Mercedes-Benz: "Viitorul B-Klasse electric îl va bate pe BMW i3"
Versiunea electrică a lui B-Klasse se bucură de tehnologia americanilor de la Tesla Motors, fiind echipat cu o baterie şi un motor electric dezvoltat integral de marca din California. În ciuda faptului că Daimler şi-a vândut participaţia la Tesla Motors, compania americană va rămâne furnizor al Mercedes-Benz pentru componentele folosite de B-Klasse Electric Drive. În raport cu un B-Klasse cu propulsie convenţională, versiunea electrică este cu 200 de kilograme mai grea, deoarece aceasta nu foloseşte componente din fibră de carbon pentru reducerea masei şi adaugă un set de acumulatori şi motorul electric direct pe caroseria aproape standard a modelului pe care este bazată versiunea electrică a lui B-Klasse. La nivel estetic, diferenţele dintre un B-Klasse standard şi unul electric sunt destul de mici, fiind vorba doar despre o grilă frontală schimbată, care prezintă un ornament albastru, oglinzi laterale albastre şi un set de sigle montatep e caroserie. În plus, maşina este complet silenţioasă în funcţionare, dar Mercedes-Benz l-a echipat pe B-Klasse ED cu un sistem de generare a sunetelor artificiale la exterior, care emite un sunet specific la viteze de până la 30 km/h pentru a atenţiona pietonii de prezenţa unui vehicul silenţios.Daimler şi-a vândut participaţia la Tesla Motors, dar nu renunţă la colaborare
BMW: "Le oferim cu plăcere celor de la Mercedes tehnologia bateriilor pentru maşini electrice, dacă ei îşi doresc asta"
Prin evitarea diferenţierii versiunii electrice a lui B-Klasse de modelele standard, cei de la Mercedes-Benz riscă să piardă o parte din publicul vehiculelor electrice, format din clienţii care doreau să atragă atenţia tuturor cu vehiculul lor futurist, consideră un analist pe nume Anjan Hemanth Kumar, care lucrează pentru Frost&Sullivan. Din fericire pentru B-Klasse Electric Drive, părerile privind acest model sunt împărţite, mulţi analişti citaţi de Automotive News considerând că B-Klasse are un număr mare de potenţiali clienţi şi că sistemul de propulsie electric i se potriveşte de minune şi că Daimler l-a adaptat cu succes într-o manieră cât mai simplă, spun analiştii de la Commerzbank şi Fairesearch.
20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... BMW i3
Cei de la IHS Automotive estimează că strategia celor de la BMW, considerată mai riscantă de analiştii citaţi mai sus, este varianta câştigătoare pe termen lung.
Pentru că au dezvoltat un vehicul electric cu o platformă complet nouă şi un design inedit, cei de la BMW sunt aşteptaţi să obţină vânzări de 12.800 de unităţi i3 în 2020, comparat cu 6.400 unităţi B-Klasse Electric Drive prognozate pentru Mercedes-Benz. Altfel spus, cei de la IHS Automotive estimează că BMW va vinde în 2020 câte două i3 pentru fiecare B-Klasse Electric vândut în lume în anul respectiv, luând în considerare doar versiunile 100% electrice ale celor două modele. Versiunile hibride ale lui BMW i3 vor urca vânzările acestui model la 32.400 de unităţi pe an în 2020, anunţă acelaşi studiu.Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto: Car&Driver
Concluzia mea este ca Bmw reuseste sa ramana in fata pe majoritatea segmentelor, cu platforme originale, cu motorizari proprii, demonstrand ca se poate si fara imprumuturi masive de platforme, aliante peste aliante si nesfarsite reduceri de costuri.
Pozitionarea ca pret se face in functie de clasa si concurenta, nu de costuri :)
Oricum, bafta amandoura :) (sau amandurora, nu mai stiu care e correct)
In plus, Mercedes are anumite standarde. Indifferent de clasa nu va cobora stacheta sub limite suportabile/acceptabile. Poti sa tai costurile, dar daca asta incepe sa afecteze decizia de cumparare a clientilor, te asigur ca si cel mai avar contabil va pune frana la un moment dat. De aceea este o arta sa gasesti punctul de echilibru intre calitate si reducerea costurilor. Ca vorbim de platforma, motor, transmisii etc eu am incredere ca pe orice isi pune Mercedes semnatura nu e gunoi. Si nu e nici de nivel mediu, ci undeva mai sus.
Uita-te la aspectul motorului cand ridici capota la un Mercedes si la o toiota (de ex). Si iarasi intreb. Cati din clientii Mercedes stiu macar unde e levierul de deschidere al capotei?
Pana si uzinele in care componentele sunt construite si asamblate sunt gandite in jurul lui I3 cu un singur tel: sa fie ecologice.
Uzina din Leipzig foloseste cu 50% mai putina energie si 70% mai putina apa in procesul de productie, iar energia necesara productiei si prelucrarii fibrei de carbon este in cea mai mare parte energie provenita din hidrocentrale, drept urmare costurile sunt de 7 ori mai mici. De aici trag o concluzie: nu Mercedes-ul e scump, ci BMW-ul este ieftin.
Apoi materia prima ramasa in urma productiei este reciclata printr-un proces complex creat de BMW pentru ca aceste "ramasite" sa fie reutilizate in alte componente. Interiorul este in mare parte construit din fibre textile si magneziu rezultand o masa cu o treime mai mica. Doar capota spate cantareste cu 30% mai putin.
Cu astea fiind zise, e destul de greu sa egalezi performantele obtinute de cei de la BMW neinvesting intr-un proces nou si regandind intreg procesul de productie.
Stiu ca pentru noi poate nu inseamna mare lucru ca uzinele sunt mai ECO, dar pentru Planeta inseamna foarte mult si in mod cert aceasta ideologie ar trebui sa fie un model pentru orice constructor in secolul 21.
Ai si tu dreptate, dar mai ales pe segmentele mai pretentioase, daca se adeveresc predictiile cu i3 vs clasa B, in 2020 Bmw va vinde dublu fata de Mercedes, deci e posibil ca pe unii sa-i intereseze ce este sub capota, la preturi apropiate, deci investitiile mai mari aduc rezultate mai bune pe termen lung, practic de aici am pornit, Bmw este mai eficient, are profit mai mare, fara prea multe colaborari, cel putin deocamdata, nu se stie peste 10-15 ani ce va fi, dar pt urmatorii cativa ani nu se va schimba mare lucru.