Karim Habib, designerul responsabil de liniile noii game BMW, susţine că noua generaţie Seria 2 a fost desenată astfel încât să le ofere fanilor mărcii legătură peste timp cu cea de-a doua generaţie Seria 3, denumită codat E30. În sprijinul acestei afirmaţii, Habib aduce aspectul general mai "pătrăţos" al maşinii.
"Din ce în ce mai multă lume apreciază E30 (n.r. prima generaţie BMW Seria 3), acel reprezentant original al spiritului BMW. Din acest motiv ne-am concentrat pe modul în care putem să transformăm noua Seria 2 într-o maşină ceva mai pătrăţoasă. Am fi putut să desenăm un montant C (n.r. stâlpul lateral care susţine luneta şi geamul lateral posterior) mult mai fluid, asemănător celui de pe Seria 4, dar am vrut dinadins să-i imprimăm forme angulare evidente. Atunci când construieşti un cabriolet şi plafonul dispare, ceea ce rămâne este acest caracter special al montantului C", spune Karim Habib într-un interviu acordat publicaţiei Automotive News.
Conform omului care conduce biroul de design al celor de la BMW, apariţia noilor tehnologii implementate pe maşini reprezintă un avantaj evident pentru oamenii care desenează maşini în această epocă.
"Este cel mai bun moment pentru a fi designer. Nu am fi creat niciodată gama de modele "i" (n.r. linia de modele eco de la BMW, care cuprinde la această oră modelele i3 şi i8) dacă lumea nu s-ar fi schimbat. Cât de tare e asta pentru un designer? Folosim din ce în ce mai multă fibră de carbon şi amestecăm aluminiul, oţelul şi fibra de carbon amintindu-ne tot timpul despre aerodinamică. E o provocare, dar şi o mare oportunitate", consideră Karim Habib, care acum trei ani declara într-un interviu Automarket că este un mare fan al maşinilor italiene din anii '60.
Daca BMW sar gandi sa renasca un model din istoria sa(ex. Mini,Fiat 500,Vw Beetle)modelul in cauza ar trebui sa fie fara indoiala E30...
o masina destul de fiabila,simpla,mecanica...usor de intretinut si reparat(cu minime conustinte de mecanica oricine poate repara o usoara problemna cu un ciocan si o surubelnita:))))
preturile vor incepe sa creasca....in urmatorii 10 ani modelul va deveni un clasic si asta pe buna dreptate.......pun pariu ca seria 2 nu va avea aceeasi reputatie peste 20-30 de ani.....copia nu e niciodata la fel de buna ca originalul:P
Prima generatie a seriei 3 a fost E21, urmasul seriei 02.
E foarte bine ca E30 are un urmas, nu inteleg insa de ce acest urmas nu poate fi actualul seria 3 ? Cu alte cuvinte, de ce seria 3, se apropie atat de mult de seria 5 ? Actual seria 3 ar trebui sa fie de dimensiunile seriei 1 si 2 si sa existe atat in varianta coupe, sedan cat si touring si cabrio, adica exact cum era vechiul seria 3 E30.
In fine... nu prea conteaza pana la urma, ceea ce conteaza e ca noul Seria 2 este absolut fantastic si ma bucur ca exista.
si eu sunt de parere ca actualul seria 3 a crescut prea mult in dimensiuni si implicit in greutate....insa adevarau e ca masinile moderne sunt echipate cu multe echipamente care trebuiesc puse undeva in masina...airbag-urile necesita spatiu de unflare ceea ce ma face sa cred ca masinile ofera un spatiu cat mai incapator si la picioare si la umeri(implicit creste si latimea masinii).......scaune cat mai late confortabile cu tot felu de 'sisteme electronice' le fac sa fie cat mai mari cat mai groase ceea ce fura din spatiul destinat picioarelor pasagerilor din spate........si de aici lungimea masinii creste.....
sistemele electrocice si confortabile ale masini au alt 'dezavantaj' crescand greutatea masini.......cresterea masini in dimensiuni si greutate....obliga producatorii sa echipeze masinile cu jante cat mai mari,late,robuste inplicit mai grele......
am citit un studiu cum ca in ultimi 30 de ani inaltimea medie a populatiei mondiale a crescut cu 2 centimetri poate si acest factor are dea face cu dimensiunile masinilor din ziua de azi........
Trebuie avut in vedere ca posesorii de masini de acum 70 de ani nu aveau la dispozitie autostrasi si drumuri expres, traiau in orasele inghesuite etc. Acum avem drumuri mai mari, avem cartiere noi, largi (nu in romania, sa nu ma intelegeti cum ca as vorbi de o piata care, anual, nu suporta 2 saptamani din productia BMW ... daca s-ar vinde aici doar bmw). Oamenii vor masini ceva mai mari si producatorii le dau ceea ce cer.Este la fel ca stirile de la ora 5.. lumea se uita, se oripileaza, dar face si maine rating..
Glumesc, desigur si cam inteleg si tendinta asta a lor, dar totusi... seria 3 trebuia sa ramana o masina mica, usoara si agila, nu un seria 5 pentru saraci.
Nu seamana nici pe departe cu E30.
Este doar un urmas al lui Seria 1 Coupe, si ca sa nu existe diferente cum era Seria 1 Coupe hatchback si Seria 1 Coupe (pur), au realizat seria 2 coupe.
Ce spirit evoca nene ?
exact pt asemenea masini e apreciat BMW pt asemenea 'sedan'-uri compacte sport......
si nici mie nu imi pare ca seamana cu E30 din din spate nici din fata si chiar deloc din lateral care e chiar rotunjit pe langa un E30.....
insa are Nissan un concept recent care aduce destul de mult cu silueta unui E30.....