Devenit CEO Daimler și Mercedes-Benz în mai 2019, respectiv primul șef executiv non-german din istoria grupului german, suedezul Ola Källenius trebuie să înfrunte întrebările și criticile acționarilor cu ocazia Adunării Generale ce are loc miercuri, în contextul dificil în care pandemia a dat peste cap planurile companiei.
Källenius a fost acuzat de unul dintre acționari că, în ultimul an, a permis derularea unor investiții ineficiente și că, printre altele, grupul ar fi devenit vulnerabil în mandatul său.
“Ne uităm în urmă la un an pierdut,” a declarat reprezentantul companiei de consultanță financiară Deka Investment. “Mercedes EQC a fost lansat prea târziu, este prea scump și plictisitor,” a continuat acesta.
Potrivit datelor Bloomberg, compania germană Deka Investment GmbH deține 0.5% din acțiunile Daimler. Acționarul îl susține pe Källenius în măsurile de tăiere a costurilor, însă spune că acesta poartă vina pentru problemele actuale de la Daimler, deoarece s-a ocupat de programul de dezvoltare în mandatul fostului CEO Dieter Zetsche.
Șeful grupului german a spus recent că Daimler pregătește reduceri “drastice” de salarii și costuri din cauza crizei COVID-19.
“Realitatea este mult mai dură decât ne-am așteptat,” a explicat Ola Källenius.Via Bloomberg
BlackRock Inc.: 5.09%
Harris Associates L.P.: 4.93%
Li Shufu with Tenaciou3 Prospect Investment Limited: 9.69%
Morgan Stanley: 5.7%
People's Republic of China: 5%
MERCEDES A PIERDUT TIMPUL DE-AIUREA !
Trebuiau să aibă o ofertă puternică care să combată Tesla, atât în Europa cât mai ales în SUA !!!!
AU PIERDUT ENORM ÎN SUA şi încă viitorul este foarte negru acolo pentru Mercedes.
Vorbe multe, fapte puţine.
Sa investeasca la Tesla:))
La Mercedes investesc cei ce vor sa ii sustina la platit amenzi pentru Diesel.
Daca germanii nu bateau campii cu cele Diesel, aveau ceva avans, asa joaca si ei murdar si limiteaza productia Tesla din Germania, poate poate mai salveaza ceva.
Mincinosii si coruptii trebuie pedepsiti,nu incurajati!!!
Au facut aliante cu VW, BMW ca sa minta poporul cu televizorul.
Si BMW are aceleasi probleme cu investitorii:))
Si cand te gandesti ca la inceputul anului declarau ca dieselul mai are cel putin 20 de ani de stat pe piata :))
Si cand au auzit romanasii, au si dat navala sa mai ia niste dieseluri, ca daca zice BMW ca mai merge inca 20 de ani piata cu ele, stiu ei ce zic, ca doar e germani dom'le,ei stie cel mai bine cum sta treaba pe piata auto:))
si sa nu uitam ce se va intampla cu pretul la KW. sigur va creste pt masini electrice. chiar si daca incarci de acasa, isi pot da seama cand o faci si vor face niste smecherii sa te taxeze extra.
cine vrea electrica, sa isi ia acum. pe viitor vor fi multe statii, timpul de incarcare redus si tot felul de functii smechere bazate pe bateria masinii. dar ca pret? nici gand sa scada atat de mult.
Pare exagerat de mult la doar 6 miliarde cifră de afaceri, dar să nu uităm că Apple valorează (și dujmanii turbează) +2.000 miliarde $ la 60 miliarde cifră afaceri -- cam același raport mult supraunitar-fantezist deci.
...Dar stai, parcă transpiră un trend aici, ca și cum *cineva* ar vrea cu tot dinadinsul-împinsul să fim cu toții și electrificați, și monitoriz... pardon, dumb-telefonizați cât mai rapid.
Aș mai scrie 3-4 monitoare pe tema integrării noastre ca noduri într-o rețea cu șpiluri multiple, dar mă tem că s-o-nsera. :-P
Plus că totu-i aleatoriu și fără vreo urmă de organizare, cum bine zicea și @Green_Alex, nu?!
https://insideevs.com/news/406134/bmw-accused-editing-i3-site-false-advertising/
https://www.independent.co.uk/news/business/news/bmw-advert-ban-dangerous-driving-advertising-blur-song-2-a8342606.html
https://www.dw.com/en/german-authorities-order-bmw-to-recall-11000-cars-over-diesel-emissions/a-43199870
Cat despre inteligentii actionari, ce nu pricep ei, aidoma alora de la Belgistan, e ca nu are cum sa fie ieftina jucaria. Din cauza ... bateriilor... de ce altceva? :)
De banii aia mai bine dezvoltau un nou Diesel, si mai performant. Zic si eu, nu dau cu parul. :)
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
Nu ti se pare foarte ciudat ca prin Norvegia, Olanda, Suedia, Danemarca e mai putina poluate datorita procentului foarte scazut de masini diesel???
Zi de zi electric!!!
Merg fara sa imput, fara sa fac zgomot, fara sa manance masina ulei, fara sa schimb filtre, bujii.....
Merita toti banii!
Meritat toti banii? Daca da, de ce da statul subventie? Ca stau clientii la coada? Ai o logica care da cu minus.
La modul mai serios, electrocasnicele nu implică multe piese de schimb, cu excepția uneia importante -- BATERIA, băbăieți.
Care, în cazul kick-scooter-ului meu (ca să nu-i zic trotinetă, având 2.000 W) m-a costat cam jumate din valoarea obiectului, după nici doi ani.
OK, mă simt urbano-eco-mesianic, dar cu o motorișcă 4t m-ar fi costat mult mai puțin benzina pe aceiași kilometri.
Nu mai zic că a trebuit să-i schimb, pe lângă consumabilele uzuale, și unul din cele două controllere (ESC) -- f. scump și ăsta...
P.S. Deși @Tatraurs m-a incitat un pic cu lista actionarilor Daimler-Benz, nu mai intru în disecarea celor două *caracatițe financiare* (BlackRock și Vanguard) care ghidonează absolut toate fluxurile de fiat-money planetare, că-mi crește tensiunea.
Nu a bateriei însă. :-)
Europa adevărată, de la mama ei = doar motoare cu ardere internă! Până îşi va da duhul.
2. Pina una alta electrificarea e un trend impins din spate. E un fenomen coafat.
3. Cand se va sparge besica de la Tesla se vor umple de ....toti fanboisi. E chestiune de timp.
4. Am impresia ca AM e tot mai plin de teoreticieni si tot mai secat de pasionati.
5. In rest, noi sa fim sanatosi.
Conspirationistii trebuie insa sa dovedeasca legatura si existenta papusarilor care creaza/manipuleaza aceste trenduri.
Deocamdata eu raman la parerea mea ca la piciorul broastei (dpdv financiar) unde ne invartim noi comentacii de pe automarket nu are rost sa ne batem prea mult capul cu ce planuri de dominatie mondiala face bilgheits sau gefbezos sau altii.