Dieter Zetsche, şeful Daimler AG, spune că viitorul Smart Forfour va fi un succes comercial şi va aduce primul profit din istoria mărcii. Explicaţia din spatele afirmaţiilor şefului concernului care deţine mărcile Mercedes-Benz şi Smart este legată de faptul că noul ForFour va fi construit pe o platformă Smart şi va avea toate caracteristicile noului Fortwo. Pe lângă asta, modelul respectiv va avea un preţ competitiv, ceea ce le va aduce un avantaj celor de la Smart, care au reuşit să vândă 133.000 de unităţi ale generaţiei precedente Forfour în doar doi ani de carieră, în contextul în care nu se mândreau cu un preţ competitiv şi nici cu un produs la fel de performant precum cele din oferta rivalilor.
Preţul mai competitiv al viitorului Smart Forfour este datorat mai multor factori, printre care se numără fabricarea în uzina Renault din Novo Mesto, Slovenia, împărţirea unor componente cu a treia generaţie a lui Renault Twingo şi cu a treia generaţie Smart Fortwo, alături de alte economii de scară importante. Primul Smart Forfour nu se bucura de aceste avantaje, fiind produs în uzina NedCar din Olanda, pe care o împărţea cu Mitsubishi Colt, la fel ca şi platforma tehnică. Între timp, Mitsubishi a renunţat la fabrica respectivă, singura uzină a producătorului japonez localizată pe Bătrânul Continent, iar NedCar produce acum noul Mini hatchback pentru a susţine fabrica-mamă din Oxford.TEST DRIVE SMART FORTWO CABRIOLET
Renault Twingo împarte 70% din componentele mecanice cu viitoarea gamă Smart
Reprezentanţii concernului Daimler nu dezvăluie informaţii financiare separate între mărcile Mercedes-Benz şi Smart, dar şeful conglomeratului german spune că Smart nu a fost niciodată un element care să întărească situaţia financiară a grupului. Odată cu noua generaţie a lui Forfour, directorul Daimler AG spune că Smart are un plan de afaceri fezabil şi că a renunţat la ţintele de vânzări nerealiste, refuzând să divulge aşteptările sale privind subcompacta lor. În orice caz, marca Smart nu va avea niciodată o marjă de profit ridicată în raport cu cealaltă marcă a concernului Daimler, dar rolul său va fi din ce în ce mai important la reducerea emisiilor medii de CO2 la nivel de grup pe măsură ce normele UE devin din ce în ce mai stricte.
Mercedes-Benz nu va construi un model mai mic decât A-Klasse
Via AutomotiveNews (înreg.)
o idee pt un extra job, sa se mai scoata si el cu banii de la o luna la alta