a spus ca a fost cea mai groaznica experienta de condus din viata lui și chiar a condus ceva mașini. Mie mi-a părut exagerat , dar e foarte posibil ca aceasta digitalizare exagerata sa fie greu de digerat pt mulți. Idea este ca totul este forțat, fără a fi studiat și perfecționat îndeajuns.
    9 0
  • Calingura
    @pipo - exact asta este si parerea mea. Nu le-a pasat deloc de opinia clientilor. Ca dovada ca inca apar modele fara butoane.
    Ce este penibil e ca acum fac pe sfintii.
    4 1
  • Total de acord cu tine pipo. Am impresia ca la un moment dat, lucru acesta va fi reglementat (nr de butoane fizice obligatorii pentru funcțiile de baza)
    Eu am alta funcție care mă enervează teribil si o gasesc periculoasa pe drumurile noastre, marcate ca pi... boului: line keeping assist
    4 0
  • oricine
    Nu vă bucurați prea mult că au să fie butoanele de altădată. Principalii proiectanți de mașini, adică contabilii, au să le limiteze drastic pe bază de preț de cost. Oricum bine că și-au dat seama. Prost să fii dar să-ți revii.
    1 0
  • Pai dacă o să fie reglementat o să sară ca arși "suveraniștii" că le impune UE butoane pentru siguranța lor :))

    In trecut am avut un Citroen C5 3.0 HDI. Avea o sumedenie de butoane cu texturi diferite și rotițe pe volan cu care puteai opera toate sistemele mașinii, fără sa îți iei privirea de la drum. Centrul volanului nu se rotea și astfel fiecare buton sau rotiță era mereu în același loc, le găseam cu degetul fără să mă uit.
    Ghici ce: toate review-urile punctau asta negativ. Prea multe butoane, dom'le.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru